Gå til innhold

Hjelp med norsk (setning, hvordan si noe)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å si noe slikt som at min søster prøver å være snill når hun ikke har noe annet vondt å si om meg enn at jeg er distre (fordi jeg har mange andre dårlige egenskaper, men hun sier bare at jeg er distre). På engelsk ville jeg sagt at hun var biased, at det er derfor hun sier det sånn. 

Hva sier man på norsk? 

Anonymous poster hash: 03bb3...ee5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At det eneste hun klarer å si negativt om deg er at du er distré, indikerer at hun ikke er fullstendig objektiv?

Skjønner at du sliter, føler at jeg har et ord som skal være beskrivende for situasjonen, men får det ikke frem. IKKE "forutinntatt", men.. Argh!

Skrevet

At det eneste hun klarer å si negativt om deg er at du er distré, indikerer at hun ikke er fullstendig objektiv?

Skjønner at du sliter, føler at jeg har et ord som skal være beskrivende for situasjonen, men får det ikke frem. IKKE "forutinntatt", men.. Argh!

Hehe, takk :) 

Anonymous poster hash: 03bb3...ee5

Skrevet

Kan du bruke inhabil? Min søster prøver nok å være høflig når hun sier min eneste dårlige egenskap er at jeg er distre, men jeg tror nok hun er litt inhabil.

Eller bruke at hun ikke er objektiv?

Anonymous poster hash: de257...5d8
Skrevet

Subjektiv? Altså, om hun er farget av relasjonen og faktisk ikke ser at du også har andre mindre gode egenskaper?

I overmåte hensynsfull og konfliktsky om hun er klar over det, men ikke ønsker å ytre det. Evt. påtatt hensynsfull om hun forsøker å skåne deg.

Anonymous poster hash: fa719...b91

Skrevet

Partisk sier Google

Anonymous poster hash: 653fd...f51

Skrevet

Kan du bruke inhabil? Min søster prøver nok å være høflig når hun sier min eneste dårlige egenskap er at jeg er distre, men jeg tror nok hun er litt inhabil.

Eller bruke at hun ikke er objektiv?

Anonymous poster hash: de257...5d8

Ja, inhabil var ordet jeg ikke fikk frem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...