Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #1 Skrevet 6. april 2016 Det har jeg fått påvist, men jeg føler meg jo helt fin? Litt sliten for tiden, men det føler jeg har naturlige årsaker. Noen som vet hva som påvirkes av det? Anonymous poster hash: a50ce...8d4
friluftsliv Skrevet 6. april 2016 #2 Skrevet 6. april 2016 D-vitamin er utrolig viktig! Ta tilskudd. Ikke bare er det en viktig regulator mtp kalsium, men forskning viser at D-vitamin kan redusere risiko for kreft (jeg har hatt flere prosjekter om akkurat dette) og andre sykdommer. Det diskuteres også heftig om referanseområdene og maksdosen bør økes. I USA selger de tilskudd med mye høyere konsentrasjon enn i Norge. Jeg bestiller derifra, selv om jeg ikke har mangel.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #3 Skrevet 6. april 2016 D vitamin mangel, er noe mange har. Spesielt etter at de kom med nye grenseverdier. Så lenge de ikke er svært lave, ville jeg tatt det med knusende ro. Jeg har selv hatt mangel som ordnet seg helt av seg selv. Viktigste kilden til d vitamin er sol, noe vi har lite av i Norge om vinteren, og derfor har vi nordboere ofte litt mangel av d vitamin. Anonymous poster hash: 76d96...c92
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #4 Skrevet 6. april 2016 Jeg hadde vitaminbrist pga konstant diaré pga matintoleranse. Spesielt d var kritisk lavt. Jeg hadde tørr hud som fikk tørre flekker som begynte å blø. Hårtap. Trøtt (ekstremt) svimmel og dårlig balanse generelt. Anonymous poster hash: fd543...a9b
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #6 Skrevet 6. april 2016 For min del ble jeg fryktelig trøtt, slapp og tiltaksløs. Jeg trodde til slutt at jeg var skikkelig deprimert! Jeg lå helt nede ved grensen, som er 50. Jeg har uc og da følger det med mangler, og en av tingene er at de med uc bør ligge høyt. Har lest endel om d-vit og mangler, og i andre land er grensen høyere. Enkelte forskere mener nivået skal ligge på 100-120. Jeg tar nå 60uq, mot 20uq som er anbefalt i Norge, i døgnet og har fått et nytt liv Anonymous poster hash: a978c...551
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #7 Skrevet 6. april 2016 Vil bare tipse om at i Danmark selger de 75uģ på apotekene. Greit å kjøpe hvis man er der. Anonymous poster hash: 3bc2d...947
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #8 Skrevet 7. april 2016 Jeg hadde d vit nivå på 20 for 3 uker siden 😯 Anonymous poster hash: 92318...b24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå