Gå til innhold

Bruk av medisiner i prøveperiode og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på topimax i mange år (tar en tbl morgen og kveld) pga migrene. Er veldig fornøyd med disse medisinene. Problemet nå er at vi prøver å få barn så jeg valgte å slutte på disse medisinene for 4 uker siden. Som fryktet får jeg flere anfall og de er kraftigere enn vanlig.

Har anfall nesten hver dag men de kommer heldigvis på kvelden så har ikke hatt noe fravær fra jobb pga dette.

Problemet er vel at jeg snart ikke orker mer. Er det noen av dere som har brukt topimax i graviditeten? Fastlegen er usikker og mener det er best å ikke bruke disse om jeg klarer å la være. Jeg tenker nesten at jeg kanskje ikke kan få flere barn fordi jeg holder snart ikke ut.

Anonymous poster hash: 02e10...b0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Topimax øker risikoen for misdannelser og anbefales ikke til gravide, med mindre det er helt strengt nødvendig.

Anonymous poster hash: f53b1...9cc

Skrevet

Jeg hadde vel valgt å gå på medisinen til jeg faktisk VAR gravid, og så heller prøvd meg uten da. Du vet jo ikke hvor lenge det vil ta deg å bli gravid, og det er vel viktigest at du holder deg unna medisinen de første tre månedene.

Du bør uansett gå til en spesialist som har mer kunneskap om dette enn fastlegen din. Kanskje finnes det alternative medisiner du kan bruke i svangerskapet?

Jeg går på medisiner for høyt blodtrykk til vanlig, men disse kan ikke kombineres med svangerskap. Jeg har testet med (billige) graviditetstester fra 10 dager etter eggløsning, og har sluttet på medisinen med en gang jeg har fått positiv test.

Senere i svangerskapet, når blodtrykket har steget (slik det gjør i andre trimester), har jeg blitt satt på alternativ medisin. Ikke like effektiv som den vanlige, og med flere bivirkninger for meg, men bedre for fosteret.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 70ee7...3a0

Skrevet

Topimax øker risikoen for misdannelser og anbefales ikke til gravide, med mindre det er helt strengt nødvendig.

Anonymous poster hash: f53b1...9cc

Jeg vet :( derfor jeg blir så oppgitt. Vet bare ikke hvordan jeg skal holde ut 😔

H.i

Anonymous poster hash: 02e10...b0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...