Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #1 Skrevet 6. april 2016 Jeg dømmer som regel ikke for pga utseende, men når jeg ser på denne samlingen av mennesker så ser de ikke videre smarte ut. En gjeng med outsidere som har funne en måte å samles på. De må jo være sånn, at de er mindre begavet? Og nå tenker jeg ikke bare på holdningene deres, men også på hvordan de snakker og ...ja....ser ut! Anonymous poster hash: 4a35d...ea0
Gjest Antarctica Skrevet 7. april 2016 #2 Skrevet 7. april 2016 De tilhører jo samfunnets absolutte tapere. Selv mens det fantes slaver var de av siste sort i et hierarkisk samfunn, det eneste som gjorde dem "bedre" enn slaver var at de ikke kunne selges. Hjelpeløsheten var ikke på noen måte mindre ellers. Det er derfra uttrykket "white trash" kommer - folk uten eiendom eller andre ressurser, dagarbeidere og slumbeboere i noe som nærmest var utmark. Men i stedet for å finne ut hvor makta lå og hvordan de kunne skaffe seg mer av den, fant de noen som var et bittelite trinn lenger ned på rangstigen enn dem selv (frigitte slaver) og ga seg til å terrorisere dem. Tradisjonene holdes i hevd 150 år etter... og den sosiale mobiliteten har ikke endret seg. De kan ha gjort en velstandsreise, men ikke en klassereise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå