Gå til innhold

Hva har barnehagebarna på skiven?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en treåring som kun vil ha kaviar, ost (brun og hvit), syltetøy (får sjelden) og ofte kun smør på.

Prøver med leverpostei, div kjøttpålegg og egg, men han nekter å spise det.

Jeg trenger inspirasjon! Han er veldig glad i brødmat, men altså ikke interessert i variasjon.

Anonymous poster hash: aebe6...610

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvis han er veldig glad i brødmat og ikke er matlei, gjør det egentlig noe? Min treåring spiser omtrent det samme som din på skiva, men leverpostei istedenfor kaviar. Stresser ikke med det. Spiser han mye brødmat i hverdagen?

Skrevet

Min jente er veldig glad i egg sammen med kaviar. Ellers elsker hun reker og majones med litt sitron saft på.

Bruker også å lage rekespyd med en liten dip.

Liker også eggesalat, rekesalat, italiensk salat dom vi lager hjemme.

Salami, kremost under diverse kjøttpålegg. Er også veldig glad i røkelaks på brødskiven.

Av og til lager vi pizzasnurrer med grov mel og hjemmelaget saus av tomater. Så har vi ost og som regel skinke.

Anonymous poster hash: 162ac...86e

Skrevet

Her får man nesten spørre om det er til middag eller frokost :legrine:

Anonymous poster hash: 1904d...b35
Skrevet

Men hvis han er veldig glad i brødmat og ikke er matlei, gjør det egentlig noe? Min treåring spiser omtrent det samme som din på skiva, men leverpostei istedenfor kaviar. Stresser ikke med det. Spiser han mye brødmat i hverdagen?

Stresser egentlig ikke, men er litt redd han skal bli matlei. Han er ikke et middagsmenneske og kunne lett spist brød til alle måltid.

Han har ca 4 brødmåltid, inkl fruktstund i Bhg hvor han må ha med en ekstra skive i tillegg til frukten. Siden han ikke er så glad i middag hadde jeg hatt lyst at han kunne spise enten mer kjøttpålegg eller fisk.

Hi

Skrevet

Mine spiser ost, skinke, falukorv, leverpostei, makrell i tomat, skinkeost, philadelphia, kaviar, bananskiver, peanøttsmør, rødbetsalat... Ganske så altetende. Mine spiser 3 brødmåltider om dagen, så jeg prøver å erstatte et av dem med noe litt mer spennende enn brødskiver (grove pizzasnurrer eller matmuffins, omelett, lefser med pålegg, polarbrød, rundstykker, pai).

Skrevet

Stresser egentlig ikke, men er litt redd han skal bli matlei. Han er ikke et middagsmenneske og kunne lett spist brød til alle måltid.

Han har ca 4 brødmåltid, inkl fruktstund i Bhg hvor han må ha med en ekstra skive i tillegg til frukten. Siden han ikke er så glad i middag hadde jeg hatt lyst at han kunne spise enten mer kjøttpålegg eller fisk.

Hi

4 brødmåltider hver dag? Eller i uka? Da skjønner jeg bekymringen din litt mer. Her er det maks ett brødmåltid om dagen. Mye variasjon i barnehagen også.
Skrevet

Pålegg: skinkeost, prim, banos, brunost, salami (med majones under), gulost, egg, kaviar. De får aldri syltetøy eller sjokoladepålegg. Det er kun forbeholdt helger etter en brødskive med noe annet først!

Anonymous poster hash: 88a3b...c84

Skrevet

Godt tips til at barnet prøver nye ting er og fls spise felles frokost og ha alt pålegget framme på borde og la barnet velge.

Men jeg ville nok heller prøvd meg på ulike middager for og få barnet mer intressert i dt.

Guttungen her er også mest glad i skive og vil egentligt ha dt framfor middag, han er 4 år så lettere og få han til og forstå at når det er tid for middag så er dt middag. Men han spiser og er generelt glad i mat så smaker på dt meste.

Her hender dt vi går tomt for et pålegg så de er nødt til og ha noe annet på skiva som de kansje ikke alltid pleier og ha.

Datteren min hadde en lengre periode der hun spiste kun knekkebrød med smør sv og til skive med smør. Billig i drift var hun iallefall( spiste middag og frukt også) Men den perioden gikk over og hun begynte og spise pålegg. Men hos henne går det hovedsaklig i skinkeost eller leverpostei.

Noen ganger hvitost.

Anonymous poster hash: ef5ef...fa8

Skrevet

Magerost med tomat, agurk og pepper.

avocado i skiver med balsamico.

Ost

Skinke

Leverpostei

Vi unngår egg, kaviar, fisk og andre sterkt luktende pålegg i matpakken.

Anonymous poster hash: 9ff4d...3a0

Skrevet

Oi, så mye salt og sukker mange av dere gir de små...

Kaviar er veldig salt, så det får våre bare en gang i blant. Bruker dere kjøpebrød i tillegg kommer dere fort opp i maksimalt salt nivå eller overskrider dette.

Vi bruker hvitost, kalkun pålegg, god leverpostei, mos av øko tørka bær, salat, avokado, tomat, smør, makrell i tomat (mye salt, men også mange fordeler), god majones, øko peanøttsmør, egg mm.

Anonymous poster hash: d3544...778

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...