Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #1 Skrevet 8. april 2016 Uff!! Datteren min på 14 blogger, og det er helt JÆVLIG. Hun får ikke lov å blogge hos meg, men blogger hos faren sin, og sikket fra mobilen også. Jeg syns det er veldig pinlig, ungen ligger ute med fullt navn og. Har bedt henne ta ned bloggen, men hun nekter. Faren mener hun skal få lov og jeg står da på bar bakke, siden blogg.no nekter å ta ned bloggen. Dagens innlegg er noe a la dette; Tjihi, i dag er jeg hos pappaen min igjen kjære bloggen, og jeg skal dele masse bilder med dere. Har vært en lang uke uten bloggen nå for mamma er så kjip *apesmilefjes* I dag har jeg tatt bussen fra A til B og det var såååå mye kjekke gutter fra videregående der Liker dere knekkebrød? Koz fra mongiz Sånn ca det. Helt hjernedødt. Jeg syns det er sykt pinlig, lurer på om barna deres får lov å blogge?har vurdert å 'blogge' med henne en dag i uka så bloggen i det minste ikke er helt tragisk. Det eneste positive er at jeg vet alt hun gjør hos far via bloggen. Hilsen flau mamma Anonymous poster hash: 37bee...23a
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #2 Skrevet 8. april 2016 Huff, måtte le litt, sorry. Gjett om hun kommer til angre. Anonymous poster hash: cf266...3ec
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #3 Skrevet 8. april 2016 Huff, måtte le litt, sorry. Gjett om hun kommer til angre. Anonymous poster hash: cf266...3ec Selvsagt kommer hun til å angre, men det skjønner hun jo ikke! Hun lager sminkevideoer også. Og folk SER på de. Mange! Kommentarer som 'åååå JustinsGirlfriend du er såååå flink!!' Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg syns det er veldig flaut. Visstnok videoblogg eller vlogg i morgen kveld da. Helt konge, eller lø eller hva enn. Uff.. Anonymous poster hash: 37bee...23a
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #4 Skrevet 8. april 2016 Kan vi få adressen??! Anonymous poster hash: 47757...00c
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #5 Skrevet 8. april 2016 Kan vi få adressen??! Anonymous poster hash: 47757...00c Haha!! Nei!!!! Anonymous poster hash: 37bee...23a
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #6 Skrevet 8. april 2016 HAHA! Flaut ja!😂😂 Anonymous poster hash: 5392a...25f
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #7 Skrevet 8. april 2016 Målet er visst nok å bli den nye Souphie Elise. Hun har heldigvis ikke så mange klikk på bloggen at det lar seg gjøre. Det som er tragisk er at hun er en ganske grei og smart jente, men virker totalt blåst på bloggen. Jeg har sp lyst til å lage en kommentar hvor jeg skriver noe sånn som at hun er litt barnslig eller noe, men tenker det er slemt. Forslag til kommentar? Når hun er hos far blogger hun gjerne fire ganger om dagen. Beste er innleggene om hva hun spiser og drikker 'Starbucks i dag $$$$$$' 'Fikk endelig ukepenger av mamma så nå drikker jeg red bull hos pappa' 'Savner småsøsknene mine hos mamma, sees om en uke bloggen, her er et bilde av meg og bilen til onkelen min mens jeg drikker en iste fra Tine #ikkesponset' Anonymous poster hash: 37bee...23a
Gjest Stjerneklart Skrevet 8. april 2016 #8 Skrevet 8. april 2016 (endret) Hehe, den hørtes jo nesten litt morsom ut! Ser jo ikke ut som at hun skriver noe som andre 14-åringer ikke skriver forsåvidt, og sannsynligvis har flere av vennene hennes samme type blogg. Men nei, jeg skjønner at du ikke vil at hun skal blogge og at du syns dette kan bli pinlig for henne, men så lenge far mener det er greit så er det jo ikke så mye du får gjort. Du kunne ikke bedt henne om å kun bruke fornavnet sitt? Forklar henne konsekvensene av å gå ut med fullt navn (nye venninner og kompiser kan google henne senere og finne fram til bloggen, evt. arbeidsgivere kan finne bloggen, folk med dårlige intensjoner kan følge henne). Jeg ville dratt den langt og forklart hver eneste konsekvens av å gå ut med fullt navn på internett. For hun er faktisk et barn, og det syns jeg nesten du kan kreve at far støtter deg i. Endret 8. april 2016 av Stjerneklart
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #9 Skrevet 8. april 2016 Hehe, den hørtes jo nesten litt morsom ut! Ser jo ikke ut som at hun skriver noe som andre 14-åringer ikke skriver forsåvidt, og sannsynligvis har flere av vennene hennes samme type blogg. Men nei, jeg skjønner at du ikke vil at hun skal blogge og at du syns dette kan bli pinlig for henne, men så lenge far mener det er greit så er det jo ikke så mye du får gjort. Du kunne ikke bedt henne om å kun bruke fornavnet sitt? Forklar henne konsekvensene av å gå ut med fullt navn (nye venninner og kompiser kan google henne senere og finne fram til bloggen, evt. arbeidsgivere kan finne bloggen, folk med dårlige intensjoner kan følge henne). Jeg ville dratt den langt og forklart hver eneste konsekvens av å gå ut med fullt navn på internett. Jo, men skjønner ikke du at det er helt VANLIG med blogg, og at ALLE blogger, og at hun skal ikke ut i jobb ENDA, dessuten er det mange som kan LEVE av bloggen??? Du er jo like teit som meg!!!!!!! 😂 Anonymous poster hash: 37bee...23a
Gjest Stjerneklart Skrevet 8. april 2016 #10 Skrevet 8. april 2016 Jo, men skjønner ikke du at det er helt VANLIG med blogg, og at ALLE blogger, og at hun skal ikke ut i jobb ENDA, dessuten er det mange som kan LEVE av bloggen??? Du er jo like teit som meg!!!!!!! Anonymous poster hash: 37bee...23a Hahaha, jeg syns jeg hører henne, og jeg kjenner jeg gruer meg litt til å bli tenåringsmamma Uff, lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #11 Skrevet 8. april 2016 Jaja, så lenge hun beholder klærne på og ikke krenker noen og faren mener det er greit, så må man vel bare akseptere det dessverre? Anonymous poster hash: 129eb...4d5
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #12 Skrevet 8. april 2016 Glad jeg ikke har jenter🙈 Anonymous poster hash: 5c00a...689
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #13 Skrevet 8. april 2016 Ja, jeg må vel bare det. Men jeg kjenner det sitter langt inne. Noen av innleggene er så flaue at jeg har ikke ord. Hun kler seg jo som jenter flest i den alderen, men når hun er hos faren sin kler hun seg litt "ledigere" om jeg kan si det slik.... Vi flyttet i februar, og det er etter skolebytte det har blitt sånn. Egentlig er hun en nerd. Ikke at det er negativt. Men denne bloggingen er faktisk det. Anonymous poster hash: 37bee...23a
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #14 Skrevet 8. april 2016 Glad jeg ikke har jenter🙈 Anonymous poster hash: 5c00a...689 Akkurat nå kjente jeg på det selv 🙊 Anonymous poster hash: f17bb...9a3
Marriet Skrevet 8. april 2016 #15 Skrevet 8. april 2016 Akkurat nå kjente jeg på det selv 🙊 Anonymous poster hash: f17bb...9a3 Jeg kjente på at jeg håper denne bloggbølgen er over når barna her i huset blir store nok...
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #16 Skrevet 8. april 2016 Glad jeg ikke har jenterAnonymous poster hash: 5c00a...689 Ja så sønnen din kan ikke tenkes å bli homofil og sjefsblogger eller? Det vet du jo ikke nå Anonymous poster hash: b78df...5f2
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #17 Skrevet 8. april 2016 Du har et språk og refleksjonsnivå til å bli en blogger selv... Hadde min 14-åring gjort dette ville hun måttet slette bloggen, eller la meg godkjenne alle innlegg. Såpass foreldreautoritet må man ha. Anonymous poster hash: 84699...1f8
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #18 Skrevet 8. april 2016 Du kan jo begynne å kommentere under? "Ville bare minne deg på at det er middag hos bestemor halv 4. Ta gjerne på deg den rosa tightsen med pusekatter på som du er så glad i. Hun gleder seg til du kommer. Du sang så pent for henne da vi var der sist. Klem fra mamma." Anonymous poster hash: b534a...e60
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #19 Skrevet 8. april 2016 Ja så sønnen din kan ikke tenkes å bli homofil og sjefsblogger eller? Det vet du jo ikke nå Anonymous poster hash: b78df...5f2 Fordi blogging og homofili går hånd i hånd? 🤓 Anonymous poster hash: b534a...e60
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #20 Skrevet 8. april 2016 Du har et språk og refleksjonsnivå til å bli en blogger selv... Hadde min 14-åring gjort dette ville hun måttet slette bloggen, eller la meg godkjenne alle innlegg. Såpass foreldreautoritet må man ha. Anonymous poster hash: 84699...1f8 Ja, det er jo klart at innleggene mine her reflekterer hvordan jeg er som mor? Du tror kanskje ikke man er annerledes mot barn enn man er til andre voksne? Når min datter ikke får blogge hos meg, men gjør det hos faren er det lite jeg får gjort med det. Som jeg skrev innledningsvis tar ikke blogg.no ned bloggen siden far godtar bloggen. Du virker litt begrenset... Anonymous poster hash: 37bee...23a
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #21 Skrevet 8. april 2016 Du kan jo begynne å kommentere under? "Ville bare minne deg på at det er middag hos bestemor halv 4. Ta gjerne på deg den rosa tightsen med pusekatter på som du er så glad i. Hun gleder seg til du kommer. Du sang så pent for henne da vi var der sist. Klem fra mamma." Anonymous poster hash: b534a...e60 Ja, jeg har tenkt på en slik kommentar. Men jeg vil ikke drite henne helt ut, det er jo tross alt livsverket hennes vet du ;-) Anonymous poster hash: 37bee...23a
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #22 Skrevet 8. april 2016 Uff og uff, forstår at du blir både flau og oppgitt HI. Jeg er lærer i 10. klasse, og snakket faktisk litt negativt om dette med rosablogging i dag. Ikke det at jeg tror at jenter på 15-16 år nødvendigvis gidder å bry seg om alt jeg sier...men vi har lenge jobbet med temaene fattigdom, befolkningsutvikling, jenters rettigheter i andre deler i verden, utdanning, prevensjon m.m. Vi har snakker om Malala, om hvilke muligheter vi som bor i Norge har sammenlignet med andre mennesker i verden, da særlig jenter. Jeg var frimodig nok til å si at jeg håper de tar vare på de fantastiske mulighetene de er født med. At de bruker friheten, utdanningsmulighetene, retten til prevensjon og å bestemme over egen kropp og fremtid (+ +) til noe som betyr noe. For dem og for samfunnet...og at de ikke kaster bort disse mulighetene de er gitt, med å heller bruke de neste årene på å bekymre seg over om de får nok antal likes på Facebook, om de er tynne nok, og satser på en karriere som rosabloggere. En av guttene spurte faktisk hva en rosablogger er, og vi fikk så en fin diskusjon rundt dette (og det kom helt klart frem at guttene synes sånne blogger var idiotiske). Jeg håper dette bare er en fase for datteren din HI, og at hun oppfører seg fint på bloggen (ikke uthenging). Så får du heller ergre deg over det i stillhet. Anonymous poster hash: dfe45...d80
It's all about me Skrevet 8. april 2016 #23 Skrevet 8. april 2016 Så lenge det er en blogg med kun hverdagslig og hjernedød innhold hadde jeg ikke gjort noe mere med det. Ja hun kommer nok til å bli flau om norner, men hun kan alltids lære noe av det også. Hadde ikke nektet henne å blogge når hun var hos deg, det får jo ikke slutt på bloggingen, heller tvert imot. Hadde heller satt som en betingelse at dere skal gjøre det sammen. Så kan du lære henne litt om innhold og gode formuleringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå