Gå til innhold

Så uendelig frustrert på bf og barnevernet!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skrevet tidligere om min håpløse ex og valpen( valpen er bare tatt med her så folk skal kjenne igjen historien) kort fortalt; bf er umulig å samarbeide med, blokkert nummeret mitt, dukker ikke opp på samarbeidsmøter rundt barnet vi har med spesielle hensyn. Først meldte min fastlege bekymring til bv ( jeg ba han gjøre det) de henla fordi det bekymringen gikk på vårt foreldresamarbeid og ikke barnas ved og vel. Etter dette meldte skolen fra på samme grunnlag, og det ble opprettet sak hos bv, vi ble innkalt til møte og far møter ikke. Bv vil kalle oss inn en gang til og møter ikke far da henlegger de. Bv sa rett ut at de forstår min situasjon men at de ikke kan tvinge voksne folk å stille opp . Bf følger vår samværsavtale så ikke noe jeg kan gjøre med det heller . Barna får ikke snakke med meg , gå i bursdager eller gå på aktiviteter når de er hos far... Bv svarer at det er leit, men far bestemmer over sin tid når barna er der..... Med mindre det kommer en mld på barnas ved og vel kan far gjøre som han vil......

Anonymous poster hash: 65d81...baf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du kreve ny mekling om samværet? Kreve at han har mindre samvær fordi barna blir isolert fra venner og sosiale tilstelninger, og i tillegg ikke følger opp samarbeidsmøter ang. barnet med spesielle behov?

Når foreldrene ikke samarbeider godt så er det jo grunn til at den ene får hovedomsorgen. Enda bedre grunn er det når dere har et barn med spesielle behov og far ikke vil samarbeide med deg eller andre som følger opp barnet.

Hvor mye samvær har far?

Husker historien din - makan til idiot av en mann!!! Grrr!

Anonymous poster hash: b8158...d05
Skrevet

Hva konkret er det far gjør dom er galt da? Gjør det noe for barna at han ikke kommer på disse møtene?

Anonymous poster hash: 8bd38...2b7
Skrevet

Har ringt fvk... Igjen.. Kan kreve mekling ja, og det er i utgangspunkt pliktig å møte. Problemet er at han har ikke dukket opp på 2 andre meklinger og det får ingen konsekvens. Far har de fra torsdag til mandag annenhver helg pluss annenhver høst,vinter jul og påske og halve sommeren.. Neste på lista er at vi prøver psykisk helsetjeneste for barn og unge... Prøve å sette opp en avtale med punkter begge må forholde seg til. Bv blir med på det møte. Så får vi bare se om bf dukker opp... Hi

Skrevet

Ta advokat og kjør sak i forhold til samvær. Han kan helt enkelt ikke ha barna hvis det går ut over deres ve og vel, hvilket jeg går ut i fra at det gjør når han ikke følger opp barnet med spesielle behov. Ved å saksøke vil han måtte stille opp, og han vil kanskje få en vekker i forhold til at ungene blir skadelidende.

Forøvrig kan ikke bv gripe inn hos far hvis du har hovedomsorgen - da må de tvert i mot ta deg fordi du sender dem til far vel vitende om at de ikke har det bra der. Den som har hovedomsorg er alltid ansvarlig for omsorgssituasjonen, uavhengig av om det er igjennom egne handlinger eller ved å utsette barna for tredjepersoner som man vet ikke tar godt nok vare på dem.

Skrevet

Hva konkret er det far gjør dom er galt da? Gjør det noe for barna at han ikke kommer på disse møtene?

Anonymous poster hash: 8bd38...2b7

Jeg syns jo det at barna ikke får gå i bursdager eller være med på andre aktiviteter når de er hos barnefar i seg selv er bemymringsverdig. Det gjør jo at de blir skadelidende og utenfor det sosiale miljøet der de går på skole. 

At far ikke møter på avtalte møter sier jo også noe om hans evne til oppfølging spør du meg. 

Anonymous poster hash: 7016f...fa3

Skrevet

Ta advokat og kjør sak i forhold til samvær. Han kan helt enkelt ikke ha barna hvis det går ut over deres ve og vel, hvilket jeg går ut i fra at det gjør når han ikke følger opp barnet med spesielle behov. Ved å saksøke vil han måtte stille opp, og han vil kanskje få en vekker i forhold til at ungene blir skadelidende.

Forøvrig kan ikke bv gripe inn hos far hvis du har hovedomsorgen - da må de tvert i mot ta deg fordi du sender dem til far vel vitende om at de ikke har det bra der. Den som har hovedomsorg er alltid ansvarlig for omsorgssituasjonen, uavhengig av om det er igjennom egne handlinger eller ved å utsette barna for tredjepersoner som man vet ikke tar godt nok vare på dem.

. Ja, går vel mot retten ja.... Er bare at alt tar så helsikes lang tid .... Bv mente dessuten at på nåværende tidspunkt har jeg ikke nok på bf til å få 100% samvær.... Hi

Skrevet

. Ja, går vel mot retten ja.... Er bare at alt tar så helsikes lang tid .... Bv mente dessuten at på nåværende tidspunkt har jeg ikke nok på bf til å få 100% samvær.... Hi

Litt samvær vil han nok få uansett - alt avhengig av situasjonen til det barnet med spesielle behov. Men neppe veldig mye, og kanskje kan du få gjennomslag for at enkelte aktiviteter trumfer samvær. Her har vi nedfelt i samværsavtalen at bursdager og aktiviteter som faller på fars tid gjør at samvær faller bort, fordi far ikke har mulighet til å følge opp. Så ordner vi best mulig rundt det (vi samarbeider godt og det er frivillig), men da slipper jeg være den store stygge hvis hun skal i bursdag og han ikke kan forskyve/bytte dag.

En annen ting er at du bør se på foreldrensvaret om han er så vrang - hva gjør du den dagen han må signere på noe ift helsesituasjon eller oppfølging, og han ikke er å få tak i?

Det tar tid ja, men det er nok verd det på sikt.

Skrevet

Jeg ser ikke at dette er en barnevernssak? Det er ikke omsorgssvikt at han ikke lar dem gå i bursdag.

At dette er kjipt, dårlig og utrolig frustrerende for deg å se på, det tror jeg på.

Spørsmålet er om han gir god omsorg når han har barna.

Anonymous poster hash: 4747a...3fb

Skrevet

Bv mener det er en sak da samarbeid er utrolig viktig og spesielt når man har barn med spesielle behov. Det samme mener skole og instanser rundt barnet. Hi

Skrevet

Det er fascinerende mange som parrer seg med idioter og deretter forventer at andre skal ordne opp når det viser seg at idiotene oppfører seg idiotisk.

Hva tenker du barnevernet kan gjøre her, som ikke gjøres?

Er samværet veldig skadelig for barnet? Hold tilbake og/eller kjør rettslig prosess.

Er samværet bare kjipt for barnet og fordømt irriterende for deg? Fortsett å mase gjennom familievernkontoret og svelg kamelene. Det går over når ungen blir tenåring og ikke gidder dra dit mer.

Anonymous poster hash: 8b0b9...a37
Skrevet

Det er fascinerende mange som parrer seg med idioter og deretter forventer at andre skal ordne opp når det viser seg at idiotene oppfører seg idiotisk.

Hva tenker du barnevernet kan gjøre her, som ikke gjøres?

Er samværet veldig skadelig for barnet? Hold tilbake og/eller kjør rettslig prosess.

Er samværet bare kjipt for barnet og fordømt irriterende for deg? Fortsett å mase gjennom familievernkontoret og svelg kamelene. Det går over når ungen blir tenåring og ikke gidder dra dit mer.

Anonymous poster hash: 8b0b9...a37

Må nesten si meg enig her.

Ser du ønsker å involvere nok en part, psykisk helsetjeneste? Hva i alle dager skal de Gjøre?? Hvis ikke far kommer til barnevernet kommer han neppe dit.

Og du vil fortelle din del av historien til nok noen ukjente uten mulighet til å endre på noe.

Retten er det eneste som kan Gjøre noe her.

Anonymous poster hash: 36994...42c

Skrevet

Bv anbefaler psykisk helsetjeneste for barn og unge fordi de kan tilby rådgivning til barn i delte hjem, rådgivning ang hvordan jeg best kan håndtere at far ikke stiller opp og tilbyr familierådgivning dersom far stiller opp. Jeg prøver selvsagt alt og ikke noe skal være uprøvd . Hi

Skrevet

Bv anbefaler psykisk helsetjeneste for barn og unge fordi de kan tilby rådgivning til barn i delte hjem, rådgivning ang hvordan jeg best kan håndtere at far ikke stiller opp og tilbyr familierådgivning dersom far stiller opp. Jeg prøver selvsagt alt og ikke noe skal være uprøvd . Hi

Mye fint de kan tilby, men hvis problemet er fars atferd kan de ikke endre noe.

Eller skal de hjelpe deg til å godta situasjonen?

Det kommer et punkt hvor du må slutte å prøve varianter av det samme. Far vil ikke snakke med fagfolk sammen med deg. Prøv rettsvesenet

Anonymous poster hash: 36994...42c

Skrevet

Litt samvær vil han nok få uansett - alt avhengig av situasjonen til det barnet med spesielle behov. Men neppe veldig mye, og kanskje kan du få gjennomslag for at enkelte aktiviteter trumfer samvær. Her har vi nedfelt i samværsavtalen at bursdager og aktiviteter som faller på fars tid gjør at samvær faller bort, fordi far ikke har mulighet til å følge opp. Så ordner vi best mulig rundt det (vi samarbeider godt og det er frivillig), men da slipper jeg være den store stygge hvis hun skal i bursdag og han ikke kan forskyve/bytte dag.

En annen ting er at du bør se på foreldrensvaret om han er så vrang - hva gjør du den dagen han må signere på noe ift helsesituasjon eller oppfølging, og han ikke er å få tak i?

Det tar tid ja, men det er nok verd det på sikt.

ja, må se på dette med foreldreansvar... Vet du hvor vanskelig det er å fullt foreldreansvar ? Hi

Skrevet

ja, må se på dette med foreldreansvar... Vet du hvor vanskelig det er å fullt foreldreansvar ? Hi

Omtrent umulig, desverre. MEN, om du går til retten og krever det, vil en eventuell dom kanskje kunne gi ham kniven på strupen i forhold til å delta i oppfølging osv. Altså at dersom han vil beholde foreldreansvar blir det stilt visse krav.

En rettssak om barnefordeling inneholder veldig mye mer enn bare en dommer som bestemmer slik eller sånn, og selve prosessen med sakkyndige og rettsforberedende møter vil kunne ha en effekt i seg selv.

Skrevet

Du bør tenke deg nøye om før du tar dette til retten. Dersom far vinner frem med hans syn, fortsette som før slik jeg ser det, må du dekke saksomkostningene. Det kan bli dyrt. Det er mange barn som ikke går i bursdager og aktiviteter fordi foreldrene ikke følger opp. Barnevernet kan ikke ta omsorgen for disse barna eller tvinge foreldrene til å følge opp aktiviteter. Jeg vil heller ikke tro dette gir grunnlag forå endre samvær etter barneloven. Det er jo selvsagt tragisk, men samværsforeldre gjør værre ting enn dette uten at retten bestemmer de skal ha mindre samvær. Foreldreansvar får du neppe alene med mindre far er fullstendig ute å kjøre psykisk, eller mtp vold eller rus.

Anonymous poster hash: e40c1...51b

Skrevet

Kor gamle er barna dine ?

Anonymous poster hash: 168bd...e65
Skrevet

Fullt foreldreansvar er vanskelig. 

Anonymous poster hash: 168bd...e65

Skrevet

Barna er i småskolen. Hi

Skrevet

Det er jo virkelig å misbruke offentlige penger å melde dette til barnevernet, og hvis du går til retten og krever fullt foreldreansvar. Det er jo bare tull å si at barnevernet mener det er en sak. Hadde de gjort det, hadde de ikke avsluttet saken. Synes heller ikke noe om at fastlegen melder bekymring fordi du ber ham om det, fastlegen skal jo gjøre sine egne vurderinger. 

Javel, så har du en far som ikke samarbeider. Han gjør ikke som du vil, men du gjør jo heller ikke som han vil. Dette må dere faktisk finne ut av på et vis. Det hjelper ikke med "en million" offentlige instanser så lenge dere begge har én agenda - å få fastslått at den andre tar feil og at dere selv har rett. Det du rår over er hvordan du selv forholder deg til verden. Begynn der, med en grundig selvevaluering på hva du har gjort som har fått ham til å blokkere telefonen og nekte å komme i møter med deg. Og så må du nok bare godta at du valgte en far til barna som ønsker andre løsninger enn deg. Det er klart det er tøft å sloss mot vindmøller, men verken du eller barna tjener på at du kriger mot ham heller. Så lenge barna er der annen hver helg, og det går noenlunde bra, kan du ikke nekte dem samvær med far fordi han ikke følger opp bursdagsselskaper. Jeg ville også syntes det var dumt, men jeg tror det er verre for barna at dere to voksne er i kontinuerlig krig med hverandre. 

Skrevet

Jeg har ingen lyst eller en egen agenda for å kjøre på for å bevise at det. Jeg som har rett... Det var heller ikke jeg som meldte til bv ,første gang var det fastlegen ( da ba jeg om det og han var enig) Første gang dreide det seg om at far ikke ville gå i dialog om barnets nye medisiner. NÅ sist var det skolen som meldte sin bekymring fordi han gjentatte ganger ikke har møtt på viktige møter rundt barnet. Bv har nå til intensjon å bruke de 3 mnd de har siden de åpnet sak for å " realitetsorientere far" som vår saksbehandler i bv sa. Problemet her er at bv ikke kan tvinge far å stille selv om både bv, skole, fastlege og instanser rundt barnet er bekymret. Jeg kan virkelig ikke skjønne hvordan jeg skal kunne svelge kameler her... Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...