Gå til innhold

Babyshower, gave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er invitert i babyshower om noen uker, har aldri deltatt på slikt før. Jeg gir alltid hjemmestrikkede barselgaver, men aldri før babyen er født. Det betyr ulykke, sa alltid min bestemor.

Hva gir man i gave på babyshower? Klær, utstyr?

Anonymous poster hash: 97ab3...8c4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bleiekake er en favoritt her :) Ble utrolig glad når vi fikk det :)

Skrevet

Bleiekake er en favoritt her :) Ble utrolig glad når vi fikk det :)

Er ikke bleiekake bare en haug med bleier rulla sammen med bånd rundt?

Skrevet

Yup, også heng for eksempel et par småting som en bamse, gulpekluter, smokker og lignende rundt :)

Skrevet

Småting til babyen: smokk, klær, bamse, leker, gulpekluter, smokkesnor, album, teppe...

Anonymous poster hash: 93518...a0b

Skrevet

Yup, også heng for eksempel et par småting som en bamse, gulpekluter, smokker og lignende rundt :)

Jeg er sikkert kjempesær, for synes det må være fryktelig upraktisk å få så masse løse bleier :P Skjønner ikke helt greia.

Men veit at noen skal ha med en slik, så det utgår.

Det blir sikkert babyklær, men hun har allerede 2 av samme kjønn fra før, så det er vel ikke mye hun mangler.

Skrevet

Jeg kjøpte en Krim bok og noen krysssordblad i gave da jeg var i babyshower. Den siste ventetiden er lang!

Anonymous poster hash: 29acd...661

Skrevet

Hva med å pakke inn en enkel hvit body + strømpebukse feks (noe som passer til/under strikket) og legge oppi en lapp med "del 1" på?

Anonymous poster hash: a6e9c...4d3

Skrevet

Jeg gir det som jeg ville gitt i barselgave.

Pleier du å gi hjemmestrikkede klær så gjør det! Alltid kjekt å få, selv om man har to av samme kjønn. Evt strikk et fint teppe.

Jeg er gravid nå og håper jeg får strikkeklær av noen, kan ikke strikke selv! (Og så håper jeg ingen arrangerer babyshower for meg!)

Anonymous poster hash: 85699...f96

Skrevet

Jeg gir det som jeg ville gitt i barselgave.

Pleier du å gi hjemmestrikkede klær så gjør det! Alltid kjekt å få, selv om man har to av samme kjønn. Evt strikk et fint teppe.

Jeg er gravid nå og håper jeg får strikkeklær av noen, kan ikke strikke selv! (Og så håper jeg ingen arrangerer babyshower for meg!)

Hun vil få det jeg har strikket, men ikke før babyen er født :)

Skrevet

Hva med å pakke inn en enkel hvit body + strømpebukse feks (noe som passer til/under strikket) og legge oppi en lapp med "del 1" på?

Anonymous poster hash: a6e9c...4d3

Det var kanskje en ide :)

Skrevet

Jeg hadde driti en lang marsj i overtro kjenner jeg 😏

kjempekoselig med hjemmestrikket, så flink du er 👏🏻😘 Pakk det inn i cellofan, så ser det ekstra pent ut 👌🏻✨

Anonymous poster hash: de56d...c4e

Skrevet

Jeg hadde driti en lang marsj i overtro kjenner jeg 😏

kjempekoselig med hjemmestrikket, så flink du er 👏🏻😘 Pakk det inn i cellofan, så ser det ekstra pent ut 👌🏻✨

Anonymous poster hash: de56d...c4e

Jeg og. Når de absolutt skal ha den teite tradisjonen med selskap/babyshower før babyen er født kan man faktisk ikke forvente to flotte gaver.

Hjemmestrikket er en fantastisk flott gave som viser at du har brukt tid på dem! Hva med å pakke inn bilde av strikket og si at pga overtro får hun det etter fødsel!

Skrevet

Jeg og. Når de absolutt skal ha den teite tradisjonen med selskap/babyshower før babyen er født kan man faktisk ikke forvente to flotte gaver.

Hjemmestrikket er en fantastisk flott gave som viser at du har brukt tid på dem! Hva med å pakke inn bilde av strikket og si at pga overtro får hun det etter fødsel!

I Norge er det jo som regel vennine og ikke den gravide som arrangerer dette

Anonymous poster hash: 922fd...9c0

Skrevet

I Norge er det jo som regel vennine og ikke den gravide som arrangerer dette

Anonymous poster hash: 922fd...9c0

Men man vet jo hvilke holdninger den gravide har til babyshower.

Jeg er gravid og er ganske så sikker på at mine venninner vet at jeg ikke liker babyshower. Men de vet også at jeg setter pris på besøk etter fødselen og gjerne vil vise fram den nyfødte så raskt som mulig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...