Gå til innhold

I hvilken sovestilling sover dine barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begge mine barn har sovet på magen med armene under seg, og knærne trukket inn under seg og rumpa i været siden de begynte å snu seg i søvne. Så for meg er dette standard sovestilling for småbarn. Men så begynte jeg å lure på om det egentlig er det. Og google ga meg ingen svar (google barn og sovestilling, det er kun ryggleie mot krybbedød man får opp).

Så derfor lurer jeg på hos dere, hvordan ligger deres barn når de sover tungt?

Mine er forøvrig begge under 3 om det har betydning for stillingen.

Anonymous poster hash: ec2c4...51d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her soves det på magen, på ryggen med armene rett ut, på siden, med beina på puten og gjerne på tvers.

Altså ingen fast sovestilling😝 rett over 3 år.

Skrevet

Mine sover i alle mulige stillinger, men den du beskrev er nok ingen favoritt.

Anonymous poster hash: b3a3c...a05

Skrevet

Her soves det på magen, på ryggen med armene rett ut, på siden, med beina på puten og gjerne på tvers.

Altså ingen fast sovestilling rett over 3 år.

helt likt her, 10 mnd

Anonymous poster hash: f0bc5...3d7

Skrevet (endret)

Minste sover akkurat som faren. På rygg, begge armene bøyd oppover, bort til eller under hodet. Helst med et kne opp. Det andre bøyd litt. 8 år. Ikke noen ny stilling 😃

Eldste sover vanligvis godt over på siden eller magen. Gjerne en arm opp på puta.

10 år.

Jeg sov forresten slik du beskriver til jeg var kanskje 4-5 år. Under puten, inni skapet osv.

Endret av moota m storebror&lillebror
Skrevet

Her soves det i alle stillinger! Gjerne med en fot i hodet på mamma om han kommer opp i sengen vår på natten ;) 

Skrevet

Alene er det som regel på magen med rumpen i været. Det begynte ved 8 mnd og er fortsatt godstillingen. Noen ganger flatt på magen. På eller veldig tett inntil oss er det på siden eller flatt oppå magen.

Anonymous poster hash: 3a8bd...e8f

Skrevet

De ligger mest rett ut på ryggen begge to, ofte med armene rett ut til siden. De er straks 4 og 6.

Skrevet

På siden avogtil men mest på ryggen med armer og beina til alle kanter- 4 år :) 

Anonymous poster hash: 9d921...d10
Skrevet

Den med rumpa i været har vært vanlig hos oss, men de slutter med den etterhvert. Femåringen har ikke gjort det på lenge. Men treåringen gjør det fortsatt.

Ellers så er det gjerne på tvers og ofte oppå dyna.

Skrevet

Ettåringen sover på magen med rumpa i været og armene slapt ned langs siden.

Tiåringen sover krøllet sammen på siden i fosterstilling.

Aner ikke hvordan tenåringen sover.

Anonymous poster hash: b9841...b40

Skrevet

Sjøstjernestillingen på eldste og minsten ligger enten på siden i fosterstilling eller på magen med rumpa til værs :D

Skrevet

Snart to år og sover som regel på siden

Skrevet

Hun på 10 mnd sover på magen, gjerne med rumpa i været.hun har ligget på magen hver natt helt siden hun begynte å snu seg selv ved 3,5 mnd alder. 3 åringen sover av og til på magen, men mest på siden.

Anonymous poster hash: 06bda...4b1

Skrevet

Mine sover litt i alle mulige stillinger tror jeg. Har sett den stillingen du beskriver i blant, men de ligger nok oftere på ryggen med armene oppover langs hodet eller på siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...