Gå til innhold

Hvem har rett her? (sex)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt syke barn hele uken, derav også våkenetter. Jeg har tatt 99% av dette, og føler meg egentlig helt utslitt. Mannen vil gjerne ha sex, men kjente at i dag orket jeg virkelig ikke. Som regel har vi det ganske ofte, sånn 1-3 ganger i uka.. Men denne uka har det ikke blitt, han har heller ikke prøvd seg. I dag orket jeg bare ikke etter ennå en natt våken (selv om han hjalp til). Og nå er det dårlig stemning. Har han rett i å være sur?

Anonymous poster hash: f57e3...558

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Han kan jo være så sur han bare vil, det eneste du får gjort med det er og overse det. Dummeste du gjør er å "gi han sex" pga dårlig samvittighet, for å få han bli eller hva som helst

Skrevet

Hva med å snakke sammen? Ta en ordentlig samtale om våkennetter, manglende søvn, slitenhet, behov for kos og sex og slike ting??

Lage en avtale om hvem som tar hvilke netter og hvem som skal få sove ut?

Anonymous poster hash: ffec7...ad9

Skrevet

Må bare presisere at dette en er super mann og far, vi har et veldig godt forhold og kommuniserer godt, men det var akkurat denne episoden om hvem som har rett til å bli sur her jeg ville ha synspunkter på :) utover det har vi stortsett et godt samliv, med de vanlige problemer som par har 😂 men takk for svar dere som har svart :)

Skrevet

nei det synes jeg han ikke har

Skrevet

Han har selvfølgelig ikke noen grunn for å bli sur for at du i denne situasjonen dere er i nå ikke ønsker sex.

Anonymous poster hash: ba321...aef
Skrevet

Jeg skjønner ikke at dette er noe som noen har rett eller galt i.  Det er en selvfølge at sex er noe begge skal ha lyst eller ork til.  Man har rett til å si nei og man har rett til å bli skuffet når man har lyst på sex, men den andre ikke orker, men det holder man for seg selv. Herlighet, jeg ville ha blitt sjokkert om mannen min ble sur om jeg ikke orket sex en kveld eller en uke, og omvendt.  Mangel på lyst / ork til sex er kun et tema om det blir varig.  Alt annet handler om respekt for hverandre.

Skrevet

Du har rett til å ikke ha overskudd og lyst

Han har rett til å bli skuffet når han hadde lyst på en kosestund

Ingen har rett til å bli sur og ufin!

Anonymous poster hash: 244ee...3bd

Skrevet

Må bare presisere at dette en er super mann og far, vi har et veldig godt forhold og kommuniserer godt, men det var akkurat denne episoden om hvem som har rett til å bli sur her jeg ville ha synspunkter på :) utover det har vi stortsett et godt samliv, med de vanlige problemer som par har men takk for svar dere som har svart :)

Man er ikke en super mann dersom man blir sur over at partneren ikke ønsker å ha sex. Da er man faktisk idiot. Å ikke begripe at sex ikke er det som står høyest i kurs etter våkenetter (mens man selv har ligget og snorket?) er ikke til å tro, men uansett hva årsaken er har man ikke rett til å bli sur. Man eier ikke partnere, og har ikke krav på sex. Så han synes at du burde spredd beina for ham selv om du var dødstrøtt og ikke ønsket det? Og han ville pult på likevel? Høres ut som en egoistisk dritt!

Anonymous poster hash: 12ba2...d39

Skrevet

Samme hva årsaken er til at man sier nei, er det rimelig turn off når den andre blir sur for det. Tror han at det gjelder på lysten din? Ingen vil vel sutre seg til sex?!

Anonymous poster hash: a4b31...d78

Skrevet

Man er ikke en super mann dersom man blir sur over at partneren ikke ønsker å ha sex. Da er man faktisk idiot. Å ikke begripe at sex ikke er det som står høyest i kurs etter våkenetter (mens man selv har ligget og snorket?) er ikke til å tro, men uansett hva årsaken er har man ikke rett til å bli sur. Man eier ikke partnere, og har ikke krav på sex. Så han synes at du burde spredd beina for ham selv om du var dødstrøtt og ikke ønsket det? Og han ville pult på likevel? Høres ut som en egoistisk dritt!

Anonymous poster hash: 12ba2...d39

Enig i dette!

Mannen har rett til å ønske seg sex, ikke unormalt det når dere ellers har regelmessig sex. Men han har ingen rett til å være sur fordi du ikke vil ha sex når du er utslitt av å ha tatt alt ansvar mens han har tatt null ansvar for nattevåk (bortsett fra litt i natt).

Si enkelt og greit til ham at hvis han er sur, så har han kun seg selv å skylde på som ikke har insistert å avlaste deg mer denne uken slik at du også kunne få litt mer søvn.

Si også at du tar for gitt at han nå tar hovedansvar for de neste x antall nettene slik at du får kommet deg igjen av søvnmangelen, og at dere da kan se om du igjen får overskudd til sex.

Anonymous poster hash: c0049...95d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...