Gå til innhold

Dere som har astma, se her


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hatt astma i ett par år nå men hver gang legen lytter så høres alt fint ut. Er ikke det rart ? Trodde man måtte høre noe ? Puste prøvene viser 70% lunge kapasitet. En annen ting, hvis man bruker ventoline 2x om dagen kan man samle vann i kroppen eller noe ? Lagt på meg masse

 

Anonymous poster hash: d50c0...e53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har miljøbetinget astma så ikke noe å høre på meg.

Men får du ventilene? Lungelegen min sa at ventoline ikke var god nok for voksne. Jeg hadde fått den av legen min uten å bli bedre.

Gikk da til privatklinikk og ble utredet der.

Etter to dager på ny medisin merket jeg bedring.

Vektoppgang av astmamedisin har jeg aldri hørt om.

 

Anonymous poster hash: 32def...921

Skrevet

Jeg bruker også ventoline uten at det hjelper. Hvorfor i svarte skriver legene ut det hvis det ikke er godt nok? Her er det dessverre 6 timer hver veg til privatklinikk, så blir vanskelig å komme seg dit for utredning. Har samlet vann av astmamedisiner og fått "måneansikt". Ser helt forferdelig ut.



Anonymous poster hash: d87b0...7d1
Skrevet

 

Jeg bruker også ventoline uten at det hjelper. Hvorfor i svarte skriver legene ut det hvis det ikke er godt nok? Her er det dessverre 6 timer hver veg til privatklinikk, så blir vanskelig å komme seg dit for utredning. Har samlet vann av astmamedisiner og fått "måneansikt". Ser helt forferdelig ut.

 

Anonymous poster hash: d87b0...7d1

Tror du må utredes av spesialist for å få annen medisin.

Det er faktisk veldig mange IKKEastmatikere som tror ventoline kan bedre ytelse innen sport.

Se i Birken, utrolig mange der som drar frem ventoline.

Jeg ble ikke bedre av ventoline og ble forbausende raskt bedre av riktig medisin. Nå har jeg er helt annet liv.

 

 

Anonymous poster hash: 32def...921

Skrevet

Tror du må utredes av spesialist for å få annen medisin.

Det er faktisk veldig mange IKKEastmatikere som tror ventoline kan bedre ytelse innen sport.

Se i Birken, utrolig mange der som drar frem ventoline.

Jeg ble ikke bedre av ventoline og ble forbausende raskt bedre av riktig medisin. Nå har jeg er helt annet liv.

 

 

Anonymous poster hash: 32def...921

 

 

Hvilken medisin bruker du nå? Legen her vil ikke henvise meg til spesialist.

 

Anonymous poster hash: d87b0...7d1

Skrevet

Har ikke astma selv, men har en sønn som har det, hos han hører ikke legen det, men han vet det er astma gutten har, pga pustetesten, og 1 mnd prøve av ventilene, ble bedre av det. Han har sesongbelagt astma, holder på fra starten av august, til starten/midten av mai, hvert år.

Legen her har sakt at enda ventilene hjelper i dag, så kan det være vi må bytte medisiner når han blir ungdom, siden kroppen med tiden vil kreve bedre hjelp, om han fortsatt har det da.. Synes alltid det er like rart å høre om voksene som behandles med ventilene.

 

Venninnen min bruker Bricanyl som hurtigvirkende og Serevent som langtidsvirkende.



Anonymous poster hash: 09c17...c83
Skrevet

 

Hvilken medisin bruker du nå? Legen her vil ikke henvise meg til spesialist.

 

Anonymous poster hash: d87b0...7d1

Bruker alvesco daglig for å holde det vedlike. Har andre medisiner i dårlige perioder men klarer som oftest å holde det i sjakk med alvesco.

 

Anonymous poster hash: 32def...921

Skrevet

Jeg har miljøbetinget astma så ikke noe å høre på meg.

Men får du ventilene? Lungelegen min sa at ventoline ikke var god nok for voksne. Jeg hadde fått den av legen min uten å bli bedre.

Gikk da til privatklinikk og ble utredet der.

Etter to dager på ny medisin merket jeg bedring.

Vektoppgang av astmamedisin har jeg aldri hørt om.

 

Anonymous poster hash: 32def...921

Det betyr jo ikke at ventoline ikke er bra nok medisin for andre. Min første astmamedisin hadde nesten ingen effekten på meg (ikke ventoline), men den den neste astmamedisinen jeg prøvde merket jeg bedring etter få dager.

 

Anonymous poster hash: cd597...fbc

Skrevet

 

Det betyr jo ikke at ventoline ikke er bra nok medisin for andre. Min første astmamedisin hadde nesten ingen effekten på meg (ikke ventoline), men den den neste astmamedisinen jeg prøvde merket jeg bedring etter få dager.

 

Anonymous poster hash: cd597...fbc

Regner med lungelegen vet hva han snakker om når han sier jeg kan kaste ventolinen.

Ikke vet jeg, jeg gav den informasjonen jeg fikk videre.

 

Anonymous poster hash: 32def...921

Skrevet

Ikke en medisin valg tråd, kan noen svare på spørsmålet om legen hører noe lyd ?

 

Anonymous poster hash: d50c0...e53

Skrevet

Ikke en medisin valg tråd, kan noen svare på spørsmålet om legen hører noe lyd ?

 

Anonymous poster hash: d50c0...e53

Og DET har jeg svart på.

 

 

Anonymous poster hash: 32def...921

Skrevet

Da er jeg blind :-)

 

Anonymous poster hash: d50c0...e53

Skrevet

Hvorfor vil ikke legen henvise deg til spesialist? Og kan du bytte lege?

 

Jeg har astma selv, men de fleste prøver er fine. Jeg bruker singulair og Bricanyl. Spesielt singulair hjalp meg mye.



Anonymous poster hash: 0cfc5...4be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...