Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #1 Skrevet 7. april 2016 Barnet er ikke født ennå, men kjenner jeg gruer meg veldig til denne ammingen nå denne gangen, og vil være litt føre var med å spørre om tips. Har ikke tid til å sitte på føden med tlf når den tid kommer. : ) Jeg burde vel kanskje være ekspert på dette da jeg har ammet 3 barn... Med de 2 første gikk ammingen greit..var redd jeg hadde for lite melk, og begynte med mme.aner ikke om det kunne vært unngått..men gav ikke mye tillegg da. Husker spruten stod langt bortover gulvet. Etter 2 barn tok jeg silikoninnlegg. trodde jeg ikke skulle ha flere barn. Da nr 3 kom fikk jeg litt problemer. Hadde melk, men ikke mengder.. barnet la ikke på seg tilstrekkelig,så tok kontakt med helsesøster, så fikk anbefalt av helsestasjon å gi mme på kvelden da det virket som det var mindre melk på kveldene. Barnet la da på seg godt, men samtidig ble det mye arbeid med den amminga når jeg la til på begge sider alle måltider og måtte i tillegg gi mme til alle måltider også etterhvert..ble et forferdelig slit, men klarte det i 7! mnd : O jeg la til på begge sider da barnet sugde tomt på den ene siden etter kort stund. de gangene jeg pumpet kom det max 20 ml ut. Prøvde med ammedager der vi nesten bare lå i sengen og ammet hele dagene, føler at dette hjalp noe. så spm mitt er egentlig om man skal la være å legge til på begge sider til alle måltider. Og heller "spare" opp til et større måltid.La til på begge sider siden jeg trodde at hyppig amming økte produksjonen..men er så usikker...og det etter 3 ammebarn : D Hva gjorde dere med lignende problemer? Kjenner jeg blir helt stresset bare jeg tenker på det.. Anonymous poster hash: e5ef9...738
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #2 Skrevet 7. april 2016 Først prøv å stresse ned! Også gjør som du har gjort tidligere, legg til og få brystene tømt, det er det som øker produksjonen. Hvis du venter og lar det fylles opp vil ikke kroppen din forstå at behovet øker, og produksjonen vil derfor senkes. Natt amming/pumping er supert for å øke mengden, det er da det melkeproduserende hormonet er på topp. Så stress ned, få i deg rikelig med mat og vann og kos deg med ammingen når den tid kommer. Har selv silikon og måtte kanskje amme oftere enn andre men selve implantatene skal ikke gjøre at produksjonen går ned, ammet i drøye 18 mnd her. Anonymous poster hash: 576c1...c21
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #3 Skrevet 7. april 2016 la du til på begge siden hver gang? Den fete melken kommer til slutt..så derfor jeg spør om dette. Kan det være at mitt barn bare har fått i seg den tynne melka? Virka her som det var stans etter en liten stund ved hvert bryst. Lurer på hvor mange man skal amme før man blir ekspert for det blir jeg tydligvis aldri; D Mest stressende av alt er folk som henger over en å maser om at de tror jeg har for lite melk...blir jeg iallefall stressa...ææææ. flere?? Anonymous poster hash: e5ef9...738
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå