Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #1 Skrevet 8. april 2016 jeg har to barn. Jente på 2 og gutt på 6. Vi skal flytte, og det er 3 soverom(et er knøttlite og med døra i yttergangen). På det største soverommet er det rikelig plass til begge barna og alle lekene. Vurderer å la barna ha det rommet sammen, men er usikker. Både pga aldersforskjellen, kjønn og andre faktorer som gjør det litt vanskelig(men ikke uoverkommelige problemer) Erfaringer med å la barn dele soverom? Erfarinnger med forskjellige kjønn på samme rommet? Hvilken aldersforskjell har du på dine barn som deler rom? Anonymous poster hash: 09757...f04
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #2 Skrevet 8. april 2016 Jeg vurderer å bytte soverom med 7 åringen så han og lillesøster kan dele det største rommet. Jeg er litt i tvil... så da følger jeg med her på svarene du får! For oss blir det en midlertidig løsning i 1 år ca bare Anonymous poster hash: eab66...727
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #3 Skrevet 8. april 2016 Er rommet stort, så det kan deles litt av. Tenker med sånn stor bokhylle fra ikea. Der vil de få god plass til alle lekene, samtidig så får de hver sin del, og litt mer uforstyrret da de skal sove. Tenker at når de er små, så kan de fint dele rom, selv om de er forskjellig kjønn. Blir verre da de blir tenåringer. Og har du noen tanker om da største barnet har venner på besøk, skal minste få være med de hele tiden, eller får de litt privatliv. Anonymous poster hash: aa272...96d
TPK Skrevet 8. april 2016 #4 Skrevet 8. april 2016 Jeg tenker at dere fint kan prøve det en stund. Hvis eldstemann har mye venner med hjem og dere ikke har andre steder de kan leke (kjellerstue o.l) bør dere kanskje vurdere å dele opp rommet litt, f.eks med et forheng eller hylle. Eller at det minste rommet i gangen blir lekerom og der de er når de har venner på besøk. Mange barn synes jo det er topp å dele rom!
Love my kidz Skrevet 8. april 2016 #5 Skrevet 8. april 2016 Jeg ville tatt det knøttlille selv jeg. Rommet kan umulig være mindre enn det ei lita dobbelseng er, selv om du da må nærmest krype oppi. Og så får ungene hvert sitt. Men hør med den eldste hva han mener selv, hvis han har lyst til å dele med lillesøster i noen år så er det jo greit da.. Men ser for meg sure miner når han får kompiser på besøk 😮
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #6 Skrevet 8. april 2016 her deler de to minste soverom nå, gutt på 9 og jente på 6. Det går helt fint. Før det har de to eldste delt, gutt på 11 og gutt på 9. Nå trenger eldste litt mer space føler jeg Anonymous poster hash: 9b343...d47
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #7 Skrevet 8. april 2016 Barn kan dele soverom i alle situasjoner. Ingen dør av det! Anonymous poster hash: f5d2a...37a
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #8 Skrevet 8. april 2016 Våre barn - gutt og jente - delte rom i flere år fra de var 1 og 3,5 år til de var 6 og 8,5 år. Da fikk de hvert sitt rom. Det gikk helt fint å dele. Leggerutiner var da slik at yngste la seg først. Eldste var oppe lengst og listet seg inn etterpå for å legge seg når yngste hadde sovnet. Vi hadde da høytlesing etc på stua. Rommet de delte var ikke så stort. En del leker etc har vi hatt på stua. Anonymous poster hash: 0581b...ef7
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #9 Skrevet 8. april 2016 Våre barn - gutt og jente - delte rom i flere år fra de var 1 og 3,5 år til de var 6 og 8,5 år. Da fikk de hvert sitt rom. Det gikk helt fint å dele. Leggerutiner var da slik at yngste la seg først. Eldste var oppe lengst og listet seg inn etterpå for å legge seg når yngste hadde sovnet. Vi hadde da høytlesing etc på stua. Rommet de delte var ikke så stort. En del leker etc har vi hatt på stua. Anonymous poster hash: 0581b...ef7 Og ved vennebesøk fikk den som ikke hadde besøk beskjed om å hente leker og være på stua eller andre steder. Anonymous poster hash: 0581b...ef7
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #10 Skrevet 8. april 2016 Dette syns jeg lite om. Her deler mine to gutt IG jente rom med sitt søsken som er på psykiatrisk Anonymous poster hash: bcdb1...95d
It's all about me Skrevet 8. april 2016 #11 Skrevet 8. april 2016 Jeg hadde tatt det knøttlite rommet til meg selv og gitt barna hvert sitt av de større. Jeg trenger ikke større soverom enn det som skal til for å få inn en seng. Sitter ikke å leker der, jeg har jo resten av huset som er mitt.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #12 Skrevet 8. april 2016 Er et godt forslag å ta det minste rommet selv, om vi ser bort ifra at døra ikke ville åpne seg om ei dobbeltseng var innpå der. Tror det og ville bydd på problemer med ei vanlig enkeltseng også(jeg sa det var lite..) Storebror soer selv at han vil dele med lillesøster, så jeg tror vi skal prøve. Han skal selvfølgelig få disponere det minste rommet til lego og andre leker lillesøster ikke kan holde på med, så han får jo sin egen plass uansett. Romdeler skal vi selvfølgelig ordne med, er rikelig plass til å dele det opp:-) Tusen takk for synspunkter og erfaringer. Godt å høre at det er håp😊 Hi Anonymous poster hash: 09757...f04
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #13 Skrevet 8. april 2016 Er et godt forslag å ta det minste rommet selv, om vi ser bort ifra at døra ikke ville åpne seg om ei dobbeltseng var innpå der. Tror det og ville bydd på problemer med ei vanlig enkeltseng også(jeg sa det var lite..) Storebror soer selv at han vil dele med lillesøster, så jeg tror vi skal prøve. Han skal selvfølgelig få disponere det minste rommet til lego og andre leker lillesøster ikke kan holde på med, så han får jo sin egen plass uansett. Romdeler skal vi selvfølgelig ordne med, er rikelig plass til å dele det opp:-) Tusen takk for synspunkter og erfaringer. Godt å høre at det er håp😊 Hi Anonymous poster hash: 09757...f04 Er jo bare å ta bort døra det og henge opp ett forheng ☺ Anonymous poster hash: fa90c...45f
Yellow Brick Road Skrevet 8. april 2016 #14 Skrevet 8. april 2016 Unger kan dele soverom ganske lenge så lenge de har plass å leke på og ha besøk av venner på og de selv synes det er greitt. Når de nærmer seg tenårene, tenker jeg at det fortjener plass for seg selv.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #15 Skrevet 8. april 2016 Dette syns jeg lite om. Her deler mine to gutt IG jente rom med sitt søsken som er på psykiatrisk Anonymous poster hash: bcdb1...95d Hæ?? Anonymous poster hash: fb5ae...be5
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #16 Skrevet 8. april 2016 Jeg synes det høres helt uproblematisk ut. Vi har tre barn på hhv 6,5 og 4 år, to jenter og en gutt. Her deler de rom av fri vilje. Planen var at de skulle få hvert sitt rom, men se insisterte på å dele:) Vi har soverom nok til alle, men de ønsker og dele, og det har enda ikke vært ett eneste problem annet enn når sykdom bryter ut mitt på natta. Da vekker det syke barnet de andre to, men det tilhører jo sjeldenheten. De to andre soverommene blir brukt som lekerom og kontor. Kontoret er veldig lite, så det ville vært litt urettferdig for ett av barna å få tildelt det. Det er uaktuelt for oss voksne å ta rommet da det er vinklet på en måte så man ikke får inn dobbeltseng. I fht at barna har besøk av andre barn er det også uproblematisk da alle barna leker godt sammen, men det er jo ikke gitt at det kommer til å være slik for alltid. Vi innser også at de på er tidspunkt vil ønske hvert sitt rom, men det "problemet" tar vi som det kommer. Anonymous poster hash: dc5c1...f8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå