Gå til innhold

Kjøper dere brukte sko til barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser mange som selger og kjøper barnesko på salgssider på facebook. Og jeg har lært at man skal kjøpe nye sko til barn så vi har bare kjøpt nye selv om vi har hatt dårlig råd de siste årene, så langt, sko som knapt er brukt kunne jeg kjøpt brukt. Men jeg ser folk selge sko som er brukt hele sesonger. Kjøper dere godt brukte sko? Dere syns det er helt greit å gi barnet deres sko som er formet etter et annet barn som har helt andre føtter? Sønnen min har spesielle føtter så vi må alltid prøve mange sko før vi finner noen som passer. Og jeg hiver de som er godt brukt etter han, sparer de ikke til neste barn og selger de ikke.

Anonymous poster hash: 9e90b...2f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper nye sko.

Anonymous poster hash: 7d275...578

Skrevet

Nei, kjøper nye, men kan la sko gå i arv mellom søsknene, de er da lite brukt og brukes stort sett som reservesko.

Har av og til arvet pensko fra andre og det ser jeg på som greit.

Anonymous poster hash: 6a760...0ee
Skrevet

Nei, men som hun over sier arver de av søsken og har som ekstrasko (= lite i bruk)

Skrevet

Nei! Sko som er brukt kan ha blitt slitt på steder som ikke passer til barnas fot, og skal derfor ikke brukes. bør ha nye sko til barn, uansett. Men de kan eventuelt arve fra søsken om de er VELDIG pent brukt. 

Anonymous poster hash: d72e9...bde
Skrevet

Nei. kjøper nye til de. sko former seg gjerne etter foten. 

Anonymous poster hash: b4b44...446
Skrevet

Jeg kan kjøpe/arve pensko og bunadssko, slike som bare brukes noen få timer en sjelden gang. Sko som skal sitte på foten daglig kjøper jeg nye, men har tatt imot brukte vintersko fra en venninne som vi har hatt stående til bruk for dager der de vanlige vinterskoene har vært våte. Har skjedd en gang i vinter at de har blitt brukt.

Anonymous poster hash: 4cdcb...187
Skrevet

Jeg kan kjøpe pent brukte sko for å ha som reservesko, men da skal de være veldig billige. Hovedsko kjøpes alltid nytt.

Selv gir jeg pent brukte sko til Hjelp oss å hjelpe og kaster de som er godt brukt.

Anonymous poster hash: 702f7...cbf
Skrevet

Kun støvler og vintersko som brukes som reserve

Anonymous poster hash: 036fb...c5d
Skrevet

Hvis kun brukt et par ganger og ikke slitt, eller selskapssko som kun skal brukes få ganger og i over kort tid. Ellers nye.

Anonymous poster hash: f9b7f...d9f

Skrevet

Om ikke sålen er slitt så er de såpass lite brukt at minste har fått arve. Noen ganger har storesøster trengt sko helt på tampen av sesongen og kanskje bare brukt 10-12 ganger.

Synlig brukt under da kaster vi de.

Anonymous poster hash: 5c051...6ce

Skrevet

Om ikke sålen er slitt så er de såpass lite brukt at minste har fått arve. Noen ganger har storesøster trengt sko helt på tampen av sesongen og kanskje bare brukt 10-12 ganger.

Synlig brukt under da kaster vi de.

Det er oppi du må sjekke. Kjenn om det er merker etter tær og fot. De fleste gode barnesko kan man ta ut sålen på, da er det lett å kjenne om det er slitasje der...

Anonymous poster hash: 12c5d...8ce

Skrevet

Hurra for gjenbruk, men ikke når det gjelder sko!

Kjøper selvsagt ikke brukte sko.

Anonymous poster hash: 8bfa0...562

Skrevet

Det er en myte at barn ikke kan arve sko sa ortopeden vi var hos når sønnen min måtte sjekke føttene sine.

Han sa det var synd det ikke var et bruktmarked for sko, for sko er dyrt og mange har ikke råd til å kjøpe skikkelig sko til barna sine. Det var bedre å kjøpe dyre brukte sko med god støtte rundt ankelen enn billigsko uten støtte. Han mente også at dette med at barn ikke kunne bruke brukte sko var en myte laget av skobransjen sånn at de kan tjene mer.

Skrevet

Det er en myte at barn ikke kan arve sko sa ortopeden vi var hos når sønnen min måtte sjekke føttene sine.

Han sa det var synd det ikke var et bruktmarked for sko, for sko er dyrt og mange har ikke råd til å kjøpe skikkelig sko til barna sine. Det var bedre å kjøpe dyre brukte sko med god støtte rundt ankelen enn billigsko uten støtte. Han mente også at dette med at barn ikke kunne bruke brukte sko var en myte laget av skobransjen sånn at de kan tjene mer.

Pussig. Vi fikk stikk motsatt beskjed av ortopeden vi gikk til.

Anonymous poster hash: 8bfa0...562

Skrevet

Nei. D eneste jeg har som er brukt, er type pensko de bruker til og fra selskap. Sandaler og sesongsko kjøper jeg alltid nytt, selv om vi har hatt dårlig råd.

Skrevet

Det er oppi du må sjekke. Kjenn om det er merker etter tær og fot. De fleste gode barnesko kan man ta ut sålen på, da er det lett å kjenne om det er slitasje der...

Anonymous poster hash: 12c5d...8ce

Jeg sier SÅLEN. Og er det tydelig slitt under kastes de uansett.

Skrevet

Jeg kjøper i utgangspunktet nye sko til barna, men vi er heldige og arver mye fint og særlig i de minste str har vi fått mye som er så pent brukt at det ikke antydning til bruk i sålen. Til største barnet blir det lite arving, men vi har fått pensko, bunadsko, støvletter som bare ble brukt et par ganger, sandaler som ble kjøpt til en sydentur og brukt til og fra stranda i 5 dager osv. Det tar jeg gjerne i mot og bruker. Og lite brukt gummistøvler f.eks er helt greit å bruke.

Anonymous poster hash: 19987...bb8

Skrevet

det kommer helt an på er de lite brukt så kan jeg gjøre det,er de masse brukt lar jeg være

Skrevet

Har arvet en del pent brukte sko i de minste størrelsene. Kjekt å bytte litt på. Men kjøper nye sko til hovedbruk.

Pensko syns jeg er greit å kjøpe brukt.

Men jeg har solgt noen par da.. har blitt solgt raskt. Tenker det er bedre med brukte gode sko, enn billige dårlige sko. Heller brukte Ecco enn nye fra hm.

Anonymous poster hash: 3f706...763

Skrevet

Akkurat samme beskjed har jeg fått. Rimelig spekulativt av skobransjen. De sier jo at hvis vi ikke kjøper produktet deres er vi dårlige foreldre, og de fleste oppegående mennesker ønsker det beste for barna sine.

Anonymous poster hash: 9a010...fbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...