Gå til innhold

Setter dere krav til 3 åringen ang.rydding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å lære barnet mitt at man skal rydde opp når enn roter og han er flink å rydde med litt veiledning men noen ganger føler jeg han roter for å oppnå oppmerksomhet.og da nekter han å rydde.Hvilken krav setter dere?

Anonymous poster hash: d8ffe...316

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får ikke starte med noe nytt før det forrige er rydda. Ferdig snakka. De får bare bli sinna, men det er bedre å lære det tidlig. Hvis han f.eks står med klosser og roter utover, tar du de bort. Hvis han nekter å rydde og stikker av, henter du han tilbake igjen og igjen til han innser at han ikke slipper unna før han har rydda. 

De blir sinna, lei seg og drit frustrerte de første gangene, men så forstår de at det er mamma som bestemmer. Og selvom det er færre og færre som oppfører seg som om de er sjefen, så er det faktisk du som er det. Når du gir en beskjed, skal den følges. 

Anonymous poster hash: e19c0...b0a
Skrevet

Her må hun henge opp jakke og legge på plass lue når vi kommer inn. Må rydde opp etterhvert, og alle leker skal være ryddet opp før vi slår på Barne-TV. Hun får selvfølgelig litt hjelp underveis 😊

Anonymous poster hash: cb8c7...b10

Skrevet

Rydder om kvelden, med litt hjelp. Sier at han må rydde de lekene han vil ha. Resten legger vi på loftet, for orker han ikke rydde alt, har han for mange leker fremme.

Skrevet

3 åringen her legger sitt eget tøy i skittentøyskurven, henger/setter på plass yttertøy, hjelper til å dekke bordet og rydder leker sammen med oss før leggetid.

Anonymous poster hash: a56bd...875
Skrevet

Han skal legge truse og sokker i skittentøyskurven hver kveld, og så jobber vi med å få han til å forstå at når han tømmer ut kassen med lego er det han som må rydde! Det sitter langt inne, blir MYE protester og tar lang tid! Men jeg er mer sta enn ham,så rydde skal han! Han er straks 4. Ellers er begge barna veldig hjelpsomme med å rydde dagen før vaskedamen kommer.

Skrevet

Sliter litt med at en stikker fra, henter jeg han tilbake så har hun funnet på noe annet.

Anonymous poster hash: e66e0...b60

Skrevet

Bare at de skal være med å rydde opp, forventer ikke så mye i den alderen.

Skrevet

det har han gjort uten at jeg har bedt om det fra han var ca 20 mnd, etter han begynte i bhg

Skrevet

Her har de måtte rydde etter seg, fra de var 1,5 år, startet det hele som en del av leken på kvelden, nå er de 4 og 5 år, de vet de må rydde fellesrom mellom hver lek, soverommet de deler, må de rydde hver kveld. De må også rydde opp asjetter, kopper og lignende når de har spist, de må bære det fra bordet, og til benken, det har de måtte gjøre fra de var 3 år.

Anonymous poster hash: 0b57d...bd4
Skrevet

Nei. Jeg forventer ikke det. De er tre år.

Anonymous poster hash: 21cf5...ebb

Skrevet

Jenta her må henge opp jakke og lue, og sette på plass sko selv.

Når vi har puslet, bygd lego etc, så må hun hjelpe til å rydde. Når hun ikke er så gira på dette, så har vi en oppryddingskonkurranse. Jeg sier feks "jeg lurer på om du klarer å legge all legoen i esken før jeg har telt til 20?". Da rydder hun selv, og så blir hun kjempeglad når hun "vinner". ;)

Anonymous poster hash: 07ff9...8c5

Skrevet

Vi har ikke så store forventninger, men veileder i å henge på plass når hun kommer inn. Må alltid ta med leker opp på rommet igjen og så hjelper vi til å rydde på rommet når hun feks har lekt mye en dag. Ellers rydde etter seg når hun har spist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...