Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #1 Skrevet 7. april 2016 Jeg er så usikker på om jeg skal bestille flybillett eller ikke. Vi ønsker å reise til utlandet i sommer, det er en flytur på 3,5 timer. Til juli vil jeg være ca 7 mnd. Kan man reise med fly da? Eller vil flyselskapet nekte deg å gå ombord? Jeg må bestille billettene så fort som mulig for at de ikke skal bli veldige dyre, men jeg er så usikker rundt alt dette med graviditeten osv. Pluss jeg skal være borte 1 mnd, så da vil jeg jo være ca 8 mnd på vei tilbake..er det noen som vet om dette? Anonymous poster hash: 39c0e...590
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #2 Skrevet 7. april 2016 Det skal stå på Norwegian sine sider. Sjekk der Anonymous poster hash: 085ff...61c
Sage90 Skrevet 7. april 2016 #3 Skrevet 7. april 2016 Unnskyld meg, men hvorfor søker du det ikke opp på Norwegian sine hjemmesider? https://www.norwegian.no/reiseinformasjon/spesielle-behov/medisinske-tilstander/
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #4 Skrevet 7. april 2016 Du kan fly frem til uke 36, må ha med deg svangerskapspapirer osv... reglene står på norwegian sine sider:) Anonymous poster hash: 889e2...2ab
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #5 Skrevet 7. april 2016 Ser at noen andre fant frem siden før meg Jeg vil anbefale at du skaffer en legeerklæring siden retur reisen kommer innenfor 4 uker regelen de har. Anonymous poster hash: e58cf...0c8
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #6 Skrevet 7. april 2016 Tusen takk for svar! Visste ikke det stå noe om det på norwegian sin hjemme side. Men syns dere det er dumt å reise med fly når man er så langt på vei? Er det noen her som har reist med fly å vært gravid? Jeg leste litt på nettet om riskoer ved å reise med fly. Blodpropp osv. Anonymous poster hash: 39c0e...590
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #7 Skrevet 7. april 2016 Unnskyld meg, men hvorfor søker du det ikke opp på Norwegian sine hjemmesider? https://www.norwegian.no/reiseinformasjon/spesielle-behov/medisinske-tilstander/ Unnskyld meg, visste ikke at det stå noe om det på deres hjemmeside! Anonymous poster hash: 39c0e...590
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #8 Skrevet 7. april 2016 Jeg fløy ca samme avstand i slutten av juni, termin var litt før midten av september. Hadde ganske stor mage, men ingen stilte noen spørsmål. Ha uansett med helsekort hvis det skulle oppstå noe. Bruk støttestrømper under flyturen og gå litt i midtgangen av og til. Anbefaler også å bruke støttestrømper på kveld eller når du kan det nede, også, da man kan bli mer hoven i beina. For eget velbehag:) Anonymous poster hash: f269a...e35
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #9 Skrevet 7. april 2016 Jeg fløy ca samme avstand i slutten av juni, termin var litt før midten av september. Hadde ganske stor mage, men ingen stilte noen spørsmål. Ha uansett med helsekort hvis det skulle oppstå noe. Bruk støttestrømper under flyturen og gå litt i midtgangen av og til. Anbefaler også å bruke støttestrømper på kveld eller når du kan det nede, også, da man kan bli mer hoven i beina. For eget velbehag:) Anonymous poster hash: f269a...e35 Hadde du ikke med legeerklæring da eller? Følte du noe ubehag gjennom flyturen? Jeg er så redd for blodpropp! Anonymous poster hash: 39c0e...590
Sage90 Skrevet 7. april 2016 #10 Skrevet 7. april 2016 Unnskyld meg, visste ikke at det stå noe om det på deres hjemmeside! Anonymous poster hash: 39c0e...590 Og det er derfor jeg skriver at du bør søke det opp.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #11 Skrevet 7. april 2016 Skjønner virkelig ikke hvorfor du vil ta sjansen. Ikke veldig fett å føde i et fly. Etter uke 36 er det lovlig sent å fly. Aldri i verden om jeg hadde tatt sjansen. Hilsen en som har født både i uke 36 og 37. Styrtfødsler begge to. Anonymous poster hash: 587ba...081
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #12 Skrevet 7. april 2016 Hadde du ikke med legeerklæring da eller? Følte du noe ubehag gjennom flyturen? Jeg er så redd for blodpropp! Anonymous poster hash: 39c0e...590 Trenger ikke legeerklæring så lenge man reiser før den uken de har som grense (husk at det gjelder hjemreisen, og, da). Jeg dro før det. Ring de hvis du er i tvil:) Min jordmor ga et par tips til reisen, du kan jo høre med din? Hør også angående blodpropp. Men er ikke så lang tur, så det er ikke et stort problem. Bevegelse og støttestrømper skal uansett hjelpe. Jeg følte ikke noe ubehag, nei:) Anonymous poster hash: f269a...e35
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #13 Skrevet 7. april 2016 Skjønner virkelig ikke hvorfor du vil ta sjansen. Ikke veldig fett å føde i et fly. Etter uke 36 er det lovlig sent å fly. Aldri i verden om jeg hadde tatt sjansen. Hilsen en som har født både i uke 36 og 37. Styrtfødsler begge to. Anonymous poster hash: 587ba...081 Er ikke 7 mnd ca rundt uke 29-31? Er jo da fortsatt en del uker igjen. Tror jeg var rundt det når jeg dro. Hvis svangerskapet går fint, skal det gå helt bra å dra. Legen min var ikke skeptisk, så lenge jeg ikke ble så lenge at det gikk utover kontroller. Når det er sagt: jeg fikk svangerskapsforgiftning i uke 36 og ble lagt inn, og ble satt i gang et par dager etter. Så jeg vet ikke om jeg vil til utlandet i det hele tatt neste gang. Men hvis fødsel starter så har de sykehus i utlandet. Overhodet ikke ideelt, men det ordner seg nok. Ville ikke dratt etter uke 35-36 som gravid, uansett. Anonymous poster hash: f269a...e35
Direkte Skrevet 7. april 2016 #14 Skrevet 7. april 2016 Du må i tilfelle være EKSTREMT nøye med å sjekke betingelsene i reiseforsikringen din, og dobbeltsjekke at den dekker transport hjem hvis noe skulle skje. Syketransport med prematurt barn i kuvøse er ille nok i seg selv, det siste man trenger er en regning på flere hundre tusen i tillegg!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #15 Skrevet 7. april 2016 Helt ærlig så hadde jeg latt vær, man vet ikke hvilken form man er i så nær på terminen og det skader ikke å ha ferie i hjemlandet heller Anonymous poster hash: e58cf...0c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå