Gå til innhold

Dilemma, vanskelig foredragsholder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ny i jobben i en ny bransje og skal være med å planlegge et seminar. Nå pusher den ene sjefen veldig på en foredragsholder som hun syns vi skal bruke. Denne damen er fra min hjemby og innenfor mitt gamle fagfelt, ryktet hennes er ikke bra. Hun skal være vanskelig, nedlatende, sur. Jeg kjenner henne ikke personlig, men har hørt dette fra flere i årenes løp. Ville dere sagt noe og risikert å bli sett på som en som sprer rykter? Det er veldig viktig at seminaret og samarbeidet går bra. 

Anonymous poster hash: 001ce...828
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørsmålet er hvor god hun er som foredragsholder. Resten er uvesentlig.

Anonymous poster hash: e9ade...026
Skrevet

Er hun vanskelig som foredragsholder eller som person? Personligheten hennes bør jo ikke ha noe å si om hun bare er profesjonell i jobben sin. Er dette noen som skal samarbeides med i lengre tid? En god kontrakt er vel isåfall viktig dersom hun kan finne på å tulle det til.

Vanskelig, nedlatende og sur er jo lite konkret, og det er vanskelig å legge frem de beskrivelsene uten at det bare virker som sladder. Du bør henvise til konkrete kilder og/eller hendelser.

Skrevet

Spørsmålet er hvor god hun er som foredragsholder. Resten er uvesentlig.

Anonymous poster hash: e9ade...026

Nei, det er ikke uvesentlig dersom en person mangler samarbeidsevne og ødelegger flyten i et opplegg. 

Anonymous poster hash: 84933...777

Skrevet

Hvis det er snakk om en profesjonell foredragsholder, så fakturerer hun sikkert ganske mye. Det er da helt vanlig å innhente noen referanser fra andre som har brukt henne før. Jeg ville sagt at jeg har hørt at hun i enkelte sammenhenger kan være vanskelig å samarbeide med, så hvis vi skal engasjere henne bør vi først snakke med noen andre som har brukt henne. 

Skrevet

Hørt det fra flere i årenes løp. Er hun sur eller er hun bare utsatt for svertekampanjen som bestemte kariere kvinner møtter.

Anonymous poster hash: 5486c...411

Skrevet

Uholdbart å basere sånne ting på rykter.

Anonymous poster hash: f2fa7...5e6

Skrevet

Jeg er ny i jobben i en ny bransje og skal være med å planlegge et seminar. Nå pusher den ene sjefen veldig på en foredragsholder som hun syns vi skal bruke. Denne damen er fra min hjemby og innenfor mitt gamle fagfelt, ryktet hennes er ikke bra. Hun skal være vanskelig, nedlatende, sur. Jeg kjenner henne ikke personlig, men har hørt dette fra flere i årenes løp. Ville dere sagt noe og risikert å bli sett på som en som sprer rykter? Det er veldig viktig at seminaret og samarbeidet går bra. 

Anonymous poster hash: 001ce...828

Jeg hadde ikke avstått fra å leie inn en foredragsholder basert på rykter, og hadde brukt henne om hun er dyktig. Og om ryktene skulle stemme, så er det da likevel begrenset hvor mye vanskeligheter som kan oppstå av at hun skal holde et foredrag?

Anonymous poster hash: efe8c...0f8

Skrevet

Nei, det er ikke uvesentlig dersom en person mangler samarbeidsevne og ødelegger flyten i et opplegg. 

Anonymous poster hash: 84933...777

I denne stillingen så er det da helt uvesentlig, med mindre de skal være to på scenen samtidig?

Skrevet

Hørt det fra flere i årenes løp. Er hun sur eller er hun bare utsatt for svertekampanjen som bestemte kariere kvinner møtter.

Anonymous poster hash: 5486c...411

Ja, det kan man også absolutt lure på. Rart man aldri får høre slike påstander om menn, eller hva?

Skrevet

Uholdbart å basere sånne ting på rykter.

Anonymous poster hash: f2fa7...5e6

Enig.

Skrevet

Du sjekker litt referanser og baserer deg på dem og ikke på rykter.

Det aller viktigste er at hun er en god foredragsholder

Deretter at dere har en god kontrakt med henne

OG så om det går greit å samarbeide med henne (spørs jo på om det er et "standardforedrag" eller om det er noe som skal spisses mot den bestemte målgruppen mht hvor viktig samarbeid er.)

Anonymous poster hash: 9e617...84b
Skrevet

Det er vel sjelden en foredragsholder trenger å samarbeide noe særlig annet enn akkurat å avtale hvordan/hvor/betaling osv så jeg forstår ikke hvilken betydning det har at hun er litt sur og nedlatende om hun er ne god foredragsholder.

Anonymous poster hash: c23ca...b02

Skrevet

Ja, det kan man også absolutt lure på. Rart man aldri får høre slike påstander om menn, eller hva? Anonymous poster hash: efe8c...0f8

Menn kan jo ikke være sure og vanskelig å samarbeide med. De er målrettede og klare i hva de forventer. Det at du i det hele tatt antyder at menn kan være sure sier mye om hba slags kvinne du er.

Veder på at du ikke engang har kafe og kake klar på jobb møter.

Skrevet

Du skal ha en foredragsholder, ikke en kollega. Hun kommer, prater, drar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...