Gå til innhold

Hvilken hund ville du valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tispa vår skal parres, hun er blanding (vet hva noen mener om å blande hunder, men det går meg hus forbi denne ene gangen) av pomeranian og Chihuahua. Stor, nesten 6 kg. Hun er er øyelyst og rønket uten anmerkninger.

Vi står mellom to hunder. Begge friske og raske og helsesjekket. Jeg skal ha en valp fra dette kullet, også svigers ønsker valp fra henne. Hennes mor fikk 7 valper noe vi er innforstått med er arvelig. Vi er også i kontakt med dyrelege og tar alle forholdsregler for kullet.

Den ene er ren Pomeranian, liten på ca 2,8 kg. Da vil valpene bli 75% pom og 25% chi.

Den andre hannhunden er Cocker spaniel. Litt større, veid nå ti 10,2 kg.

Begge to sunne og friske samt sjekket ut for feil. Nydelig gemytt på begge to.

Det jeg lurer på.. Jeg skal jo antageligvis selge noen av disse valpene og ønsker din mening om hva som hadde vært mest intr for deg om du skulle ha en av disse valpene?

Setter pris på svar.

Anonymous poster hash: e4f7b...9b2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde aldri valgt noen av dem. Og overraskende å høre at du tenker å selge noen av valpene. Til 15000kr stykket da, regner jeg med?

Anonymous poster hash: ee0e4...da1

Skrevet

Hadde ALDRI parret min tispe med en hannhund som er større enn henne. Særlig mtp at hun er arvelig belastet med store kull.

Er hun forsikret?

Keisersnitt er dyrt.

Anonymous poster hash: 83609...f1d

Skrevet

Alle har en mening om det og det er greit. Men kan dere ikke svare på spm heller? Og nei, dette kullet er planlagt for å ha valp etter henne og ja hun er forsikret. Valpene selges for 7500 inkl chip og vaksine samt helsesjekk. Synes ikke det er noe, det er et utrolig stort arbeid med valper (mine foreldre har drevet oppdrett av BC i mange år), men jeg har god erfaring og vil gi dem den beste starten på livet. Og antagelig så forblir alle valpene innen bekjentskap, men om det skulle selges noen er jeg bare nysgjerrig på hva som kunne vært intr. 

Skrevet

Ville ikke parret med en hund/rase som er større enn tispen, du risikerer for store valper og problemer både mens hun går drektig, under forløsning og med mating etterpå

Anonymous poster hash: 4af21...c1f

Skrevet

Alle har en mening om det og det er greit. Men kan dere ikke svare på spm heller? Og nei, dette kullet er planlagt for å ha valp etter henne og ja hun er forsikret. Valpene selges for 7500 inkl chip og vaksine samt helsesjekk. Synes ikke det er noe, det er et utrolig stort arbeid med valper (mine foreldre har drevet oppdrett av BC i mange år), men jeg har god erfaring og vil gi dem den beste starten på livet. Og antagelig så forblir alle valpene innen bekjentskap, men om det skulle selges noen er jeg bare nysgjerrig på hva som kunne vært intr.

Selge en street-mix til sju og et halvt tusen? Verden er gal!

Uansett: du lar ikke den vesle bikkja di pare seg med en nesten dobbelt så stor hann. Det er å be om trøbbel.

Anonymous poster hash: 70dbd...d97

Skrevet

Så lenge hundene har godt gemytt og er sjekket for vanlige problemer innen alle rasene de er blandet med, ser jeg ikke noe galt i blandingsavl. Det forutsetter også at dere ikke bare selger til første og beste, men intervjuer alle som er interesserte for å velge best mulig hjem, og tar tilbake valpene senere dersom de nye eierne ikke kan ha dem lenger.

Jeg ville parret med renraset pomeranian. Fordi den blandingen vil være mer forutsigbar og fordi hannen er mindre enn tispen.

Anonymous poster hash: 75554...881
Skrevet

Hadde paret henne med pommen. Grunnen til det er at hun mest sansynlig klarer og føde alle valpene uten keisersnitt. Pluss at valpene sikkert blir veldig popis. Valper som er blanding av små raser blir jo bare kalt for " designer hunder". Tipper du kan få mye mer en 7500 kr pr valp med sen blandingen.

Skrevet

Hadde selvfølgelig valgt pomeranien. Skjønner ikke hvordan det kan være ett annet alternativ

Anonymous poster hash: d61a7...456

Skrevet

Skjønner du vil ha valper, ville valgt dem minste hunden. Er begge hundene øyelyst, bilder av hofte og knær? Så dere vet mest mulig om valpene?

Ang pris er 7500 drøyt, prøv å få livsforsikring som dekker den summen. Skal du først selge hund og ha seriøse kjøper bør de kunne forsikre hunden. Sist jeg skjenket å forsikre en Kjøter så var det max 6000 I livsforsikring. Noe å tenke på syntes jeg, tragisk at noen selger familiemedlemmer som ikke kan få riktig forsikringer, og ikke foreldrene er ordentlig testet

Anonymous poster hash: fa029...44a

Skrevet

Økonomisk, tror du lettere får solgt de smo, og med tanke på tispa hadde jeg valgt den pomeranian. Men skulle jeg valgt hund jeg ville kjøpe hadde jeg gått for den som er krysset med cocker spaniel. Vi må ha en hund som tåler å forflytte seg et stykke og tåler litt kulde. 

Skrevet

Jeg klarer ikke helt å se for meg hvordan en blanding av pomeranian og cocker spaniel vil se ut... Så det kunne være interessant å se..;)

Men hadde nok valg pommen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...