Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #1 Skrevet 6. april 2016 Hvordan slutte? Særlig nå, startet i ny jobb, mye med ungene på hjemmebane, får ikke trent som vanlig pga alt..sjokolade på sjokolade..prøver å spise meg helt mett på sunn mat, men likevel spiser jeg godteri..en liten stemme bak der sier at dette er unødvendig, men jeg ignorerer den og dytter innpå og rett og slett ikke tenker. Men etterpå og ellers generelt føles det ikke bra, er noen kg for mye, men tenker både på kropp og helse osv. Noen som har gode tips? Det er akkurat som jeg ikke klarer å ville det nok, for da hadde jeg vel bare klart det? Uff..snikspiser en del fordi jeg synes dette er flaut overfor samboer osv.. Anonymous poster hash: 0da1c...d26
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #2 Skrevet 6. april 2016 Ikke kjøp godteri, det er jo det første. La mannen handle, og kjøp kun godis om lørdagen. Ikke gå innom butikker resten av uken! Finn en annen vane å bytte det ut med. Pastiller, tyggis, pusse tennene kanskje. Bestem deg på forhånd at i dag skal jeg ikke spise godteri. Jeg er ikke lenger en stress-spiser! Bare bestem deg, vær sta! Lykke til! Anonymous poster hash: 7432c...2bd
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #3 Skrevet 6. april 2016 Det er så vanskelig å slutte å spise godteri fordi hver gang du spiser det så vil kroppen ha mer, og jo mer du mater den, jo mer vil den ha osv osv. Det beste er å kutte helt en periode, men det tar en uke eller to før man kommer over suget. Anonymous poster hash: 7f4b1...de3
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #4 Skrevet 6. april 2016 Det kunne vært meg som skrev teksten der. Og etter mye godteri i påsken har jeg gått mer opp i vekt. Så hva gjorde jeg i går? Bestemte meg for at i dag skal jeg slutte å spise søtt (kjeks og lignende også). Så i gårkveld satt jeg 100kr på sparekonto - sa til meg selv "om jeg ikke spiser søtt i morgen, skal de stå. Spiser jeg søtt må de fjernes!" Nå håper jeg at jeg overlever de neste 2-3 timene uten søtt og har 100kr spart til noe fantastisk. Slik skal jeg holde på hver kveld fremover Anonymous poster hash: b23e4...8c5
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #5 Skrevet 6. april 2016 Ja jeg må bare bestemme meg, og det beste er å kutte helt ut, har erfaring med at suget kan forsvinne da, men jeg blir så deppa av å tenke på å kutte helt ut, lite tro på at jeg klarer det over tid, men vanlig begrensing klarer jeg ikke heller, føler meg håpløs. Orker ikke kutte ut alt det gode, men orker ikke spise all denne dritten heller. Hvorfor klarer jeg ikke bare å begrense meg? Mat/godteri gjør meg jo ikke noe lykkelig heller, heller tvert i mot..føler likevel det har et tak på meg. Prøvd såå mange ganger å slutte eller kutte ned, klarer det aldri i det lange løp, faller tilbake..og er nå 34 år, flaut! Anonymous poster hash: 0da1c...d26
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #6 Skrevet 6. april 2016 Prøv meditasjonsapp eller mindfullnesapp på Tlf. Jeg føler meg bedre akkurat når jeg spiser, men liker ikke meg selv etterpå.. Å høre på mindfullnesappen min gir meg roen tilbake☺️ Anonymous poster hash: 01bfe...963
Monica Skrevet 6. april 2016 #7 Skrevet 6. april 2016 Prøv meditasjonsapp eller mindfullnesapp på Tlf. Jeg føler meg bedre akkurat når jeg spiser, men liker ikke meg selv etterpå.. Å høre på mindfullnesappen min gir meg roen tilbake☺️ Anonymous poster hash: 01bfe...963 Hvilken app har du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå