Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #1 Skrevet 6. april 2016 jobb, yt, press deg på jobb, du klarer sikkert litt til! blir helt sjokkert over holdningene til folk. de uføre er sikkert ikke uføre, og de med aap er det alt for mange av. press deg til du stuper! Norge er landet med høyest sysselsetting i hele verden har jeg hørt! Kanskje nettopp pga velferdsstaten? Anonymous poster hash: e645f...c59
Elsker livet Skrevet 6. april 2016 #2 Skrevet 6. april 2016 Ja, her ønsker man at det skal svi. Det er en styggedom om ting blir for enkelt.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #3 Skrevet 6. april 2016 Den norske befolkningen er den sykeste friskeste befolkningen i verden. Det er fakta. Anonymous poster hash: ee213...f3f
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #4 Skrevet 6. april 2016 Man kan ikke begynne å syte over at man er gravid omtrent før testen viser positiv. Jeg er for en ukes karantene, uten lønn ved sykdom og graviditet osv. Strengere leger på sykemelding slik at det er vanskeligere å få lønn ved sykdom. Nå blir uføre og syke sett ned på, nettopp pga sutredamer som sykemelder seg fordi de er gravid og har lest at da kan man ha vondt. Anonymous poster hash: 23f6f...562
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #5 Skrevet 6. april 2016 Sett ned på?!? Så hvis du blir dårlig når du er gravid, er syk uten at man ser det utad, da blir man sett ned på? For et samfunn vi lever i!! Det er vel sånne forum som dette som ser ned på de som er syke.. Anonymous poster hash: 80834...58f
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #6 Skrevet 6. april 2016 Man kan ikke begynne å syte over at man er gravid omtrent før testen viser positiv. Jeg er for en ukes karantene, uten lønn ved sykdom og graviditet osv. Strengere leger på sykemelding slik at det er vanskeligere å få lønn ved sykdom. Nå blir uføre og syke sett ned på, nettopp pga sutredamer som sykemelder seg fordi de er gravid og har lest at da kan man ha vondt. Anonymous poster hash: 23f6f...562 Vel, min arbeidsgiver tilrettela for meg med hjemmekontor, fleksibel arbeidstid osv slik at jeg kunne jobbe med astmaanfall flere ganger daglig og invalidiserende bekkenløsning. Hadde ikke sjanse til å sitte på kontor 8 timer per dag i uke 35. Det gjorde at jeg jobbet ut svangerskapet med nr. 3 og 4. Arbeidsgiver jeg hadde under svangerskap nr 1 og 2 nektet å tilrettelegge, klaget på at jeg var trøtt i 1. trimester og truet med sparken hvis jeg ikke så kvikkere ut. Jeg ble anbefalt å drikke masse kaffe og ta koffeintabletter hvis jeg var så forferdelig trøtt, det var ikke deres problem. Endte med sykmelding i uke 12 og jeg kom aldri tilbake dit etter jeg fikk barn nr 2. Som regel har ledelsen stor del av skylden for at ansatte er sykmeldt. Og nei, folk blir ikke mindre syke av å ikke motta lønn i en uke. Man går ikke på jobb med hyperemesis bare fordi man ellers ikke vil få betalt, man GREIER ikke å gå på jobb da. Anonymous poster hash: bbb30...6be
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #7 Skrevet 6. april 2016 Man kan ikke begynne å syte over at man er gravid omtrent før testen viser positiv. Jeg er for en ukes karantene, uten lønn ved sykdom og graviditet osv. Strengere leger på sykemelding slik at det er vanskeligere å få lønn ved sykdom. Nå blir uføre og syke sett ned på, nettopp pga sutredamer som sykemelder seg fordi de er gravid og har lest at da kan man ha vondt. Anonymous poster hash: 23f6f...562 Man har et noget avstumpet intellekt når man mener alle er like! Anonymous poster hash: 9d51c...5da
Luksusdyret Skrevet 6. april 2016 #8 Skrevet 6. april 2016 Man har et noget avstumpet intellekt når man mener alle er like! Anonymous poster hash: 9d51c...5da Enig der. Og jeg tror ikke det hjelper å ikke betale syke folk for å ikke jobbe - da blir flere å presse seg på jobb når de egentlig skulle ha vært hjemme, noe som vil resultere i mange flere langtidssykmeldinger når folk til slutt møter veggen. Det skulle heller ha vært mer definert, gjerne straffsanksjonert plikt for arbeidsgiver til å tilrettelegge slik at flere som er syke kunne komme ut i jobb, i hvert fall litt. Det er ikke så vanskelig å tilrettelegge. Jeg har selv fått tilrettelegging i huet og ræva av arbeidsgiver, noe som resulterte at jeg fikk utført alle mine oppgaver slik de skulle utføres, samtidig som jeg ikke risikerte helsa. Noe så enkelt som å ta jobbdataen hjem og skrive fra senga/lenestolen, ta korte gåpauser og heller jobbe inn disse pausene på kvelden, gjorde susen. Vet om flere som får nei til å ha hjemmekontor på de verste dagene og nei til tilrettelegging generelt. Da er det jo naturlig at man setter sin egen og sitt ufødte barns helse foran arbeidsgivers behov. Men er enig i en ting - det er nesten 400 000 uføre i Norge. Jeg NEKTER å tro at over 10 % av befolkningen i arbeidsfør alder er så syke at de ikke kan jobbe med noe som helst. Dette er jo i tillegg til alle som er på aap, sykmeldt og arbeidsledige. Ingen andre land i Vest-Europa har så stor prosent av uføre. Er det noe med norsk kosthold, klima eller andre ting som gjør at vi er sykere enn absolutt alle andre nasjoner, eller er det for lettvint å bli ufør? Mannen her har vært syk for 3 år siden og fikk kastet tilbud om uføretrygd etter seg fra forskjellige leger. Han ønsket ikke å bli ufør, og ble da frisk etter et par år.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #9 Skrevet 6. april 2016 Enig der. Og jeg tror ikke det hjelper å ikke betale syke folk for å ikke jobbe - da blir flere å presse seg på jobb når de egentlig skulle ha vært hjemme, noe som vil resultere i mange flere langtidssykmeldinger når folk til slutt møter veggen. Det skulle heller ha vært mer definert, gjerne straffsanksjonert plikt for arbeidsgiver til å tilrettelegge slik at flere som er syke kunne komme ut i jobb, i hvert fall litt. Det er ikke så vanskelig å tilrettelegge. Jeg har selv fått tilrettelegging i huet og ræva av arbeidsgiver, noe som resulterte at jeg fikk utført alle mine oppgaver slik de skulle utføres, samtidig som jeg ikke risikerte helsa. Noe så enkelt som å ta jobbdataen hjem og skrive fra senga/lenestolen, ta korte gåpauser og heller jobbe inn disse pausene på kvelden, gjorde susen. Vet om flere som får nei til å ha hjemmekontor på de verste dagene og nei til tilrettelegging generelt. Da er det jo naturlig at man setter sin egen og sitt ufødte barns helse foran arbeidsgivers behov. Men er enig i en ting - det er nesten 400 000 uføre i Norge. Jeg NEKTER å tro at over 10 % av befolkningen i arbeidsfør alder er så syke at de ikke kan jobbe med noe som helst. Dette er jo i tillegg til alle som er på aap, sykmeldt og arbeidsledige. Ingen andre land i Vest-Europa har så stor prosent av uføre. Er det noe med norsk kosthold, klima eller andre ting som gjør at vi er sykere enn absolutt alle andre nasjoner, eller er det for lettvint å bli ufør? Mannen her har vært syk for 3 år siden og fikk kastet tilbud om uføretrygd etter seg fra forskjellige leger. Han ønsket ikke å bli ufør, og ble da frisk etter et par år. Det siste der KAN jo ha en sammenheng med ar vi bor i et land med svært høye forventninger til prestasjon på alle nivåer! I London feks er det ok å nesten aldri se sine barn... I Hellas kan du plukke frukt når du orker i løpet av dagen osv osv Det er kort oppsummert ikke sikkert det finnes så mange jobber som er enkle å ha for syke i dette landet og med det menneskesynet flere og flere får i tillegg velger du som arbeidsgiver kanskje ikke han uten arm eller med et utmattingssyndrom. Jeg synes det er kvalme å legge ansvaret på den syke! De har vært igjennom ei mølle og funnet arbeidsudyktige av leger, NAV osv. Men så sitter det bedrevitere og har løsningen? Ikke push det på de syke! Ta det med politikere, leger, NAV og andre som har behov for din ekspertise! Anonymous poster hash: 9d51c...5da
Luksusdyret Skrevet 6. april 2016 #10 Skrevet 6. april 2016 Det siste der KAN jo ha en sammenheng med ar vi bor i et land med svært høye forventninger til prestasjon på alle nivåer! I London feks er det ok å nesten aldri se sine barn... I Hellas kan du plukke frukt når du orker i løpet av dagen osv osv Det er kort oppsummert ikke sikkert det finnes så mange jobber som er enkle å ha for syke i dette landet og med det menneskesynet flere og flere får i tillegg velger du som arbeidsgiver kanskje ikke han uten arm eller med et utmattingssyndrom. Jeg synes det er kvalme å legge ansvaret på den syke! De har vært igjennom ei mølle og funnet arbeidsudyktige av leger, NAV osv. Men så sitter det bedrevitere og har løsningen? Ikke push det på de syke! Ta det med politikere, leger, NAV og andre som har behov for din ekspertise! Anonymous poster hash: 9d51c...5da Når man selv er vitne til to stk som er uføre på grunn av ME og flyr rundt med så mange ærend hver eneste dag at jeg hadde møtt veggen for lenge siden, så begynner man å lure. Ei av dem har ærend som tilsvarer over 8 timers arbeidsdag hver eneste dag, uten å ha skrikende behov for det. Hun baker brød, baker kaker for salg, trener, er aktivt med i bygdestyret og aktivitetsklubben, kjører ærender for sine friske voksne barn på 25 og 27 - handler for dem, vasker huset deres fordi de ikke gidder osv. Hun strikker også for salg. Alt dette vet jeg selvfølgelig fordi alt "dokumenteres" ved flere daglige oppdateringer på Facebook, gjerne med bildet av resultatet. Jeg hadde krepert av så høyt tempo i hverdagen. Og er nesten helt sikker på at hun kunne ha hatt en full jobb om hun kuttet ut alle disse ærendene sine hver eneste dag.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #11 Skrevet 6. april 2016 Når man selv er vitne til to stk som er uføre på grunn av ME og flyr rundt med så mange ærend hver eneste dag at jeg hadde møtt veggen for lenge siden, så begynner man å lure. Ei av dem har ærend som tilsvarer over 8 timers arbeidsdag hver eneste dag, uten å ha skrikende behov for det. Hun baker brød, baker kaker for salg, trener, er aktivt med i bygdestyret og aktivitetsklubben, kjører ærender for sine friske voksne barn på 25 og 27 - handler for dem, vasker huset deres fordi de ikke gidder osv. Hun strikker også for salg. Alt dette vet jeg selvfølgelig fordi alt "dokumenteres" ved flere daglige oppdateringer på Facebook, gjerne med bildet av resultatet. Jeg hadde krepert av så høyt tempo i hverdagen. Og er nesten helt sikker på at hun kunne ha hatt en full jobb om hun kuttet ut alle disse ærendene sine hver eneste dag. Men så fantastisk 👏 Ta deg jobb i NAV da vel og begyn ditt dektektivarbeide! Eller meld de evt. Alt er bedre enn den slarva de ihvertfall! Er du sikker på de har ME og ikke en psykisk lidelse etc? Er du sikker på ALLE dager er like? Er du sikker på de ikke har vært ute av arbeidslivet så lenge at de ikke kan komme tilbake (ingen vil ha de)? Er du sikker på de faktisk gjør alt de sier/skriver (kjenner mange som lever perfekt på FB)?! osv osv Kort oppsummert; ta deg sammen! Du får ikke betalt for den psykiske terrorjobben du selv har tatt deg til rette i! Anonymous poster hash: 9d51c...5da
Luksusdyret Skrevet 6. april 2016 #12 Skrevet 6. april 2016 Neim Men så fantastisk Ta deg jobb i NAV da vel og begyn ditt dektektivarbeide! Eller meld de evt. Alt er bedre enn den slarva de ihvertfall!Er du sikker på de har ME og ikke en psykisk lidelse etc? Er du sikker på ALLE dager er like? Er du sikker på de ikke har vært ute av arbeidslivet så lenge at de ikke kan komme tilbake (ingen vil ha de)? Er du sikker på de faktisk gjør alt de sier/skriver (kjenner mange som lever perfekt på FB)?! osv osvKort oppsummert; ta deg sammen! Du får ikke betalt for den psykiske terrorjobben du selv har tatt deg til rette i!Anonymous poster hash: 9d51c...5da Neimen så sinna da! Er du en av snyltere?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #13 Skrevet 6. april 2016 Neim Neimen så sinna da! Er du en av snyltere? Var det ditt neste argument? Gratulerer som dagens mest lobotomerte 😂😂😂👍 Anonymous poster hash: 9d51c...5da
Luksusdyret Skrevet 6. april 2016 #14 Skrevet 6. april 2016 Var det ditt neste argument? Gratulerer som dagens mest lobotomerte Anonymous poster hash: 9d51c...5da Nå er det du som har drevet med navnekalling i dette innlegget og ikke jeg Jeg har kommentert i rolig tone hittil.
aanonym Skrevet 6. april 2016 #15 Skrevet 6. april 2016 Nivået på velferdstilbudene står i forhold til innbyggernes produksjon. Synker det ene så synker også det andre. Sånn er det bare.
Øyne som ser!! Skrevet 6. april 2016 #16 Skrevet 6. april 2016 Man kan ikke begynne å syte over at man er gravid omtrent før testen viser positiv. Jeg er for en ukes karantene, uten lønn ved sykdom og graviditet osv. Strengere leger på sykemelding slik at det er vanskeligere å få lønn ved sykdom. Nå blir uføre og syke sett ned på, nettopp pga sutredamer som sykemelder seg fordi de er gravid og har lest at da kan man ha vondt. Anonymous poster hash: 23f6f...562 Hva gjør du om du jobber på sykehuset da og har omgangssyke, feber, halsbetennelse, influensa ect... Du har ikke lov å gå på jobb da. Det blir jæveligt mange fraværsdager for de som jobber slike plasser, mens de som sitter på ett kontor faktisk kan gå på jobb når de er syke.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #17 Skrevet 6. april 2016 Hva gjør du om du jobber på sykehuset da og har omgangssyke, feber, halsbetennelse, influensa ect... Du har ikke lov å gå på jobb da. Det blir jæveligt mange fraværsdager for de som jobber slike plasser, mens de som sitter på ett kontor faktisk kan gå på jobb når de er syke. Ja for vi på kontor går på jobb med influensa og omgangssyke eller de andre sykdommene du nevner. Er man syk er man hjemme. Anonymous poster hash: ee213...f3f
Luksusdyret Skrevet 6. april 2016 #18 Skrevet 6. april 2016 Ja for vi på kontor går på jobb med influensa og omgangssyke eller de andre sykdommene du nevner. Er man syk er man hjemme. Anonymous poster hash: ee213...f3f Hun mente kanskje at i jobb som sykepleier, kantinemedarbeider på sykehjem, lege på nyfødtavdeling osv er det karantene etter omgangssyke på 48 timer fordi det er kritisk hvis noen av pasientene blir smittet, mens hvis man jobber på kontor og kun omgås voksne friske mennesker, kan man gå på jobb med en gang man har sluttet å kaste opp?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #19 Skrevet 6. april 2016 Jeg bor med en som studerer, som er ferdig i juni.mjeg Jar utdanning og er i full jobb.mjeg har også et barn. Vi er avhengig av min inntekt for å få det til å gå rundt. Jeg har tidligere født i uke 22, da døde min sønn. Nå er jeg gravid igjen, uke 26. Jeg får rier ved anstrengelse/aktivitet og må holde meg i ro. Jeg jobber son sykepleier, og er derfor sykemeldt nå for å prøve at babyen min ikke blir ekstremt prematur. Takk og lov for at vi får lønn ved sykemelding her i Norge. De fleste ønsker vel å være frisk og i stand til å jobbe, men når dette ikke går så blir man ikke friskere av å ikke få lønn når man må holde seg hjemme, men man blir stilt i en veldig vanskelig økonomisk situasjon. Anonymous poster hash: 37950...ae2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå