Gå til innhold

3 mns baby - døgnrytme, tips?


Canvas

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en gutt på nå 3 mnd. I starten sov han bare på/med meg (og selvsagt når det selv passet han :P ) men nå begynner han mer og mer å finne roen og trives med å sove litt for seg selv (babynest eller vogn. Senga hans har vært i bruk sånn 4 ganger :P ). Og nå lurer jeg litt på dette med døgnrytme... Han er ekstremt variabel, kan aldri planlegge at han sover et spesielt tidspunkt, det varierer fra dag til dag. Om kvelden finner han gjerne ikke roen før nærmere midnatt (det var rundt kl 23 før men mini her bryr seg ikke om at vi har stilt klokka en time frem ;) ), og jeg skulle gjerne sett at vi kunne justert det liiiitt frem.

 

Så da lurer jeg på om noen har "tips" til en grei og fast døgnrytme vi kan jobbe mot? Feks med utgangspunkt i at vi står opp kl 8 hver dag? Når og hvor lenge bør han da sove på dagen, og når bør han være lagt for natta?

 

Er klar over at han er såpass liten at det ikke bare kan snus på dagen, men spesielt ift å innføre faste leggerutiner er det jo greit å vite hva vi skal jobbe mot... Nytter ikke at jeg innfører fast rutine med bading, pysj, nattasang etc klokken 19-20 hvis det deretter tar flere timer å roe han ned? da forbindes neppe den rutinen med soving?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...