Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn er 5 uker gammel å har slitt med det jeg tror er øyekatarr i ca 5 dager nå. Noen morgener kan han våkne opp med øynene klistret igjen, andre ganger ligger det bare litt "buser" i øynene. På dagtid er det relativt ok men det ene øyet hans spesielt renner mye. Det er blank væske sammen med litt smågule klumper. Selve øyet er ikke rødt. Dette virker litt plagsomt for barnet som blunker og blunker med øynene mens øyet bare renner. Tips? Har ikke kontaktet lege.

Anonymous poster hash: 286c0...08b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som tette tårekanaler, det er ganske vanlig hos spedbarn

Anonymous poster hash: f3a2d...cf9

Skrevet

Enig med severineSuveren over her.. sprut morsmelk i øya hans og fortsett helt til han blir bra 😊 vidundermiddel 👌

Skrevet

Morsmelk er effektivt. Ellers anbefaler jeg avkjølt kamillete. Fukt en kompress og vask øynene forsiktig med det. Funker veldig bra.

Anonymous poster hash: 62866...488

Skrevet

Høres ut som tette tårekanaler.

Begge mine barn har hatt tette tårekanaler, dette har løsnet når de har vært rundt 1 år. Sprut litt morsmelk og masser forsiktig under øyet. Bruk kompresser til å tørke bort smuss, gjerne dyppet i morsmelk eller slik øyedråpevæske (spør på apoteket).

Det du skal være litt obs på er om barnet er rødt på øyet eller rundt øyet. Da er øyet ofte infisert og behøver behandling. Begge mine trengte behandling noen ganger før det løsnet opp.

Anonymous poster hash: ecd04...a74

Skrevet

Morsmelk er gull og maser ved nesen sånn at du "gnur"pusset ut.gjerne med en kompress

Skrevet

Vask med morsmelk eller sånne saltvannsdråper (samme som nesedråper til baby). Skyv mot øyekroken ved nesen. Bruk en ren bomullsdott, en for hvert øye. Kontakt lege hvis det blir grønt puss.

Skrevet

Min var plaget med det i noen uker etter fødsel. Prøvde fucithalmic uten hell. Fikk beskjed om å dryppe morsmelk i nesen, for det hjalp på tårekanalene. Dagen etter gikk det vekk!

Anonymous poster hash: 861bd...82a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...