Gå til innhold

Vann i kroppen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid. Men de siste 2 ukene har jeg hatt vondt etter å ha på meg sokker, de virker stramme men de er overhode ikke mer stramme en normalt.

Noe jeg kan gjøre??

 

Anonymous poster hash: af775...f2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid. Men de siste 2 ukene har jeg hatt vondt etter å ha på meg sokker, de virker stramme men de er overhode ikke mer stramme en normalt.

Noe jeg kan gjøre??

 

Anonymous poster hash: af775...f2e

Helt normalt :)

Det roer seg litt etterhvert, og så blir det verre igjen når du kommer lengre ut i svangerskapet. Gå barbeint eller i korte sokker (som ikke synes i sko). Ha beina oppover på kveldene og kutt ned litt på saltet hvis du spiser mye salt. Drikk vann i lange baner så blir det også bedre.

Vann i kroppen/ødemarka er helt vanlig, men om du trykker en finger inn i huden og merket langt innover forblir der over noen sekunder i steden for å gå ut igjen bør du kontakte lege. Kontakt også lege om bare et bein blir opphovnet eller du får en veldig rask vektøkning.

I mitt første svangerskap måtte jeg gå i slippers som var 3 størrelser større enn mine egne sko (og til og med disse var trange). Blir det altfor ille er det mulig med vanndrivende medisiner.

Gratulerer og lykke til med svangerskapet!

 

http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Svangerskapsplager/Vaskeopphopning/

Skrevet

Takk for svar:-)

Høre med legen min.

 

Anonymous poster hash: af775...f2e

Skrevet

Man kan ikke få vanndrivende i svangerskapet. Vannet blir presset ut fra alle deler av kroppen, inkludert fostervannet. Dette sier sykehuslegen som følger opp i dette svangerskapet. Jeg får nemlig ødem pga en medisin jeg må ta.

 

Anonymous poster hash: 2f80b...b55

Skrevet

Man kan ikke få vanndrivende i svangerskapet. Vannet blir presset ut fra alle deler av kroppen, inkludert fostervannet. Dette sier sykehuslegen som følger opp i dette svangerskapet. Jeg får nemlig ødem pga en medisin jeg må ta.

 

Anonymous poster hash: 2f80b...b55

Kjenner noen som fikk det da det gikk helt over stokk og stein med ødemene. Gikk bra, men det er ikke anbefalt nei. Du skal være ganske herpa i kroppen før man får noe slik (på godt og vondt). Det utgjør en risiko for barnet å ta slike medisiner.
Skrevet

Kjenner noen som fikk det da det gikk helt over stokk og stein med ødemene. Gikk bra, men det er ikke anbefalt nei. Du skal være ganske herpa i kroppen før man får noe slik (på godt og vondt). Det utgjør en risiko for barnet å ta slike medisiner.

Jeg var desperat etter å få vanndrivende sist jeg var gravid, men legene nektet. Jeg trodde huden skulle sprekke, jeg hadde det så jævlig vondt. Jeg visste at det var mange, mange liter (kilo) det var snakk om, for jeg klarte ikke å en gang å ha på meg sko den siste måneden.

 

Jeg fikk ikke vanndrivende i dagene etter fødselen heller, fordi legene sa det kunne gi meg mindre melk. Jeg gråt og gråt fordi det var så vondt. Fem dager etter fødselen fikk jeg det endelig, og på 4-5 dager tisset jeg ut over 20 kg (!!!) vann. Ble veid hver dag på sykehuset fra den første vanndrivende tabletten, så vet hvor mye det var.

 

Håper så inderlig det ikke blir like grusomt denne gangen.

 

Anonymous poster hash: 2f80b...b55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...