Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #1 Skrevet 6. april 2016 Bf fyttet ut for 3 uker siden. Han bare dro. Ikke fått noe forklaring på dette. men jeg må jo leve videre med barna. bf sa jeg kunne få barnebidrag privat av han. men når jeg prøvde å gå inn i avtale med han så ville han ikke betale noe. Nav får ikke hjulpet meg da bf har fysisk flyttet med ikke på papairet. jeg og barna flytter 1 juli. og så lenge vi står på samme adresse så vil ikke nav ta bidrag gjennom de. bf er som sagt utrolig sinna fordi han har rotet til sitt eget liv. ødelagt for sg økonomisk. Bf og jeg har kranglet mye siste året pga økonomi rotet hans. Nå når han ikke bidrar noe hjemme så må jeg ha noe av han. men han nekter. hva får jeg gjort her. jeg betaler 6000 kr for dagmamma da vi ikke har fått bhg plass enda. Har totalt 3 barn så er nok av utgfter for meg. Anonymous poster hash: d3c45...614
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #2 Skrevet 6. april 2016 Ta kontakt med folkeregisteret og si han har flyttet. Hvis han ikke melder flytting selv, kan han tvangsflyttes (i folkeregisteret altså). Anonymous poster hash: 5db53...369
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #3 Skrevet 6. april 2016 Hvem eier eller leier boligen dere bodde i sammen? Om dere leier sammen har også han oppsigelsestid og må betale husleie ut denne tiden. Om dere har felles depositum kan du ta kontakt med huseier og be de ta hans utgifter fra denne siden han har stukket av fra sine forpliktelser. Du har bare råd til å betale din del. Jeg ville også ringt foreldrene hans og fortalt hvilken idiot sønnen deres er som setter deg og barnebarna deres i en slik knipe. Og som hun over sier. Ta kotakt med folkeregisteret. Han er pliktig til å melde flytting innen 8 dager og har han enda ikke gjørt det er det på høy tid. Anonymous poster hash: 07261...535
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #4 Skrevet 6. april 2016 Hvem eier eller leier boligen dere bodde i sammen? Om dere leier sammen har også han oppsigelsestid og må betale husleie ut denne tiden. Om dere har felles depositum kan du ta kontakt med huseier og be de ta hans utgifter fra denne siden han har stukket av fra sine forpliktelser. Du har bare råd til å betale din del. Jeg ville også ringt foreldrene hans og fortalt hvilken idiot sønnen deres er som setter deg og barnebarna deres i en slik knipe. Og som hun over sier. Ta kotakt med folkeregisteret. Han er pliktig til å melde flytting innen 8 dager og har han enda ikke gjørt det er det på høy tid. Anonymous poster hash: 07261...535 Signerer. Her fikk jeg bidrag via NAV selv om far kverulerte og nektet flytting. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte dokumentere at han fysisk ikke bor der og at vi har tatt ut separasjon. Husleiekontrakten stod på meg alene. Anonymous poster hash: 8fcc4...635
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #5 Skrevet 6. april 2016 han som eier hus på papiret, men han har sagt jeg kan bo der til jeg finner meg noe nytt. han flyttet til sin mor. jeg har 3 barn så er ikke bare å flytte. han melder ikke adresse hvorfor vet jeg ikke.. men virker som han skal lage mest mulg problemer for meg. jeg klarer å betale støm og mye for barna. men syns det er tøft å betale 6000 kr i dagmamma for barnet alene. har ikke så god råd.. Anonymous poster hash: d3c45...614
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #6 Skrevet 6. april 2016 han som eier hus på papiret, men han har sagt jeg kan bo der til jeg finner meg noe nytt. han flyttet til sin mor. jeg har 3 barn så er ikke bare å flytte. han melder ikke adresse hvorfor vet jeg ikke.. men virker som han skal lage mest mulg problemer for meg. jeg klarer å betale støm og mye for barna. men syns det er tøft å betale 6000 kr i dagmamma for barnet alene. har ikke så god råd.. Anonymous poster hash: d3c45...614 Får du ikke kontantstøtte? Den er vel på 6000 kr i mnd når du ikke bruker bhg. Anonymous poster hash: 07261...535
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #7 Skrevet 6. april 2016 Ta kontakt med folkeregisteret og si han har flyttet. Hvis han ikke melder flytting selv, kan han tvangsflyttes (i folkeregisteret altså). Anonymous poster hash: 5db53...369 Dette er riktig, hi, så gjør dette! Han er pliktig til å melde adresseendring innen maks 8 dager (?) etter han fysisk flyttet ut. Gjør han det ikke frivillig kan du kontakte folkeregisteret og de vil opprette en bostedssak. Da får han beskjed om at han må bytte adresse innen 8 dager ellers vil han stå i folkeregisteret uten adresse/adresseløs.. Hvis han bor hos moren sin så sender de brevet hjem dit.. Anonymous poster hash: d15c9...c02
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #8 Skrevet 6. april 2016 han som eier hus på papiret, men han har sagt jeg kan bo der til jeg finner meg noe nytt. han flyttet til sin mor. jeg har 3 barn så er ikke bare å flytte. han melder ikke adresse hvorfor vet jeg ikke.. men virker som han skal lage mest mulg problemer for meg. jeg klarer å betale støm og mye for barna. men syns det er tøft å betale 6000 kr i dagmamma for barnet alene. har ikke så god råd.. Anonymous poster hash: d3c45...614 Hvis han eier huset og du får bo der til dere finner eget. Da er det opp til deg å skrifte adresse. Går ut i fra at far flytter inn i huset igjen? Eller skal dere selge? For at dere skal få bytte adresse så må far og skrive under på flyttemelding. Jeg hadde mye kluss der da jeg gikk for 3 År siden. Anonymous poster hash: 8f32c...459
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #9 Skrevet 7. april 2016 han som eier hus på papiret, men han har sagt jeg kan bo der til jeg finner meg noe nytt. han flyttet til sin mor. jeg har 3 barn så er ikke bare å flytte. han melder ikke adresse hvorfor vet jeg ikke.. men virker som han skal lage mest mulg problemer for meg. jeg klarer å betale støm og mye for barna. men syns det er tøft å betale 6000 kr i dagmamma for barnet alene. har ikke så god råd.. Anonymous poster hash: d3c45...614 Betaler du husleie, eller kan dette ses på som bidrag fra far? Anonymous poster hash: 07261...535
LivetErEnLek Skrevet 7. april 2016 #10 Skrevet 7. april 2016 Hvis far eier huset, får du bare trekke fra det han skal betale i bidrag på leia, så ordner det seg. Men uansett er det vel greit å få ting på stell. Du har jo sikkert krav på andre stønader fra nav. Men disse 6000 kr til dagmamma du snakker om. Får du ikke kontantstøtte på 6000 kr?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #11 Skrevet 7. april 2016 han som eier hus på papiret, men han har sagt jeg kan bo der til jeg finner meg noe nytt. han flyttet til sin mor. jeg har 3 barn så er ikke bare å flytte. han melder ikke adresse hvorfor vet jeg ikke.. men virker som han skal lage mest mulg problemer for meg. jeg klarer å betale støm og mye for barna. men syns det er tøft å betale 6000 kr i dagmamma for barnet alene. har ikke så god råd.. Anonymous poster hash: d3c45...614 Han eier huset og du mener han skal flytte? Her er det jo han som er grei og lar deg og barna bo i huset hans til dere kan flytte til noe annet. Du kan jo ikke forlange at han skal melde flytting fra sitt eger hus. Da må heller du flytte raskere. Betaler du kostnadene ved å bo i huset? Lånet? Strøm? Kommunale avgifter? Tv? Forsikring osv? Dersom du ikke betaler alt dette selv, så må du jo se på dette som bidrag fra far. Du kan ikke forvente å bo GRATIS i hans hus OG få bidrag. Dagmamma blir jo betalt av kontantstøtte, så det kan du jo ikke klage på. Det hadde jo blitt mye dyrere for deg med barnehage. Anonymous poster hash: c58a5...e3b
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #12 Skrevet 7. april 2016 Dette er riktig, hi, så gjør dette! Han er pliktig til å melde adresseendring innen maks 8 dager (?) etter han fysisk flyttet ut. Gjør han det ikke frivillig kan du kontakte folkeregisteret og de vil opprette en bostedssak. Da får han beskjed om at han må bytte adresse innen 8 dager ellers vil han stå i folkeregisteret uten adresse/adresseløs.. Hvis han bor hos moren sin så sender de brevet hjem dit.. Anonymous poster hash: d15c9...c02 Hadde mor forlangt dette ville jeg som eier av huset flyttet tilbake til mitt hus og forlangt at hun skulle flytte ut raskt. Anonymous poster hash: c58a5...e3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå