Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #1 Skrevet 8. april 2016 Selvsagt vår avgjørelse, men hva tenker dere? Lille er rundet 8 mnd. Er litt over 8 kg, og snart 70 cm. Hun har grei plass i nyfødtstolen (0-13 kg) enda, men det begynner å bli litt tungt å sette henne inn når den står montert i bilen. Ei heller bærer vi henne med oss i setet. Tar henne alltid ut av stolen. I tillegg går det mot sommer, så det er ikke noe poeng i å ta inn stolen pga kulde el.l. Salg på butikken i morgen. Har sett meg ut Britax Dualfix. Genial mtp at den kan vendes mot døråpning, bla. Lurer så på om jeg skal ut i morgen å kjøpe den alt nå? Hun har jo langt igjen før hun når 13 kg, men er det egentlig noe grunn til å "holde igjen"? Anonymous poster hash: c4f68...dd5
PeppaPig Skrevet 8. april 2016 #2 Skrevet 8. april 2016 Jeg byttet ut til annen bilstol da yngste var 8 mnd. Hun trives bedre i den siden hun sitter litt høyere og kan se ut av vinduet. (Enda bakovervendt og 5 punktsseler i tilfelle noen lurer). Vi gjorde det samme med eldste da hun var ca 10 mnd gammel.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #3 Skrevet 8. april 2016 Er det tyngre å plassere henne i babystolen som står fastmontert i bilen enn en annen stol som står fastmontert i bilen? Eller ønsker du deg bare en annen stol? Ville i så fall ha gått for en som kan snus sideveis, for å lette litt på tunge løft. Anonymous poster hash: 9e380...c40
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. april 2016 #4 Skrevet 8. april 2016 Dualfix er helt konge, og passer fra 0 kilo, så ingen problem å bytte til den!
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #5 Skrevet 8. april 2016 Er det tyngre å plassere henne i babystolen som står fastmontert i bilen enn en annen stol som står fastmontert i bilen? Eller ønsker du deg bare en annen stol? Ville i så fall ha gått for en som kan snus sideveis, for å lette litt på tunge løft. Anonymous poster hash: 9e380...c40 Ja, det er jo vel tyngre å sette henne inn i en nyfødstol, enn i en dualfix? Takk for svar. Kom gjerne med flere innvendinger Anonymous poster hash: c4f68...dd5
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #6 Skrevet 8. april 2016 Selv byttet vi da barna var 12 og 14 mnd gamle. Vi har hatt veldig små barn og bilstoler med base. For oss har det vært mye enklere i og med at vi kunne sette barna fast i stol inne. Fikk tvillinger andre gang, så for oss var det kjekt å kunne ta med begge ut i bilen samtidig. Da vi gikk over til fastmonterte bilstoler måtte jeg springe ut to runder for å feste barna, og det var ikke lett å ha en uten tilsyn inne som stadig fant på ugang Så vi byttet ikke i ren latskap. Hadde vi ikke hatt base hadde nok stolene blitt byttet ut tidligere. Og jeg skjønner deg veldig godt, den bilstolen ser jo genial ut mpt at den kan snues Er virkelig noe herk å feste barna med trange stoler og liten plass å jobbe på. Slår jo stadig både hode og bein på vei inn bildøra Anonymous poster hash: 79897...9f5
guggu Skrevet 9. april 2016 #7 Skrevet 9. april 2016 Bytt når det er på salg ;-) vekt er bare veivisende. Vår frøken var vel 4år før hun passerte 13 kg og da hadde vi skiftet for leeeenge siden
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #8 Skrevet 9. april 2016 For det første: - du kan kjøpe bilstolen på salg selv om du ikke bytter den på et par mnd. Du må ikke kjøpe bilstolen den dagen su skal ta den i bruk. For det andre: - min 5(!!!) mnd gamle baby er like stor som din. Har ingen verdens problemer med å sette han inn i bilstolen. Jeg har bare beltesikring av bilstolen, men jeg tar av beltet og vrir setet mot meg. Tar ut ungen. Når ungen skal i setet igjen setter jeg han ned, snur stolen tilbake og fester beltet. Hva gjør du som er så tungvint? Anonymous poster hash: 88f53...1cf
❤lille stjerne❤ Skrevet 9. april 2016 #9 Skrevet 9. april 2016 Jeg ventet så lenge som mulig med å bytte på nr to. Nr en byttet ved 8-9 mnd og jeg husker at jeg angret litt pga hun ble sittende så mye mer rett opp og ned og da ble hodet hengende når hun sovnet. Nr to satt i babystolen til hun var 14 mnd.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #10 Skrevet 9. april 2016 Yngste her byttet da han var på den alderen. Han hatet babysetet sitt, og det ble stressende å kjøre bil med mindre han sov. Da han fikk nytt sete , og mer utsikt ble han en helt ny baby å ha med på tur. Storfornøyd. Men de sitter jo mye mer oppreist i neste sete, så om hun ikke klager hadde jeg nok ikke byttet enda. Dere kan jo kjøpe sete på tilbud, selv om dere ikke skal bruke det med en gang. Anonymous poster hash: abde0...835
februarprins2013 Skrevet 9. april 2016 #11 Skrevet 9. april 2016 hadde tatt britax two ways, så kan dere snu henne når hun er gammel nok, er fra 9 kg til 25 kg
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #12 Skrevet 9. april 2016 hadde tatt britax two ways, så kan dere snu henne når hun er gammel nok, er fra 9 kg til 25 kg Enig, en enkel og grei stol vi var kjempefornøyd med Tror den er på tilbud til 1600 kr på nett nå. Anonymous poster hash: 6152b...852
Appelsinpiken Skrevet 9. april 2016 #13 Skrevet 9. april 2016 En stol nr 2 er sikrere enn babystolen, så de er ingen grunn til å vente.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #14 Skrevet 9. april 2016 Du kan kjøpe den nå uansett, lurt å ha den før man må, også, i stedet for å måtte ut og kjøpe i full fart en dag de har dobbel pris;) Vi har en baby på samme alder og størrelse, og tenker å kjøpe neste snart, da vi har funnet stol. Vi vil forresten ha den nye fra Recaro som kan dreies (finnes også en annen slik, Cybex Zirona eller noe), genialt når barnet skal settes inn og løftes ut! Merker også at vår er tung å bære nå, men sitter fint i den vi har, så venter litt til før vi bytter. Føles tryggest at hun er i den for de minste, uten at jeg vet om det er grunn til det. Man trenger ikke å ta med setet ut og inn hvis det er tungt, da. Anonymous poster hash: 45a31...c3c
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #15 Skrevet 9. april 2016 Du kan kjøpe den nå uansett, lurt å ha den før man må, også, i stedet for å måtte ut og kjøpe i full fart en dag de har dobbel pris;) Vi har en baby på samme alder og størrelse, og tenker å kjøpe neste snart, da vi har funnet stol. Vi vil forresten ha den nye fra Recaro som kan dreies (finnes også en annen slik, Cybex Zirona eller noe), genialt når barnet skal settes inn og løftes ut! Merker også at vår er tung å bære nå, men sitter fint i den vi har, så venter litt til før vi bytter. Føles tryggest at hun er i den for de minste, uten at jeg vet om det er grunn til det. Man trenger ikke å ta med setet ut og inn hvis det er tungt, da. Anonymous poster hash: 45a31...c3c Beklager, tolket først at det var tungt å bære i stolen, ikke sette inn i. Jeg ville snakket litt med de i butikken angående å bytte, de skal vel ha litt peil? Uansett bare å kjøpe nå, da:) Anonymous poster hash: 45a31...c3c
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #16 Skrevet 9. april 2016 For det første: - du kan kjøpe bilstolen på salg selv om du ikke bytter den på et par mnd. Du må ikke kjøpe bilstolen den dagen su skal ta den i bruk. For det andre: - min 5(!!!) mnd gamle baby er like stor som din. Har ingen verdens problemer med å sette han inn i bilstolen. Jeg har bare beltesikring av bilstolen, men jeg tar av beltet og vrir setet mot meg. Tar ut ungen. Når ungen skal i setet igjen setter jeg han ned, snur stolen tilbake og fester beltet. Hva gjør du som er så tungvint? Anonymous poster hash: 88f53...1cf Tusen takk for alle de gode svarene. Det er så godt å høre med andre, for skikkelig å kunne gjøre seg opp en mening. Spesielt godt å høre dere som sier at babyen likte bilturen bedre i stol nr 2. Min er et mareritt på tur. Hun hater bilkjøring. Håper virkelig at det snur for henne også når hun kommer litt opp i høyden. Den stolen jeg har sett meg ut kan på en måte vippes litt bakover, så hun må ikke sitte helt oppreist hele tiden. I tillegg kom hun ut av magen sittende omtrent Skikkelig stødig og rak i kroppen. Og til deg jeg har sitert her: Hehe, selvsagt kan jeg jo kjøpe stolen i god tid før den brukes, det ble bare slik med formuleringen. Lurer også på hva du mener med at din er "5 mnd og like stor (!!!)"? Syns du min er liten? Hun er ikke det altså. Hun er på gjennomsnittet, og helt perfekt Hun er også meget travel (skikkelig på travel og skal utforske alt), så det er derfor at det kan være litt utfordrende å få plassert henne skikkelig i bilstolen (som står montert i isofixen) når jeg feks står parkert ved siden av andre biler. Det skal klikkes, strammes, rettes på osv. Anonymous poster hash: c4f68...dd5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå