Gå til innhold

Brødskiver til middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det innafor eller utafor å ikke lage middag mandag til onsdag neste uke? Og hvorfor er det innafor eller ikke?

Anonymous poster hash: e463f...83f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har overhodet ikke middag hver dag. Flere ganger i uken blir det ostesmørbrød/nudler/rett i koppen etc til middag istedet.

Anonymous poster hash: 5d514...d64

Skrevet

Ikke innafor hvis du har barn. En ting er at nordmenn generelt spiser seg i hjel på brød hele dagen lang, men middag skal da bestå av andre ting enn brød. Barn trenger kjøtt, fisk, grønnsaker og ikke bare brød med pålegg. Skjerp deg.

Anonymous poster hash: e3197...61e
Skrevet

Vi har overhodet ikke middag hver dag. Flere ganger i uken blir det ostesmørbrød/nudler/rett i koppen etc til middag istedet.

Tuller du? Det er det verste eksempelet på kosthold jeg har lest på lenge. Stakkars barn som får rett i koppen og brødskiver til middag!

Skrevet

Tuller du? Det er det verste eksempelet på kosthold jeg har lest på lenge. Stakkars barn som får rett i koppen og brødskiver til middag!

Og det bare fordi mora er for lat til å lage middag. Mange middager kan lages på 15 minutter. Det går også an å lage middag kvelden før og varme opp, hvis man ikke har tid. Du sparer ikke så mye tid på å lage drittmat til middag.

Skrevet

Og det bare fordi mora er for lat til å lage middag. Mange middager kan lages på 15 minutter. Det går også an å lage middag kvelden før og varme opp, hvis man ikke har tid. Du sparer ikke så mye tid på å lage drittmat til middag.

Det handler ikke om tid, men interesse for min del...

HI

Skrevet

Ungene er sunne og friske, og vi voksne også ;) tar meg overhodet ikke nær av dramatikken din :) ordentlig middag ca 4 ganger i uken, resterende 3 gjør vi det enkelt da alle er på farten hit og dit på hver sine kanter.

Skrevet

HI

Det burde du ha tenkt på før du fikk barn. Hva skjer når du ikke lenger har interesse av å skifte bleier, rydde huset, hjelpe til med lekser, kjøre barnet til helsestasjon, tannlege osv? Skal du bare droppe hele greia?

Skrevet

Ungene er sunne og friske, og vi voksne også ;) tar meg overhodet ikke nær av dramatikken din :) ordentlig middag ca 4 ganger i uken, resterende 3 gjør vi det enkelt da alle er på farten hit og dit på hver sine kanter.

Du kan ikke påstå at ungene dine ikke får senskader av dette kostholdet om noen år, selv om de er friske nå. De får også veldig dårlig forhold til mat og kosthold som de kan videreføre til egne barn. Brødskiver er ikke middag.

Skrevet

Det burde du ha tenkt på før du fikk barn. Hva skjer når du ikke lenger har interesse av å skifte bleier, rydde huset, hjelpe til med lekser, kjøre barnet til helsestasjon, tannlege osv? Skal du bare droppe hele greia?

Sammenligner du hygiene, helse og oppvekst med middag???

Skrevet

Ja, jeg sammenligner god hygiene og sunt og balansert kosthold. Begge deler er like viktig for utvikling av barnets kropp. På samme måte som det ikke er bra å slurve med tannpuss, er det ikke bra å dytte i barnet tomme kalorier til middag og ikke spise grønnsaker på daglig basis. Kosthold er også en del av grunnlaget for god helse, skremmende at du ikke vet det!

Skrevet

Ikke bit på, skjønner jo at dette kun er for å provosere :)

Skrevet

Er det innafor eller utafor å ikke lage middag mandag til onsdag neste uke? Og hvorfor er det innafor eller ikke?

3 dager på rad er ikke innafor.

Prøv en matkasse. Godt levert eller Adams. Super ekspress-menyene er veldig raske og enkle og mye er ferdiglagd eller nesten ferdiglagd. Skikkelig mat, men du slipper å finne på, og noen andre har gjort mye av grovarbeidet.

Anonymous poster hash: 3cce1...56a

Gjest Stjerneklart
Skrevet (endret)

Jeg forstår det slik at det kun er neste uke dere mener, og da syns jeg det er helt innafor. Om det er snakk om hver uke bør dere finne på annet :) Ellers er det jo mye god mat som kan lages dagen før og bare varmes opp til middag

Endret av Stjerneklart
Skrevet

HI

Så det du egentlig sier er at du ikke er interessert i dine barns helse...

Det at du (og en annen over her) sier det er greit fordi barna er friske, det betyr ikke at et ensidig og mangelfullt kosthold ikke skader barna på sikt. Men det er kanskje ikke så farlig at barna får plager og blir syke - bare de passer på å få følgene av foreldrenes valg etter de er myndige og har flyttet hjemmefra.

Det grunnlaget DU velger å gi barna dine vil påvirke dine barns helse resten av livet deres - men det er du vel ikke så opptatt av siden dine barns helse ikke interesserer deg.

Anonymous poster hash: 435f2...8be

Gjest Sekretøsa
Skrevet

En lang periode var jeg ikke i stand til å lage middag så da ble det mye brød og enkle ting ungene klarte å smelle sammen selv. Det gikk bra altså

Skrevet

Tja, hvis det kun er de tre dagene og ikke noe som skjer jevnlig går det nok bra. Men jeg ville hatt skikkelig pålegg på da, som egg, makrell i tomat, fiskekaker, e.l. Men sånne middager hver uke er ikke greit!

Skrevet

En lang periode var jeg ikke i stand til å lage middag så da ble det mye brød og enkle ting ungene klarte å smelle sammen selv. Det gikk bra altså

Nå snakker ikke HI om ekstraordinære ting som sykdom. Hun har bare ikke interesse av å lage mat. Som om vi andre brenner for å lage middag hver jævla dag.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nå snakker ikke HI om ekstraordinære ting som sykdom. Hun har bare ikke interesse av å lage mat. Som om vi andre brenner for å lage middag hver jævla dag. Anonymous poster hash: e3197...61e

Hun skrev mandag til onsdag neste uke. Altså 3 dager. Ingenting å ta på vei for

Skrevet

Haha! Herregud. I vårt hus spiser vi ikke middag hver dag. Jeg gidder ikke lage mat:)

Anonymous poster hash: 5a908...6ec

Skrevet

Ble inspirert av denne tråden. Dropper middagen i dag, hadde ikke lyst til å lage middag verken i går eller hele sist uke, og imorgen redder jeg uken med taco:)

Skrevet

Så det du egentlig sier er at du ikke er interessert i dine barns helse...

Det at du (og en annen over her) sier det er greit fordi barna er friske, det betyr ikke at et ensidig og mangelfullt kosthold ikke skader barna på sikt. Men det er kanskje ikke så farlig at barna får plager og blir syke - bare de passer på å få følgene av foreldrenes valg etter de er myndige og har flyttet hjemmefra.

Det grunnlaget DU velger å gi barna dine vil påvirke dine barns helse resten av livet deres - men det er du vel ikke så opptatt av siden dine barns helse ikke interesserer deg.

Anonymous poster hash: 435f2...8be

Nei. Jeg har sagt at jeg ikke har interesse av å lage middag generelt, men jeg lager det hver dag. Mandag til onsdag neste uke er hektiske av div årsaker.

Jeg har ikke sagt at barna mine er friske. Men jeg kan si det nå. Mine barn spiser fisk, grønnsaker, frukt og kjøtt hver dag.. Og det bare til lunsj! Disse kommer ikke kun fra middag vet du.

Men 3 dager... Er det så krise? Er ikke snakk om ut i evigheten!

Skrevet

3 dager på rad er ikke innafor.

Prøv en matkasse. Godt levert eller Adams. Super ekspress-menyene er veldig raske og enkle og mye er ferdiglagd eller nesten ferdiglagd. Skikkelig mat, men du slipper å finne på, og noen andre har gjort mye av grovarbeidet.

Anonymous poster hash: 3cce1...56a

Hadde de levert her ute på landet, så skulle jeg kanskje vurdert det, men det koster mye mer enn brød og pålegg

Gjest Stjerneklart
Skrevet

Jeg lurer litt på hva enkelte tror skal skje med barna om de spiser brødskiver til middag tre dager på rad. Ser en snakker om hvordan dette påvirker barna etter de har flytta ut. Virkelig?

Jeg kan ikke skjønne at de tar skade av å spise brød til middag tre dager på rad, så lenge de har god og variert kost ellers. 

Kjære vene, hva er dette for et hysteri  :sjokkert: Glad jeg aldri har truffet på slike holdninger i virkeligheten, det kunne blitt en heftig diskusjon kjenner jeg. 

Skrevet

Det går selvsagt helt fint dersom du ikke serverer middag tre dager i en uke, som et engangstilfelle. Jeg ville ikke synes det hørtes ok ut hvis det var hver uke, men slik du beskriver det er det null problem. Det verste som kan skje er at barna synes det er kjedelig mat. 

Anonymous poster hash: 7129f...8ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...