Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #1 Skrevet 8. april 2016 Det har jeg den siste tiden hør fra flere mødre om deres barn. Flere er venner av min eldste og jeg oppfatter dem helt på linje med andre på samme alder. Felles for dem er at de er yngste barnet i søskenflokken. Undervurderer foreldre de yngste? Jeg var yngst selv og ble ofte sammenlignet med et eldre søsken og fikk beskjed om at jeg var umoden. Jeg følte det urettferdig og at sammenlikningene var med hvordan søskenet mitt var da, ikkje hvordan h*n var da h*n var tre år yngre. Kanskje er jeg bare var på yngstebarnas vegne? Anonymous poster hash: e388a...7fe
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #2 Skrevet 8. april 2016 Jeg opplevde motsatt, yngste var så liten og stakkarslig og som eldst måtte jeg ta ansvar og fikk aldri velge noe først osv. Føler at eldste ofte blir behandlet urettferdig, er barn selv om man er storesøster. Jeg skal passe veldig på med mine barn at både eldste og yngste føler seg så rettferdig behandlet som mulig. Anonymous poster hash: 7a3e2...1ba
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #3 Skrevet 8. april 2016 Jeg opplevde motsatt, yngste var så liten og stakkarslig og som eldst måtte jeg ta ansvar og fikk aldri velge noe først osv. Føler at eldste ofte blir behandlet urettferdig, er barn selv om man er storesøster. Jeg skal passe veldig på med mine barn at både eldste og yngste føler seg så rettferdig behandlet som mulig. Anonymous poster hash: 7a3e2...1ba Men det er vel egentlig to sider av samme sak? Mitt søsken fikk jo mer ansvar fordi jeg ikke ble vurdert like kompetent til å ta det ansvaret. Anonymous poster hash: e388a...7fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå