Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #1 Skrevet 8. april 2016 http://www.tv2.no/a/8199800/ Anonymous poster hash: 4231b...872
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 8. april 2016 #2 Skrevet 8. april 2016 Hvor mange ganger skal denne postes i dag da?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #3 Skrevet 8. april 2016 Hvor mange ganger skal denne postes i dag da? Sorry, har ikke gått gjennom alle innlegg... Burde vel skjønt at den var tatt . Anonymous poster hash: 4231b...872
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 8. april 2016 #4 Skrevet 8. april 2016 Sorry, har ikke gått gjennom alle innlegg... Burde vel skjønt at den var tatt . Anonymous poster hash: 4231b...872 Morsomt hvor oppsatte dere er på å vise at det å skrive ræva norsk kan legitimeres med at de som retter på dere er "mindre hyggelige" mennesker. Men det står ikke mindre hyggelig enn hva. Hva er mindre hyggelig? Mindre hyggelig enn julaften? Eller mindre hyggelig enn mandag? Og denne voldsomme undersøkelsen er gjort på 83 personer. Det er ikke flere enn skrivepolitiet her inne sin samlede styrke.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #5 Skrevet 8. april 2016 Morsomt hvor oppsatte dere er på å vise at det å skrive ræva norsk kan legitimeres med at de som retter på dere er "mindre hyggelige" mennesker. Men det står ikke mindre hyggelig enn hva. Hva er mindre hyggelig? Mindre hyggelig enn julaften? Eller mindre hyggelig enn mandag? Og denne voldsomme undersøkelsen er gjort på 83 personer. Det er ikke flere enn skrivepolitiet her inne sin samlede styrke. Nå trekker du selv mange konklusjoner på tynt grunnlag. Mitt inntrykk av deg her inne er at du er ganske hyggelig. Ikke like hyggelig som julaften, men i allefall som en fin fredagskveld. Min private studie på området er at lærere, humanister og de få realistene som selv skriver bra (les: min mann) er opptatt av å rette på skrivefeil. I alle de kategoriene jeg nevner, igjen privat studie, finnes det stort sett bare hyggelige mennesker. Anonymous poster hash: 4231b...872
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #6 Skrevet 8. april 2016 Begynner å bli litt lei alle disse trådene som henviser til denne forskningen. Jeg tenker at dere muligens selv stiller i kategorien usympatisk. Anonymous poster hash: e5946...386
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #7 Skrevet 8. april 2016 Det var det jeg visste Anonymous poster hash: 151d6...4db
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #8 Skrevet 8. april 2016 Jeg synes det er merkelig hvordan folk ønsker å skrive feil på trass. Det blir jo bare ris til egen bak - jobbsøknader som er pepret med skrivefeil blir sjeldent tatt på alvor av arbeidsgiver, man fremstår som mindre smart i skriftlige diskusjoner osv. Hvorfor slik brennende ønske om å fortsette å skrive feil? Anonymous poster hash: 8d2f4...b6a
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #9 Skrevet 8. april 2016 Jeg synes det er merkelig hvordan folk ønsker å skrive feil på trass. Det blir jo bare ris til egen bak - jobbsøknader som er pepret med skrivefeil blir sjeldent tatt på alvor av arbeidsgiver, man fremstår som mindre smart i skriftlige diskusjoner osv. Hvorfor slik brennende ønske om å fortsette å skrive feil? Anonymous poster hash: 8d2f4...b6a Det forstår ikke jeg heller! Mange velger helt bevisst å gi andre et dårligere inntrykk av seg selv enn de hadde behøvd å gjøre. Som jeg har skrevet her flere ganger tidligere, dette gjelder ikke de med dysleksi, for de er som regel så bevisst de problemene de har, er nøye med hva de skriver, bruker stavekontrollprogrammer osv. Og de som ikke greier å luke ut alle feilene sine så kan man som regel forstå at det er dysleksi som ligger bak de siste feilene. Vet ikke hvorfor, men man ser som regel forskjell. Og disse er det ingen som dømmer. Men de andre som bare ikke gidder å lære seg sitt eget morsmål... En arbeidsgiver vil lese mye ut fra en slik søknad. Det gir uttrykk av å ikke gidde, at personen slurver, at personen ikke er nøyaktig, at personen ikke tar ansvar. En arbeidsgiver ønsker medarbeidere som gir bedriften et positivt rykte - at medarbeiderne gjør en god jobb, er nøye og får med seg detaljer, at du kan stole på at viktige detaljer huskes, at medarbeideren også legger flid i de mer kjedelige arbeidsoppgavene og ikke slurver bare fordi de ikke er så spennende. Mulig de som ikke gidder lære seg å skrive riktig kan gjøre en god jobb, det kan sikkert de fleste av dem - men da forstår jeg ikke hvorfor de ønsker å fortelle en arbeidsgiver at de egentlig driter i hvordan de fremstiller seg selv og bedriften de ønsker å jobbe i. Jeg kommenterer svært sjelden skrivefeil, men legger jo merke til dem. Nå om dagen går jeg stadig forbi en reklameplakat for en terapeut. Jeg vurderte en stund om jeg skulle gå inn og si fra, men har ikke orket. Håndskrevet, uryddig, stor reklameplakat på bukk som er full av skrivefeil. Jeg ville ikke gått til den terapeuten, for h*n gir uttrykk av å ikke være særlig opptatt av detaljer. I den jobben kan det være farlig for pasienten om terapeuten ikke er nøye med detaljene. Så det inntrykket den plakaten gir meg er at dette er en terapeut jeg ikke ville stolt på gjorde en trygg jobb. Jeg hadde ikke tatt sjansen på å gå til den terapeuten! Jeg er helt sikker på at det ikke er det den terapeuten ønsker å gi inntrykk av med den reklameplakaten... Men for all del - ønsker man å fremstille seg selv som useriøs, så vær så god... Det gjør jo bare at de som er mer seriøse får mindre konkurranse Anonymous poster hash: 95c34...ced
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #10 Skrevet 8. april 2016 Jeg tilhører nok de usympatiske. Det er helt greit. Akkurat atacefeil er det sjelden jeg sier noe om. Som dyslektiker er det sjelden jeg ser dem, men jeg sier fra om mye annet. Det går sikkert i samme kategori. Anonymous poster hash: 14de4...879
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #11 Skrevet 8. april 2016 Det forstår ikke jeg heller! Mange velger helt bevisst å gi andre et dårligere inntrykk av seg selv enn de hadde behøvd å gjøre. Som jeg har skrevet her flere ganger tidligere, dette gjelder ikke de med dysleksi, for de er som regel så bevisst de problemene de har, er nøye med hva de skriver, bruker stavekontrollprogrammer osv. Og de som ikke greier å luke ut alle feilene sine så kan man som regel forstå at det er dysleksi som ligger bak de siste feilene. Vet ikke hvorfor, men man ser som regel forskjell. Og disse er det ingen som dømmer. Men de andre som bare ikke gidder å lære seg sitt eget morsmål... En arbeidsgiver vil lese mye ut fra en slik søknad. Det gir uttrykk av å ikke gidde, at personen slurver, at personen ikke er nøyaktig, at personen ikke tar ansvar. En arbeidsgiver ønsker medarbeidere som gir bedriften et positivt rykte - at medarbeiderne gjør en god jobb, er nøye og får med seg detaljer, at du kan stole på at viktige detaljer huskes, at medarbeideren også legger flid i de mer kjedelige arbeidsoppgavene og ikke slurver bare fordi de ikke er så spennende. Mulig de som ikke gidder lære seg å skrive riktig kan gjøre en god jobb, det kan sikkert de fleste av dem - men da forstår jeg ikke hvorfor de ønsker å fortelle en arbeidsgiver at de egentlig driter i hvordan de fremstiller seg selv og bedriften de ønsker å jobbe i. Jeg kommenterer svært sjelden skrivefeil, men legger jo merke til dem. Nå om dagen går jeg stadig forbi en reklameplakat for en terapeut. Jeg vurderte en stund om jeg skulle gå inn og si fra, men har ikke orket. Håndskrevet, uryddig, stor reklameplakat på bukk som er full av skrivefeil. Jeg ville ikke gått til den terapeuten, for h*n gir uttrykk av å ikke være særlig opptatt av detaljer. I den jobben kan det være farlig for pasienten om terapeuten ikke er nøye med detaljene. Så det inntrykket den plakaten gir meg er at dette er en terapeut jeg ikke ville stolt på gjorde en trygg jobb. Jeg hadde ikke tatt sjansen på å gå til den terapeuten! Jeg er helt sikker på at det ikke er det den terapeuten ønsker å gi inntrykk av med den reklameplakaten... Men for all del - ønsker man å fremstille seg selv som useriøs, så vær så god... Det gjør jo bare at de som er mer seriøse får mindre konkurranse Anonymous poster hash: 95c34...ced En annen ting jeg ikke forstår, er hvordan man kan si at man bruker "snakkespråk" på forumet, men selvfølgelig skriver helt korrekt når det virkelig gjelder. Er ikke dette noe som skjer automatisk? At man skriver korrekt overalt? Hvorfor bruke dårlig språk på et forum når man kan skrive feilfritt i en jobbsøknad, i vedtak man produserer på kontoret osv? Anonymous poster hash: 8d2f4...b6a
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #12 Skrevet 8. april 2016 En annen ting jeg ikke forstår, er hvordan man kan si at man bruker "snakkespråk" på forumet, men selvfølgelig skriver helt korrekt når det virkelig gjelder. Er ikke dette noe som skjer automatisk? At man skriver korrekt overalt? Hvorfor bruke dårlig språk på et forum når man kan skrive feilfritt i en jobbsøknad, i vedtak man produserer på kontoret osv? Anonymous poster hash: 8d2f4...b6a Jeg kjøper heller ikke de argumentene. Jeg ser at min setningsoppbygging kan være litt mer muntlig innimellom når jeg skriver på forumet, men likevel er det gjennomgående stort sett korrekt. Ellers husker jeg Pashla hadde et godt poeng i en annen tråd for noen dager siden. Når man velger å ikke skrive korrekt så gjør man det mye verre for de som virkelig har skriveproblemer. Så det beste man kan gjøre både for sin egen del og for andres del er å skrive korrekt. Anonymous poster hash: 95c34...ced
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå