Gå til innhold

Nyfødte, mme og hygiene... Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen erfaring selv med mme til nyfødte, da jeg har ammet mine barn og bare gitt litt erstatning på flaske fra ca 6 mnd.

Derfor vet jeg lite om hvordan det funker med mme og nyfødte. Jeg lurer på om dere kan opplyse meg og om jeg har grunn til å bekymre meg...

Svigerinna mi gir hennes nyfødte mme. Og jeg har bare reagert litt på måten hun gjør det på. Vi var feks ute i to timer sammen før babyen skulle ha mat. Da tok hun fram en flaske som allerede var blandet opp (altså for over 2 timer siden) og som var blitt kald og ga denne til babyen. En uke gammel. Jeg ble så overrasket fordi jeg alltid har tenkt at man blander opp i det man skal gi babyen flaska for å forhindre bakterievekst.

Er det jeg som reagerer for ingenting eller burde jeg si noe til henne? Og har det noe å si at melka er blitt kald?

Jeg bare lurer...

Anonymous poster hash: 836e9...bff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kald, gammel melk? Oj..dette må du snakke med henne om

Anonymous poster hash: bceb3...502

Skrevet

...babyen som er en uke gammel altså! Ikke melka😂 melka vr noen timer gammel...

Jeg blir sikkert bare usikker fordi jeg vet at hun generelt slurver med hygienen og barna hennes alltid er så møkkete (vi snakker massiv ansamling av ørevoks og grums i øyner og støv mellom finger på små babyer feks) og et hus som flyter over. Så det får meg sikkert bare til å lure på hvordan de tilberede melka.

Skrevet

Vet du at melken var kald? Vi har selv termorom i stellevesken som holder melken varm i flere timer. Hun kan ikke ha en slik hun også kanskje?

Anonymous poster hash: 2dc00...dce

Skrevet

Det kan jo godt være at den var lunken fortsatt, ja. Jeg vet ikke at den var kald. Men likevel... Dersom den står varm i 2 timer, er ikke det enda mer gunstig for bakterievekst?

Skrevet

Tror ikke jeg ville drukket 2 timer gammel melk selv...

Tilberedningen er neppe problemet, men bakterievekst. Varm melk er godsaker for bskterier.

Å gi kald melk til nyfødte er kjipt.!

Anonymous poster hash: bceb3...502

Skrevet

Nei, det er ikke bra. Det er ok om hun koker vann, har det på en flaske og at det blir lunket, og at man blander i mme når man skal gi mat. Men å blande, for så å gi blandingen etter flere timer er IKKE bra for en liten baby. Disse melkebakteriene kan faktisk ta liv.

Og jeg har vært nødt til å gi mme til alle mine tre barn og har hørt dette ved alle tre gangene så det tror jeg nok stemmer.

Anonymous poster hash: f0aac...276
Skrevet

Æsj! Var det jeg trodde.

Da må jeg kanskje tøffe meg opp litt så jeg kan si i fra til henne. Hvordan i alle dager gjør man sånt på en grei måte liksom!?

Vi møtes stort sett bare i familieselskap. Er jo ikke noe man vil ta opp med hele slekta rundt middagsbordet heller.

Skrevet

Problemet er at det er en baby da tenker du eller? Du selv kunne jo fint drukket den uten å blitt syk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...