Gå til innhold

Dere med fybromyalgi...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye jobber dere og har dere store plager?

Trener dere mye og hva trener dere?

Jeg har akkurat fått diagnosen,jobber 80 % og har endel plager men har hatt det i så mange år nå at det går greit 😉 Treninga mi består av gåturer i midt eget tempo 😊

Anonymous poster hash: 8b362...7f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber 100 prosent. Trener styrke en dag i uka. Prøver å få til en ordentlig treningsøkt på kondisjon i tillegg, men det er ikke alltid det går. Kondisjonstrening kan være alt fra ski, løping, svømming harde gåturer etc. Målet er å få opp hjertefrekvensen skikkelig.

Skille gjerne trent mer, gjerne pilates, stretching el.l, men tiden strekker ikke til.

Jeg er avhengig av mye hvile og er rett og slett ingen duracellkanin som kan plassere inn aktivitet og trening på ethvert ledig tidspunkt. Jeg er må ha tid til hvile på før og etter trening, så derfor varer hele rutinen med trening gjerne dobbelt så lang tid som selve treningen.

Anonymous poster hash: 47de8...fa1

Skrevet

Flere? 😊

Anonymous poster hash: 8b362...7f0

Skrevet

Jobber 80 %. Trente før, men ble bare mer utmattet av det. Er i aktivitet, men trener ikke lenger. Og da klarer jeg å jobbe det jeg skal uten sykemelding.

For meg er aktivitet viktig for å ikke stivne. Men trener jeg moderat-hardt, så gjør det bare vondt verre. Gåturer og balansetrening gjør godt for kroppen.

Anonymous poster hash: 6f112...200

Skrevet

Akkurat nå er jeg 100% arbeidsufør. Går på aap. Går til ukentlige behandlinger og trener det jeg kan og orker hjemme. Er for det meste mye plaget og har store smerter i ryggen som også gjør at jeg mister kontrollen over blæra og må kateresere meg selv. Har vært på mr med ryggen og sånn som det ser ut nå så er risikoen større for varige skader med et inngrep enn uten,så da må jeg bare ta mine forhåndsregler og gjøre det som er best for ryggen. Min største drøm og mitt mål er å komme tilbake i 100% jobb igjen, men kan hende at det ikke blir før barna blir større og energien forhåpentligvis blir bedre 😊 Denne diagnosen er noe herk og ødelegger mye, men har bestemt meg for at jeg skal bli bedre og klare mer etterhvert! Min største utfordring har vært å lære meg at det er jeg som bestemmer over kroppen min og ikke fibromyalgien!!

Anonymous poster hash: 03540...344

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...