Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #1 Skrevet 8. april 2016 Når jeg har vært hos legen så googler jeg alltid svaret legen har gitt meg. Jeg har kroniske smerter og har prøvd flere type medisiner. Nå sist Sarotex. Egentlig så passer Sarotex meg midt i blinken, men etter å ha googlet, så er jeg redd for å ta di. Ser flere har opplevd mange bivirkninger. Jeg har nå sluttet på di, men nå har jeg jo smerter som jeg vet jeg ikke trenger å ha, men jeg stoler liksom ikke 100% på legen, og er redd for at han ikke forteller meg alle negative bivirkninger jeg kan få av Sarotex. Slik er det ofte år jeg har vært hos legen. Jeg må alltid google, før jeg slår meg til ro med legens svar. Anonymous poster hash: 34ea3...18b
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #2 Skrevet 8. april 2016 Når jeg har vært hos legen så googler jeg alltid svaret legen har gitt meg. Jeg har kroniske smerter og har prøvd flere type medisiner. Nå sist Sarotex. Egentlig så passer Sarotex meg midt i blinken, men etter å ha googlet, så er jeg redd for å ta di. Ser flere har opplevd mange bivirkninger. Jeg har nå sluttet på di, men nå har jeg jo smerter som jeg vet jeg ikke trenger å ha, men jeg stoler liksom ikke 100% på legen, og er redd for at han ikke forteller meg alle negative bivirkninger jeg kan få av Sarotex. Slik er det ofte år jeg har vært hos legen. Jeg må alltid google, før jeg slår meg til ro med legens svar. Anonymous poster hash: 34ea3...18b Men hvorfor slutte på de før du opplever bivirkninger selv? Jeg bruker sarotex hver dag, har ingen bivirkninger, sånn kan det jo kanskje være for deg og. Anonymous poster hash: 02451...765
HvittHus Skrevet 8. april 2016 #3 Skrevet 8. april 2016 Nei jeg stoler ikke alltid på legen. Men akkurat med Sarotex må du jo faktisk prøve selv, før du konkluderer med virkning/bivirkninger. Noen får bivirkninger, noen ikke. Jeg bruker Sarotex i en overgangsperiode nå siden jeg har fått et nytt stort prolaps. Jeg har ingen bivirkninger.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #4 Skrevet 8. april 2016 Jeg stoler på min lege. Han har fysisk gått på medisinstudie, og praktisert i sikkert tredve år. Google kan si hva som helst. (Så tenker jeg at så vondt kan du ikke ha, hvis du etter et googlesøk lar være å ta de smertestillende legen din har foreskrevet deg) Anonymous poster hash: 7ba63...829
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #5 Skrevet 8. april 2016 Du må jo ikke slutte med medisinene fordi du er redd for bivirkninger du kanskje kan få! Alle medisiner har bivirkninger, men de færreste opplever å få de. Ta tablettene, de kan jo hjelpe deg. Tull å gå rundt med plager unødvendig. Anonymous poster hash: 47796...ce8
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #6 Skrevet 8. april 2016 Stoler ikke på legen(e). Har opplevd alt for mye av feilbehandling til å si at de er verdige sin autorisasjon - dessverre.. Anonymous poster hash: 8f52c...4bc
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #7 Skrevet 8. april 2016 Jeg opplevde tørr munn, noe jeg fikk beskjed om at ofte gikk seg til etter litt tid. Men det er spesielt vektoppgang jeg er redd. Jeg har tidligere vært overvektig, og vil ikke tilbake. Til deg som tenker at jeg ikke kan ha såå vondt, siden jeg ikke vil ta Sarotex. Ikke lett å gradere smerter, men jeg må nå ta fast andre smertestillende medisiner for å klare jobb hverdagen. Så sikkert ikke så bra i lengden det heller, men som nevnt, jeg vil ikke legge på meg. Anonymous poster hash: 34ea3...18b
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #8 Skrevet 8. april 2016 Nei, jeg stoler på legen min, men vet alle kan gjøre feil. Jeg bruker alltid å gjøre en del undersøkelser på medisiner til meg selv og barna. Når det gjelder bivirkninger vil de aller fleste legemidler ha en eller annen form for uheldige effekter. Noen er mer hyppige og alvorlige, da kan man kanskje stille seg spørsmålet om det er verdt det. Jeg har null erfaring med medisinen du går på, er det hyppige og alvorlige bivirkninger må du vurdere det. I tillegg kan det være spesielle risikogrupper som er mer utsatt for bivirkninger (men jeg vet ikke hva som gjelder for ditt legeniddel). Anonymous poster hash: 70b83...a03
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #9 Skrevet 8. april 2016 Når jeg har vært hos legen så googler jeg alltid svaret legen har gitt meg. Jeg har kroniske smerter og har prøvd flere type medisiner. Nå sist Sarotex. Egentlig så passer Sarotex meg midt i blinken, men etter å ha googlet, så er jeg redd for å ta di. Ser flere har opplevd mange bivirkninger. Jeg har nå sluttet på di, men nå har jeg jo smerter som jeg vet jeg ikke trenger å ha, men jeg stoler liksom ikke 100% på legen, og er redd for at han ikke forteller meg alle negative bivirkninger jeg kan få av Sarotex. Slik er det ofte år jeg har vært hos legen. Jeg må alltid google, før jeg slår meg til ro med legens svar. Anonymous poster hash: 34ea3...18b Jeg stoler på legen min, men googler likevel. Før og etter legebesøk 😊. Anonymous poster hash: f28bc...318
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #10 Skrevet 8. april 2016 Har du googlet bivirkninger på feks paracet? Noen KAN få bivirkninger, noen sv drm er sjeldne. Det er bivirkninger til alle medisiner. Slutt å google og heller ta medisinene. Dersom DU får bivirkninger så ta heller raskt kontakt med lege igjen, men ikke les alt som står på nettet, ikke alt som stemmer heller. Anonymous poster hash: 807d3...84a
TPK Skrevet 8. april 2016 #11 Skrevet 8. april 2016 Jeg stoler på legen ja, men leser selvsagt pakningsvedlegget på nye medisiner før jeg bruker dem. Og er obs på bivirkninger.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #12 Skrevet 8. april 2016 Alle medisiner har mulige bivirkninger, men ikke alle får de. Legen vurderer bivirkninger oppimot nytte av medisiner, og har vurdert det til at du vil ha større nytte av medisinen enn uten. Slutt å google, google kan si det mye rart som ikke alltid stemmer. Anonymous poster hash: 1bf79...a39
Love my kidz Skrevet 8. april 2016 #13 Skrevet 8. april 2016 Har erfart at min lege er flink på det aller meste, men er for tiden en del frustrert over at hun ikke kan så mye om stoffskifte. Jeg lærer så mye på nettgruppe der de som vet mye har gått til eksperter på området. Fastleger er generelt ikke oppdaterte og praktiserer ikke alle tester og vet ikke om all ny medisin. Gir henne en sjanse til før jeg evt tar utgiften med å oppsøke ekspertene selv 😕😁
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå