Gå til innhold

Medisin og bivirkninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt wellbutrin 150 mg cirka 1 mnd og økte på fredag til 300 mg. Lørdag begynte huden å klø,har en brennende følelse i huden akkurat som jeg har når jeg får utbrudd av elveblest. Er det noen som har hatt samme erfaring med wellbutrin /evt ift at dette har skjedd når dere har økt dosen?

Anonymous poster hash: 23099...fcb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Felleskatalogen så står det at kløe kan være en bivirkning. Jeg ser at noen bivirkninger kan være doseavhengige også.

http://www.felleskatalogen.no/medisin/wellbutrin-retard-glaxosmithkline-565480

"Hud: Utslett, kløe, svette. Immunsystemet: Hypersensitivitetsreaksjoner som urticaria."

"Hypersensitivitet: Behandlingen bør avbrytes umiddelbart ved hypersensitivitetsreaksjoner inkl. hudutslett."

Om du skal ta tabletter i kveld ville jeg ringt legevakten og spurt om råd. Samme om du har fått utslett i huden eller forverring i løpet av natten.

Hvis ikke ville jeg ringt legen i morgen før du skal ta medisinen.

Anonymous poster hash: df2ff...d4a
Skrevet

Har vært i kontakt med legen,tok siste tablett i går morges. Har gått tulbake til cipralex .Svir og klør i huden ennå, noen som vet hvor lenge det er normalt at det gjør?

Fikk katt i hus igjen på lørdag,men legen mente at dette ikke var en normal katteallergi reaksjon,og at det da måtte være tablettene ift økt dose. Har hatt katt i mange år,med litt opphold de siste årene,men aldri reagert på katt før. Det klør og svir fra ankler til hodet,hals og ansikt er verst berørt.

Anonymous poster hash: 23099...fcb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...