Gå til innhold

Haha. Dette med å " eie" barnets navn. Folk kan bli gale.

Anbefalte innlegg

Skrevet

To venninner gikk gravide samtidig. Hun ene hadde navnet klart fra UL men ville ikke si det. Hun andre hadde ingen.

Hun som var usikker fikk barn først og gutten fikk ett navn. Så startet bråket. Hun hadde tilfeldigvis valgt navnet hun andre hadde holdt hemmelig.

Forstår det er ergerlig men hun eier ikke et navn. Nå er det full krig og hun som hadde navnet klart beskyldes for å ha "funnet det ut via snoking" og de er nå ikke på talefot. Jeg har sagt til begge at dette bare er latterlig og at jeg ikke gidder høre mer om det. Det respekterer de. Men det er fryktelig leit at to venninner som har permisjon samtidig ikke vil ha noe med hverandre å gjøre.

Hvordan ville du handlet om du opplevde det samme?

Anonymous poster hash: 839ba...f06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man holder navnet hemmelig så risikerer man at navnet blir "tatt" av noen andre. Så her kan hun så holdt navnet hemmelig skylde på seg selv. Jeg og 2 venninner gikk gravide samtidig med gutter, og her fikk de vite det navnet vi skulle ha, så ingen tok den...

Anonymous poster hash: d0a8d...603

Skrevet

Latterlig. Alle kan kalle barna sine det man ønsker, uten hensyn til om navnet er brukt av andre. Hadde ikke gidder å ha noe med med disse å gjøre.

Anonymous poster hash: 0e615...6cd

Skrevet

Latterlig. Alle kan kalle barna sine det man ønsker, uten hensyn til om navnet er brukt av andre. Hadde ikke gidder å ha noe med med disse å gjøre.

Anonymous poster hash: 0e615...6cd

Litt drastisk å kutte de ut fordi de er sure på hverandre. De respekterer at jeg ikke vil involveres i noe prat om dette.

Ser liksom ikke hvorfor jeg skal gjøre det. 🙊

Anonymous poster hash: 3ea32...f5a

Gjest Stjerneklart
Skrevet

Når hun holdt navnet hemmelig kan hun ikke forvente at en venninne ikke ender opp med det navnet. Hvis hun virkelig ikke ville at venninnen skulle bruke det navnet, burde hun sagt navnet til henne. Hun visste jo at hun også ventet et barn, som også skulle ha navn. Sjansen for at de ville ha samme navn er ikke stor, men den er der. Det burde hun ha tenkt på.

Jeg ville nok gjort som deg og holdt meg utenfor. Det der blir for barnslig for min del

Skrevet

Litt drastisk å kutte de ut fordi de er sure på hverandre. De respekterer at jeg ikke vil involveres i noe prat om dette.

Ser liksom ikke hvorfor jeg skal gjøre det.

Jeg ville i alle fall ha kuttet ut hun som mener at den andre har "stjålet navnet via snoking", fordi hun tydeligvis er gal.

Anonymous poster hash: c9443...3ca

Skrevet

Dette lukter jo unge mødre lang vei...

Anonymous poster hash: 82f43...0dc

Skrevet

Jeg ville i alle fall ha kuttet ut hun som mener at den andre har "stjålet navnet via snoking", fordi hun tydeligvis er gal.

Anonymous poster hash: c9443...3ca

Hehe. Jeg skriver det foreløpig på hormonkontoen hennes. Så får vi se om hun kommer til fornuft. 😊

Skrevet

Dette lukter jo unge mødre lang vei...

Anonymous poster hash: 82f43...0dc

Det verste er at vi er alle voksne damer. 30+

Hadde jeg ikke vært litt trist på deres vegne hadde jeg nok ledd meg fillete.

Tror det er mye hormoner ute og går for øyeblikket også. 😊

Skrevet

Da jeg var gravid med første, ble jeg spurt om navn. Hun som spurte hadde tvillinger av samme kjønn som meg i sin mage. Hun var på besøk hos meg da hun spurte. Jeg svarte hva navnet var (et ganske uvanlig navn her til lands, men det er ikke det avgjørende her), hvorpå hun utbryter at akkurat mitt kommende barns navn klinget sååå godt til den tvillingen de ikke hadde navn til enda. Dét synes jeg var uhyre frekt sagt. Jada, vet at jeg ikke eier noen navn, men jeg synes det var toppen av frekkhet.

Skrevet

Da jeg var gravid med første, ble jeg spurt om navn. Hun som spurte hadde tvillinger av samme kjønn som meg i sin mage. Hun var på besøk hos meg da hun spurte. Jeg svarte hva navnet var (et ganske uvanlig navn her til lands, men det er ikke det avgjørende her), hvorpå hun utbryter at akkurat mitt kommende barns navn klinget sååå godt til den tvillingen de ikke hadde navn til enda. Dét synes jeg var uhyre frekt sagt. Jada, vet at jeg ikke eier noen navn, men jeg synes det var toppen av frekkhet.

Greit at man ikke eier navn, men den var faktisk vrldig frekk 😨😨

Anonymous poster hash: 6f5ac...7a2

Skrevet

Jeg var gravid og snakka med ei venninne om hva barnet skulle hete hvis det ble gutt. Da ble min venninne sur, for det navnet hadde hun og kjæresten planlagt å kalle sin sønn. Hun hadde vært sammen med kjæresten i to uker, og de skulle ihvertfall ikke ha barn før et par år etter de var ferdigutdannet (som altså ville bli om minimum 5 år)...

Og hun ble skikkelig sur.

Anonymous poster hash: d1dd5...191

Skrevet

Greit at man ikke eier navn, men den var faktisk vrldig frekk 😨😨

Anonymous poster hash: 6f5ac...7a2

TAKK!

Skrevet

Men kalte hun barnet sitt det da?

Skrevet

Men kalte hun barnet sitt det da?

Nei, hun kom seg over på andre tanker. Mistenker at hun fikk høre av en annen venninne at det var jo det navnet jeg hadde valgt da jeg ble sammen med min mann 12 år tidligere.

Skrevet

En eier ikke navn. Ser virkelig ikke problemet. To venninner har barn med samme navn, går bra det. Jentene er nå 15 og 16.

Anonymous poster hash: 0ff00...d58

Skrevet

Kunne aldri falt meg inn og tatt veninners navn. Og jeg hadde nok delt navnet med nærmeste venner og familie.

Vi i veninne gjengen har noen navn vi alle liker eller to av oss liker så vi har snakket om det at når vi blir gravid og vet skjønn så er det sånnsett førstemann til mølla på å eventuelt bruke dt navne.

Vi hadde fks et jentenavn vi alle likte og jeg var førstemann ut med og få barn nr 1 så da ble det at jeg kalte barnet mitt for det navnet, det ble litt sure miner fra hun ene veninna mi, litt sånn at ja hun skulle kalle sitt barn for dt navne om hun fikk jente.

3 år senere så får hun et barn men det var en gutt så hun fikk ikke brukt det navnet da heller og nå 7 år senere etter at mitt første barn kom til verden har hun enda ikke fått flere barn, men prøver på nr 2 så det hadde blitt feil om hun skal sitte og ha patent på det navne til hun eventuelt får en jente. Men med årene har hun jo innsett selv det var teit og si sånn og bli litt småsur for dt.

Anonymous poster hash: 7b80e...0fa

Skrevet

Kunne aldri falt meg inn og tatt veninners navn. Og jeg hadde nok delt navnet med nærmeste venner og familie.

Vi i veninne gjengen har noen navn vi alle liker eller to av oss liker så vi har snakket om det at når vi blir gravid og vet skjønn så er det sånnsett førstemann til mølla på å eventuelt bruke dt navne.

Vi hadde fks et jentenavn vi alle likte og jeg var førstemann ut med og få barn nr 1 så da ble det at jeg kalte barnet mitt for det navnet, det ble litt sure miner fra hun ene veninna mi, litt sånn at ja hun skulle kalle sitt barn for dt navne om hun fikk jente.

3 år senere så får hun et barn men det var en gutt så hun fikk ikke brukt det navnet da heller og nå 7 år senere etter at mitt første barn kom til verden har hun enda ikke fått flere barn, men prøver på nr 2 så det hadde blitt feil om hun skal sitte og ha patent på det navne til hun eventuelt får en jente. Men med årene har hun jo innsett selv det var teit og si sånn og bli litt småsur for dt.

Men det er jo ikke noe i veien for at hun og kan gi barnet sitt det navnet vel?

Anonymous poster hash: d9774...895

Skrevet

Skjønn? SKJØNN? Kjønn, for helsike. Ingen som ikke har lært seg KJ-lyd er modne nok til å bli mødre.

Skjerp deg!

Anonymous poster hash: c4acf...c46

Skrevet

Skjønn? SKJØNN? Kjønn, for helsike. Ingen som ikke har lært seg KJ-lyd er modne nok til å bli mødre.

Skjerp deg!

Anonymous poster hash: c4acf...c46

– Mindre hyggelige mennesker er mer følsomme for grammatiske feil, mens mer samvittighetsfulle og mindre åpne mennesker er følsomme for skrivefeil, sier forskerne til universitetets nettside.

Sikker på DU er skikket? 🙊

Anonymous poster hash: 09a49...48c

Skrevet

Hvorfor i all verden kan ikke barna hete det samme?

Anonymous poster hash: c2904...a71

Skrevet

Mulig jeg er litt enkel og "ukomplisert" men jeg kan overhodet ikke se problemet med at man velger samme navn :-) Har aldri reflektert over dette en gang. En av mine venninner valgte samme navn på sin datter som jeg fra før hadde på min og jeg så faktisk bare positivt på det men men...

Anonymous poster hash: 27d02...07d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...