Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #1 Skrevet 8. april 2016 Hei! Jeg delammer og gir babyen min vanligvis 3 flasker NAN1 a/135ml pr dag i tillegg til morsmelk. Er ikke alle dager det er behov for særlig mye (jeg ammer alltid først, og noen dager har jeg visst mer melk enn andre...) men han får alltid tilbud om det. Det resulterer dog i at vi kaster veldig mye MME (en flaske her og der, gjerne 2 fulle om dagen, det blir endel tilslutt). Jeg lager til (hvis jeg ikke er sikker på at han er helt mett) og så ender det med at han ikke vil ha en eneste slurk (men så vil han gjerne ha mat igjen en time senere og da er det ikke nok med bare morsmelk..).. Det jeg lurer på er om ferdiglaget mme holder seg litt hvis jeg setter flaska i kjøleskap med en gang jeg har prøvd gi han (og konkludert med at han ikke vil ha)? På pakken står det jo bare "så fersk som mulig", så derfor har jeg helt ut melka og laget helt ny i neste omgang uansett om det er 30 minutt eller 3 timer senere.. Anonymous poster hash: 5f6e4...1f0
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #2 Skrevet 8. april 2016 Den kan ikke varmes opp igjen... Anonymous poster hash: 5750c...e15
Gjest Stjerneklart Skrevet 8. april 2016 #3 Skrevet 8. april 2016 Det sies vel at den ikke skal brukes etter en time, har jeg hørt i hvertfall. Og at den ikke skal varmes opp på nytt. Jeg kjenner til styret med å lage mme til en baby som plutselig ikke vil ha. Har kastet MYE morsmelkerstatning her i huset. Tror faktisk jeg kastet nesten like mye som jeg brukte de første månedene. Det hender at jeg tilbyr samme flaska etter 20 minutter hvis jeg vet hun egentlig er sulten, men av en eller annen grunn ikke vil ha (hun blir ofte distrahert av ting som skjer rundt, så det skjer ganske ofte at hun rett og slett ikke vil ha selv om hun er kjempesulten). Da tar det litt tid før hun godtar flaska! Nå som baby er 5 måneder er jeg blitt flinkere til å lese signalene hennes, så det kastes ikke like mye som i starten
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #4 Skrevet 8. april 2016 Den du blander med pulver skal drikkes innen 1 time, den skal da ikke varmes opp igjen flere ganger på denne timen, ei heller stå i vannbad. Den ferdiglagde skal ikke varmes opp flere enn en gang. Der kan kartongen stå 1 døgn i kjøleskap etter åpning. Anonymous poster hash: adc03...3ef
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #5 Skrevet 8. april 2016 Det står på pakken at den må spises innen en time etter at den er laget, men på sykehusene rundt omkring i landet lager de ferdige doser som står i kjøleskapet i noen timer. Vi gjør det her hjemme også, lager ferdig flasker for ca en halv dag som vi oppbevarer i kjøleskapet og varmer opp når de skal spises. Det som er viktig er at du ikke varmer opp melken enda en gang, og at du heller ut evt. rester. Anonymous poster hash: 27d65...1c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå