Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #1 Skrevet 8. april 2016 Jeg skal prøve å spare så mye som mulig de neste månendene og trenger masse billige middagstips. Det er bare meg, så det må ikke være kjempesunt. Det viktigste er at det metter og er billig. Noen med gode tips? Anonymous poster hash: 8f953...520
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #2 Skrevet 8. april 2016 Nudler, pizza, brødskiver, rett i koppen, blomkålsuppe, rislunsj, Pringles, kinder bueno Anonymous poster hash: 0114f...5fa
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #3 Skrevet 8. april 2016 Nudler, pizza, brødskiver, rett i koppen, blomkålsuppe, rislunsj, Pringles, kinder bueno Anonymous poster hash: 0114f...5fa Hadde satt pris på et seriøst svar Anonymous poster hash: 8f953...520
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #4 Skrevet 8. april 2016 Pasta med ramsløkpesto. (lag selv med selvplukket ramsløk og hasselnøtter) Selvfisket fisk. Grøftekantsalat Risgrøt Bønnegryte med kyllingkjøttdeig Anonymous poster hash: 16c11...1d7
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #5 Skrevet 8. april 2016 Ris og kyllingkjøttdeig Anonymous poster hash: 92525...ca7
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #6 Skrevet 8. april 2016 Men er du helt alene altså? Det er jo mye man kan få til billig når man er kun en siden du kan dele opp i flere porsjoner. Eks en liten pakke fiskekaker er jo rimelig, og den har du i to dager eller tre dersom du er litt småspist. Godt med poteter og revet gulrot. Jeg liker også å ha de i hjemmelaget brun saus i stedet for å steke de. Hva med lapskaus? En pakke lapskausblanding og f.eks røkte kjøttpølser fra billigmerket på coop, tror det er xtra. En pakke kyllingfilet deler du også i tre fire dager. Godt til alt mulig, også pasta. Du kan også spare på å lage stor porsjon og fryse ned ti tre deler. Anonymous poster hash: 2bb34...a12
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #7 Skrevet 8. april 2016 Pasta med ramsløkpesto. (lag selv med selvplukket ramsløk og hasselnøtter) Selvfisket fisk. Grøftekantsalat Risgrøt Bønnegryte med kyllingkjøttdeig Anonymous poster hash: 16c11...1d7 Helt normalt å ha ramsløk. Glemte du brenneslesuppe og hyllebærsaft ? Anonymous poster hash: 0114f...5fa
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #8 Skrevet 8. april 2016 Jeg spiser det ganske ofte. Blir mett jeg:) tynn er jeg og. Bruker under 300kr i uken på mat til meg selv:) Anonymous poster hash: 0114f...5fa
TPK Skrevet 8. april 2016 #9 Skrevet 8. april 2016 Lapskaus eller grønnsaksuppe laget av frosne grønnsaker og buljongterning (evt med en liten pølsesnabb eller kjøttbit) er vel noe av det billigste du kan lage. Omelett er heller ikke dyrt, eller salat med bønner eller tunfisk fra boks. Bønner og linser er generelt billig, spesielt hvis du kjøper i innvandrerbutikk. Se etter tilbud, sjekk butikkenes kundeaviser. Ikke kjøp porsjonspakninger, men del heller opp en større pakke og frys eller spar til neste dag. Halvfabrikata er ofte mye dyrere enn å lage fra bunnen. http://www.klikk.no/mat/spise/article810185.ece http://www.studenttorget.no/index.php?show=4969&expand=3797,4969&artikkelid=10699
Direkte Skrevet 8. april 2016 #10 Skrevet 8. april 2016 Havregrøt Suppe/lapskaus med mye rotgrønnsaker
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #11 Skrevet 8. april 2016 Hjemmelaget hvitsaus,picnicskinke og poteter Spagetti med bolognesesaus Fiskeboller Grøt Pølsegrateng Hjemmelaget lasagne (mye mat til lite kr) Anonymous poster hash: d5577...40e
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #12 Skrevet 8. april 2016 Om det bare gjelder deg, kan du i prinsippet spise havregrynsgrøt hver dag (laget på vann) som er den billigste maten. Pass bare på å få i deg nok grønnsaker resten av dagen. Lag en stor porsjon grønnsakssuppe, frys ned så har du mye billig middag. Tunfisk (på boks) og ris m/grønnsaker? Lag en stor gryte chili con carne fra bunnen av? (Frys ned i porsjoner) Fiskesuppe? Løksuppe? Osv. Anonymous poster hash: 8a51c...db2
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #13 Skrevet 8. april 2016 Helt normalt å ha ramsløk. Glemte du brenneslesuppe og hyllebærsaft ? Anonymous poster hash: 0114f...5fa Helt normalt å kunne plukke ramsløk selv. Koster ingenting. Brenneslesuppe er også veldig billig. At du er for lat til å høste selv er ditt problem. Anonymous poster hash: 16c11...1d7
Fullrulle86 Skrevet 8. april 2016 #14 Skrevet 8. april 2016 (endret) Stikkordet er nok vanlige middager som du fryser ned i porsjoner. En middag koster fort 70-80 kr, men viss du deler det på 3-4 middager blir det billig! Forslag: Hjemmelaget fiskegrateng Lasagne Lapskaus Pølse og makaronigraten Hot kyllingsuppe (oppskrift på matfløten) Tomatsuppe Havregrynsgrøt er også kjapt og billig og lage, samt omelett med div. Endret 8. april 2016 av Fullrulle86
Miss Chocolate Skrevet 8. april 2016 #15 Skrevet 8. april 2016 (endret) Brokkolisuppe Blomkålsuppe Sellerirotsuppe Gulrotsuppe Tomatsuppe Potet-/purreløksuppe Pastagratenger med pølse eller tunfisk Pølse i brød/lompe Pølse med potetmos Fiskepinner Grøt av feks havregryn, mel, rug, mandler malt til mel osv. Endret 8. april 2016 av chocolate
Gjest Jigglewiggle Skrevet 8. april 2016 #16 Skrevet 8. april 2016 Tråden er ryddet for personangrep, samt sitater av dette. JW, moderator
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #17 Skrevet 8. april 2016 Tusen takk for mange gode tips Anonymous poster hash: 8f953...520
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #18 Skrevet 8. april 2016 Kikertcurry Løksuppe Pasta med tomatsaus (ikke kjøtt) Frosne kyllinglår er billig, ett er nok til middag. Server med ovnsstekte poteter som du steker i ovnen samtidig. Anonymous poster hash: 8a67f...d62
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #19 Skrevet 8. april 2016 Kikertcurry Løksuppe Pasta med tomatsaus (ikke kjøtt) Frosne kyllinglår er billig, ett er nok til middag. Server med ovnsstekte poteter som du steker i ovnen samtidig. Anonymous poster hash: 8a67f...d62 Takk fortips Har du oppskrift på en god kikertcurry? Kikerter er noe jeg aldri har brukt Anonymous poster hash: 8f953...520
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #20 Skrevet 8. april 2016 Pasta med ramsløkpesto. (lag selv med selvplukket ramsløk og hasselnøtter) Selvfisket fisk. Grøftekantsalat Risgrøt Bønnegryte med kyllingkjøttdeig Anonymous poster hash: 16c11...1d7 Hvor plukker man ramsløk? Hva har du i en grøftekantsalat? Anonymous poster hash: 8f953...520
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #21 Skrevet 8. april 2016 Tomatsuppe ( billig pakke) med egg. 30,- holder til 2 middager Lapskausblanding med pølse. 40,- 2 middager Fiskegrateng (ferdig) - + Amerikansk blanding 20,- Fiskepinner med pommes frites ( 30,-) Fiskekaker med potetmos Omelett Anonymous poster hash: 4c5a3...7ab
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #22 Skrevet 9. april 2016 Takk fortips Har du oppskrift på en god kikertcurry? Kikerter er noe jeg aldri har brukt Anonymous poster hash: 8f953...520 http://www.vegweb.com/recipes/chana-masala-0 Denne oppskriften er veldig enkel og et greit utgangspunkt hvis du ikke har lagd det før. Jeg bruker ikke laken fra kikertboksen, den er ekkel. Skyll dem i et dørslag, bruk vann i stedet hvis det blir for tørt. Server med ris. Google chana masala så finner du masse oppskrifter hvis du vil prøve noe mer avansert. En boks kikerter koster under 10 kr på Rema. Enda billigere blir hvis du bløtlegger og koker dem selv. Anonymous poster hash: 8a67f...d62
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #23 Skrevet 9. april 2016 Dagene før lønn må vi ofte leve litt billig hehe ;-) då pleier vi og ha: Ferdig lapskaus blanding 10 kr+ pølser 20 kr god og mettende middag til 30 kr, og det er nokk til 2 voksne + mannen tar med på jobb dagen etter ;-) Omelett+ brødskive. Supper+brødskive. Pasta carbonara. Anonymous poster hash: 46dcf...8ff
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #24 Skrevet 9. april 2016 Supert med flere tips, tusen takk alle Anonymous poster hash: 8f953...520
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #25 Skrevet 9. april 2016 http://www.vegweb.com/recipes/chana-masala-0 Denne oppskriften er veldig enkel og et greit utgangspunkt hvis du ikke har lagd det før. Jeg bruker ikke laken fra kikertboksen, den er ekkel. Skyll dem i et dørslag, bruk vann i stedet hvis det blir for tørt. Server med ris. Google chana masala så finner du masse oppskrifter hvis du vil prøve noe mer avansert. En boks kikerter koster under 10 kr på Rema. Enda billigere blir hvis du bløtlegger og koker dem selv. Anonymous poster hash: 8a67f...d62 Dette må testes Kan jeg bruke sånne? har til og med en boks stående i skapet her, på tode og bruke den https://kolonial.no/media/uploads/public/0/338/9938-6ef73-product_detail.jpg Anonymous poster hash: 8f953...520
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå