Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #1 Skrevet 6. april 2016 Sønnen min er 7 år og har aldri likt grønnsaker og heller lite av frukt også. Vi har ikke mast så mye om det, men synes jo selvfølgelig at det har vært litt dumt. Men nå har jeg funnet ut at han elsker smoothie med avocado, grønnkål og spinat. Så nå får han i seg fem eller seks om dagen allerede før han går til skolen. 😊 Anonymous poster hash: 7a858...fa2
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #2 Skrevet 6. april 2016 Så da slipper han å spise grønnsaker? Anonymous poster hash: c7c1c...146
soleia Skrevet 6. april 2016 #3 Skrevet 6. april 2016 Så da slipper han å spise grønnsaker? Anonymous poster hash: c7c1c...146 Gjer det noko om han drikk dei i staden? Har du oppskrift? Til min grønnsakshatande pode.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #4 Skrevet 6. april 2016 Det høres jo topp ut, men hvor mye drikker han egentlig hvis han får i seg 5-6 grønnsaker til frokost? En porsjon (for barn) er vel 50g. Anonymous poster hash: 52af0...878
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #5 Skrevet 6. april 2016 Det høres jo topp ut, men hvor mye drikker han egentlig hvis han får i seg 5-6 grønnsaker til frokost? En porsjon (for barn) er vel 50g. Anonymous poster hash: 52af0...878 Det blir 2-3 grønnsaker og 2-3 typer bær eller frukt, inkludert litt juice. En halv avocado, en (voksen) neve spinat og to "puter" frossen grønnkål +bær/frukt og litt juice. Anonymous poster hash: d9170...bbf
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #6 Skrevet 6. april 2016 Så da slipper han å spise grønnsaker? Anonymous poster hash: c7c1c...146 Ja, det gjør han og måltidene er mye mer harmoniske. Han liker brokkoli, så det spiser han. Gidder ikke sånn tvangsspising. Anonymous poster hash: d9170...bbf
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #7 Skrevet 6. april 2016 Gjer det noko om han drikk dei i staden? Har du oppskrift? Til min grønnsakshatande pode. En halv avocado, en neve babyspinat (eller frossen spinat) og en neve grønnkål. Så tar jeg oppi blåbær, bringebær og ca 1,5 dl valgfri juice. Veldig godt med ananasjuice. Det kamuflerer grønnsaksmaken. I dag slang jeg oppi 1/4 gulrot også. Tar også oppi litt olivenolje for at han skal få i seg gode fettsyrer og for at kroppen skal ta opp plantekraften bedre. Du kan også ha yoghurt oppi, men det liker ikke min så godt. Anonymous poster hash: d9170...bbf
moota m storebror&lillebror Skrevet 6. april 2016 #8 Skrevet 6. april 2016 Jeg kamuflerer også gulerøtter, løk osv. i maten. Bruker en smoothiemaskin til å blande kjøttsaus og har oppi litt av hvert. Så det blir grønnsaker på pizza, i lasagne, til spagetti, til taco osv osv. Ikke like store mengder i alt da. De har ikke spurt så det er ikke å lyve 😉 Spør de må jeg jo svare da 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå