Gå til innhold

Hva er det eldste plagget du har i garderoben som brukes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bunad teller ikke;)

Jeg har ein 17 år gammel skinnjakke som jeg bruker enda. Den hang urørt i flere år i mellomtiden, men har vært brukt de siste fem vårsesongene. 

Anonymous poster hash: f0b70...21a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har regntøy som er minst 15 år, er mye brukt hvert eneste år og holder like godt enda.

Anonymous poster hash: 3c919...511
Skrevet

Flere?

Anonymous poster hash: f0b70...21a
Skrevet

Har en skjorte som jeg kjøpte sommeren 1995. Den er så klassisk at jeg bruker den fremdeles. Ikke endret seg i farge. Den har krympet litt, men det har jeg også, så det passer bare bra ;)

Ellers har jeg en Devold (?) ulljakke som jeg bruker når jeg sitter ute på sommerkveldene. Den brukte min far i 1967 ;) Omtrent like fin fremdeles, bare litt antydning til tynnere på albuene. Tenker av og til at den jakken hadde vært en drøm for de som driver og lager filmer og trenger tidsriktige klær ;)

Anonymous poster hash: db65d...6d2
Skrevet

Jeg har regntøy som er minst 15 år, er mye brukt hvert eneste år og holder like godt enda.

Kom på at jeg har en strikkejakke og, som mamma brukte når hun var ung, så den er minst 40 år. Bruker den stadig fremdeles

Skrevet

Jeg har en ullstilongs jeg arvet etter min bestefar. Han døde på 80 tallet. Sannsynlig vis er den rundt 50 år gammel. Av klær jeg har kjøpt selv husker jeg at jeg kjøpte et skjørt til OL på Lillehammer og et til en fest i 84. Yndlingsskjerfet mitt vevde jeg da jeg gikk på barneskolen på 70-tallet.

Anonymous poster hash: 593f3...b90
Skrevet

Har en del som ble anskaffet tidlig ungdomsskole. Er nå 25 år, så da er vel klærne drøyt ti. Det er snakk om noen gensere og topper. En del ganske utvaska ;) 

Anonymous poster hash: 3bbfd...44c
Skrevet

Har skinnjakka mi fortsatt i bruk. Den fikk jeg for 26 år siden ;) like fin

Anonymous poster hash: 2cc6f...cbb

Skrevet

Bunaden til mormor, den ble laget på 60-tallet tror jeg. Hun døde på 80-tallet så den er iallefall ikke nyere enn det. Jeg har også en topp fra mamma fra 70-tallet.

Anonymous poster hash: e67e7...c69

Skrevet

Jeg har mye eldre plagg, det eldste er vel fra 1930-tallet en gang.

Anonymous poster hash: 7cfeb...327

Skrevet

Som jeg selv har kjøpt til meg: En kjole jeg kjølpte i 1990. Eller så er det vel en ullgenser eller to jeg fikk på midten av 80-tallet.

Anonymous poster hash: 86111...933
Skrevet

Jeg har en nattkjole/lang t-skjorte som faren min kjøpte til meg i 1988. Den har vært brukt jevnt igjennom årene og er stadig i bruk. Fargene er stadig fine og stoff og sømmer holder. Helt vanvittig bra kvalitet. - Og så er den så gammel at den er blitt kul igjen... ;)

Skrevet

Har et skjørt fra 1940-ish fra bestemor. Har tilhørende dressjakke, men den bruker jeg ikke.

Ellers har jeg en flisgenser jeg fikk da jeg var 12 og som fremdeles blir brukt på vinteren. Den er 18 år gammel, ognden er fremdeles for stor. Pappa kjøpte den litt for stor så jeg skulle vokse inn i den. Det skjedde aldri...

Anonymous poster hash: 8043a...ec2

Skrevet

En kjole jeg kjøpte på h&m da jeg var 17- altså i 1997 og en boble jakke jeg fikk av min mormor som er knall grønn og fra 60-tallet

Anonymous poster hash: 8b501...fb6

Skrevet

Har en kjempefin ullgenser fra 40-tallet sånn ca!

Anonymous poster hash: bd992...f70
Skrevet

Fra 1974.

Har også min bestemors femtitallsljoler, men de passet bare da jeg var tenåring.

Skrevet

Jeg har mye, for jeg elsker Vintage, og det er tidløst (for meg) :)

Skinnjakker, kjoler, skjørt osv.

Det eldste "nye" jeg har, må være Nike basketskoene mine jeg snart kjøpte for 20 år siden, som jeg enda bruker haha (kred til Nike ;))

Anonymous poster hash: fad52...0d8

Skrevet

Utenom bunaden har jeg to ullgensere min mamma stikka til seg selv på 70 tallet som jeg bruker masse hver vinter

Anonymous poster hash: ecc7a...5e7
Skrevet

Kåpa mi. Jeg elsker den. Den er 11 år gammel og jeg har brukt den i hver vintersesong siden jeg kjøpte den. Det er en billig kåpe fra Ellos, men jeg finner ingen som jeg liker like godt. Snittet passer figuren min perfekt. Jeg har prøvd å erstatte den, men jeg kan altså ikke finne noen jeg liker like godt - så da må jeg fortsette å sy på knapper, og andre små reparasjoner på denne, enn så lenge. Inntil jeg finner en ny "perfekt" kåpe.

Skrevet

Har et kort olaskjørt jeg kjøpte da jeg var 15 og en kjole fra jeg var 16. Begge er fortsatt i bruk hver sommer, jeg er 32.

Anonymous poster hash: 5388d...b14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...