Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #1 Skrevet 6. april 2016 Er alenemor til en ettåring som nekter å sove i egen seng. Hun sov derfor med meg helt til hun ble 8 mnd. Leggingen har jeg alltid slitt med, men nå er jeg utslitt. Vi står oppgi halv syv tiden, og hun nekter å sove før klokken er langt over tolv om kvelden. Dette gjør hun uansett om vi står tidligere eller senere, jeg håpet egentlig at deg var en fase men den gang ei. Problemet er at når jeg legger henne i sengen sin som står på mitt rom så hyler hun bare. Hun hyler så høyt at jeg er redd naboene tror jeg mishandler henne (vi bor i borettslag) og hun nekter å sove. Jeg har prøvd alle metoder i Boken nå, hva kan jeg gjøre? hva fungerer? Har prøvd alt!! Ingenting funker! Hun vil kun sove i min seng, men jeg sover ikke noe godt med henne i min seng og har allerede ofret 8 måneder med dårlig søvn for at hun skulle få en myk start. Hun har holdt på i flere måneder nå, skjønner ikke at hun orker! Det er forresten ingenting annet som plager henne. Har sjekket hos kiropraktor, lege m, helsesøster etc. Ikke er det magetrøbbel og ikke tannfrembrudd. Hun bare hyler fordi hun ikke får viljen sin. Jeg sitter her inne med henne når jeg prøver å legge henne men det har visst ingenting å si, hun hyler bare like høyt... Vet ikke hva jeg gjør lenger, er så dødssliten av legging som aldri fungerer. Har i tillegg en krevende jobb. I dag feks sovnet hun klokken halv to på natten... Hjelp meg erfarne mødre.! Anonymous poster hash: 90cc5...b3c
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #2 Skrevet 7. april 2016 Jeg føler veldig med deg! Sånn hadde vi det også. Jenta sov aldri å når hun først sov så var hun så urolig at det halve kunne vært nok. Fikk tilsutt sovemedisin til jenta for at hverken mor eller barn skulle bli psyk. Hun skulle vel gå på de i 10 dager så man skulle få inn en rutine på søvnmønsteret. Ville tatt opp problemet med legen (igjen) å fortalt hvor ille det virkelig er så kanskje han ser noe råd for noe. Håper det ordner seg for dere snarest. Klem til deg Anonymous poster hash: e427f...a21
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #4 Skrevet 7. april 2016 Min ca 1 åring fant ikke roen på kvelden. Jeg kjøpte slik sovepose for baby som man fester i senga. Startet nye kveldsrutiner ca kl 19. Ingen tv, kveldsmat, godt bad, oppi posen, finne bamse og smokk, så leste/pekte jeg i en bok, skrudde av lyset (han fikk nytt nattlys type bamse som lyser som jeg skrudde på) og satt inne i mørket hos han. Flyttet meg lengre og lengre mot døra hver kveld. Gav ikke oppmerksomhet ved prating, men koste over nesen ved behov. Det tok ca 14 dager. Nå finner han roen med soveposen. Jeg innførte også hviling på dagtid. Gikk tur med vogna (eller han sov i vogn i barnehagen). Det nytter ikke legge en overtrøtt unge på kvelden. Smokken gjemte jeg og den fikk han kun i vogna ved soving eller på kvelden i senga si. Anonymous poster hash: 969d3...9eb
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #5 Skrevet 7. april 2016 Jeg hadde dyttet dobbeltsengen inntil veggen og latt ungen sove innerst. Når ungen hadde sovnet ville jeg bygget en borg/mur i midten av senga av en sammenrullet dyne, puter e.l. Når ungen og du sover på hver deres side av "muren" forstyrrer dere ikke hverandres søvn Søvn er viktigst, på den måten man får det til. Anonymous poster hash: 31191...c95
*Miss Marple* Skrevet 7. april 2016 #6 Skrevet 7. april 2016 Hvordan sover hun på dagtid? Om alt annet er prøvd hadde jeg ikke tvilt på å bruke sovemedisin i en overgang. Man blir syk av for lite søvn, og man bruker jo medisin til andre plager.
Hjertefru Skrevet 7. april 2016 #7 Skrevet 7. april 2016 Enig med miss M. Det kan også være at hun sover for mye/for lite på dagtid. Går hun i barnehage? Mange barn kommer inn i en bedre rytme når de starter der.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #8 Skrevet 7. april 2016 Hadde absolutt prøvd sovemedisin!! Anonymous poster hash: 6a956...d03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå