Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #1 Skrevet 6. april 2016 Som har fått den tilbake? Ble ordentlig forkjøla for en del år tilbake. Mista totalt lukt og smaksans. Etter ca tre mnd kom den litt tilbake, og da var alle lukter og smaker anderledes på en måte.. Har siden dengang hatt bare litt smaksans og må helt oppi ting fornå kjenne noen som helst lukt. Veldig frustrerende da eg før hadde ektremt god luktesans. Har vert avhengig av nesespray i noen år, prøvd å slutte mange ganger, men ender alltid tilbake fordi eg ikkje får puste, spesielt om natten. De hadde ikkje noe godt svar pp hvorfor eg mistet sansene, at sånt kunne skke uten spesiell grunn, og at eg skulle være glad eg vertfall hadde fått litt tilbake.. Noen andre som har opplevd det samme? Noen som har fått sansene mer tilbake etterhvert? Smaksansen min har også endret seg igjen.. Ting smaker anderledes enn før.. Anonymous poster hash: e40ee...3e6
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #2 Skrevet 6. april 2016 Som har fått den tilbake? Ble ordentlig forkjøla for en del år tilbake. Mista totalt lukt og smaksans. Etter ca tre mnd kom den litt tilbake, og da var alle lukter og smaker anderledes på en måte.. Har siden dengang hatt bare litt smaksans og må helt oppi ting fornå kjenne noen som helst lukt. Veldig frustrerende da eg før hadde ektremt god luktesans. Har vert avhengig av nesespray i noen år, prøvd å slutte mange ganger, men ender alltid tilbake fordi eg ikkje får puste, spesielt om natten. De hadde ikkje noe godt svar pp hvorfor eg mistet sansene, at sånt kunne skke uten spesiell grunn, og at eg skulle være glad eg vertfall hadde fått litt tilbake.. Noen andre som har opplevd det samme? Noen som har fått sansene mer tilbake etterhvert? Smaksansen min har også endret seg igjen.. Ting smaker anderledes enn før.. Anonymous poster hash: e40ee...3e6 Har en bekjent som mistet lukte og smakssans over flere år. Den kom etterhvert gradvis tilbake, men det er fortsatt et par ting som ikke smaker som det gjorde før. Det tok mange år før det var på plass, husker ikke helt, men vi snakker ti år... Anonymous poster hash: afd8e...41d
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #3 Skrevet 6. april 2016 Det var lenge. Men da er det kanskje håp da.. Haha.. 😉 føler eg lever i en smak og luktfri boble av og til.. 😉 Hi Anonymous poster hash: e40ee...3e6
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #4 Skrevet 6. april 2016 Om du stadig blir tett på natta - sjekk om du kan ha allergi mot støvmidd. Prøv også å unngå matvarer som fremmer slimproduksjon. Jeg var "avhengig" av nesespray. Viste seg at jeg ikke tåler noe melkeprodukter. Kuttet det ut og nesesprayen forsvant også. Ellers er det noen som får dårligere luktesans pga. noen mineralmangler, deriblant er vel sinkmangel den vanligste. Kjente ei som mistet luktesansen og aldri fikk den igjen heller, noe som gjorde at hun heller ikke kjente smak på mat. Hun spiste etter hukommelsen, slik hun husket at ting smakte - og hun måtte ha sin daglige sjokolade (kun en bestemt som dugde), og det var fordi den var så god Det hadde vært hennes yndlingssjokolade før hun mistet lukt- og smakssansen Anonymous poster hash: e87be...442
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå