Gå til innhold

Må jeg kaste alt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har satt igjen alt av pålegg på kjøkkenbenken, der har det stått i minst to timer! Brunosten sto åpen, kaviar lå der og en pakke salami. Baconost, hvitost, prim, skinke, hamburgerrygg, og noe spekemat lå i bokser, men på benken... Bare å kaste alt?

Anonymous poster hash: 5057f...e3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To timer er ok. Som en lang frokost ;)

Anonymous poster hash: aa3e0...dc5

Skrevet

😂 ikke rart det blir kastet mye mat i dette landet

Skrevet

Brunost, kaviar, baconost på tube, salami og spekemat trenger ikke kjøling og kan fint ligge ute i dager. Men smaker best fra kjøl da...

Hvitost tåler også å ligge ute lenge, men blir da veldig moden fort.

Anonymous poster hash: eb60f...021

Skrevet

Jeg hadde kastet skinken og hamburgerryggen, resten tror jeg at jeg hadde satt i kjøleskapet igjen

Anonymous poster hash: 637d0...c1c
Skrevet

Mannen har satt igjen alt av pålegg på kjøkkenbenken, der har det stått i minst to timer! Brunosten sto åpen, kaviar lå der og en pakke salami. Baconost, hvitost, prim, skinke, hamburgerrygg, og noe spekemat lå i bokser, men på benken... Bare å kaste alt?

Anonymous poster hash: 5057f...e3b

Aaah kjenner jeg blir så irritert av å høre beskrivelsen din. Samboer her gjorde dette hele tiden. Jeg ble så lei, at jeg lot det bare stå. Pålegget fikk veldig kort holdbarhet da. Også kjøpte jeg eget pålegg til meg selv. Han skjønte fort at han måtte venne seg på at mamma'n hans ikke jobbet for han mer...

Anonymous poster hash: f040c...08b

Skrevet

Tror du maten sniker seg til å bli dårlig uten at dere merker det?

Dårlig mat lukter! Kjøttpålegg lukter surt, ost mugner. Baconost etc har så mye tilsetningsstoffer at det nærmest ikke er kjølevare..

Enig med skriveren om at det ikke ee rart det kastes mye mat

Anonymous poster hash: fac7f...144

Skrevet

Gikk sikkert bra, man har jo pålegg på matpakka i 2 timer uten problemer.

Skrevet

Går nok helt fint. Samme pålegget ligger jo flere timer i matboksen.

Anonymous poster hash: 95234...1a4

Gjest Darwinia:-)
Skrevet (endret)

Meanwhile, in Africa...😞

Som noen har påpekt, hva med matpakker? De ligger lengre enn 2 timer. Generelt sett er det bare å lukte på maten hvis du er i tvil. I dette tilfellet er det bare å legge maten tilbake i kjøleskapet. Ingen skade skjedd på bare to timer.

Endret av Darwinia:-)
Skrevet

Det er noe annet å spise maten etter to timer, enn at maten settes tilbake i kjøleskapet og forventes at det skal vare i flere dager til etter at den har nådd romtemperatur. 

Jeg ville ikke kastet, men ville sjekket det for lukt og smak neste gang det brukes, og forvente kortere holdbarhet enn vanlig.

Skrevet

Nei! Ville luktet litt ekstra på kjøttpålegget, og ville nok ikke spist det nå som jeg er gravid, men resten hadde jeg satt rett inn igjen i kjøleskapet.

Skrevet

Makan til mann da 😁

Jeg ville sikkert prøvd å gitt mannen en lærepenge jeg. Ville tatt bilde av all maten på benken, et nytt bilde av søpla og så ville jeg sendt de til mannen og skrevet noe om at han har ødelagt mat for tre hundre kroner og bedd ham dra innom butikken på vei hjem 🙊

Anonymous poster hash: 0d9b8...5ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...