Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #1 Skrevet 8. april 2016 Skal ha lasagne til middag i dag. Enkelt å lage når vi blir mange. Men så ser jeg jo nå at vi havner litt i tidsklemma likevel. Kan jeg lage/gjøre klar lasagnen tidlig på ettermiddagen sånn at mannen bare kan sette den i ovnen når han kommer hjem? Bør den i så fall oppbevares i kjøleskapet eller kan jeg la den stå på benken til mannen kommer hjem? Anonymous poster hash: 3f051...3aa
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #2 Skrevet 8. april 2016 Skal ha lasagne til middag i dag. Enkelt å lage når vi blir mange. Men så ser jeg jo nå at vi havner litt i tidsklemma likevel. Kan jeg lage/gjøre klar lasagnen tidlig på ettermiddagen sånn at mannen bare kan sette den i ovnen når han kommer hjem? Bør den i så fall oppbevares i kjøleskapet eller kan jeg la den stå på benken til mannen kommer hjem? Anonymous poster hash: 3f051...3aa Ja, men for guds skyld sett den i kjøleskapet.. Anonymous poster hash: a0dba...ec6
Ziva Skrevet 8. april 2016 #3 Skrevet 8. april 2016 Gjør den i stand og la den bli avkjølt før du setter den i kjøleskapet. Lager alltid lasagnen i god tid før vi skal ha den. Den blir best hvis den får "satt seg"litt først.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #4 Skrevet 8. april 2016 Jeg lager den ofte kvelden før og setter lasagnen i kjøleskapet over natten. Så ja, du kan fint lage den noen timer før den stekes. Om du bør ha den i kjøleskapet eller ikke tenker jeg er avhengig av hvor lang tid du lager den i forveien. Anonymous poster hash: 262bb...7dc
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #5 Skrevet 8. april 2016 Det går helt fint men vent med å ta ost på toppen til du skal steke den. Om du har på ost mens den er varm så den smelter litt, så kjøles ned også settes inn i ovnen senere blir det et hardt lokk med ost på toppen som ikke ser så veldig bra ut. Lag den ferdig, kjøl ned, sett i kjøleskap. Ta den ut mens ovnen blir varm på ettermiddag/kveld, ha på ost og sett den inn. Anonymous poster hash: 26a00...4bb
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #6 Skrevet 8. april 2016 Lasagne kan fint lages dagen før, eller noen timer før. Hvis lasagnen rekker å avkjøle seg, setter du den i kjøleskapet. Hvis ikke, lar du den stå på benken. Og selvfølgelig venter du med osten til den skal stekes ferdig 😊 Anonymous poster hash: d2691...1b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå