Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #1 Skrevet 6. april 2016 Lurer på å gi kombinasjonsvaksinen mot Hepatitt A og B, og kanskje vaksine mot Tuberkulose. Er det hysteri? Vaksinene varer livet ut, og vaksine mot Hepatitt A og B er jo greit med tanke på fremtidige reiser. Anonymous poster hash: 215ee...4b6
Lille krøll Skrevet 6. april 2016 #2 Skrevet 6. april 2016 Både jeg og datteren har hepatit a og b siden vi har 200+ reisedøgn i året. Vaksinen holder i ca 30 år så er ikke hele livet. Jeg trodde også det var hele livet med vaksinasjonskontoret sa at det er ca 30 år.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #3 Skrevet 6. april 2016 Både jeg og datteren har hepatit a og b siden vi har 200+ reisedøgn i året. Vaksinen holder i ca 30 år så er ikke hele livet. Jeg trodde også det var hele livet med vaksinasjonskontoret sa at det er ca 30 år. Merkelig, over alt, jeg har lest, står det at vaksinen varer livet ut. Kan det være en praksis vaksinekontoret bruker, bare for å være på den sikre siden + de tjener jo penger på det. Men uansett, så er det vel kun en booster dose som må til etter 30 år. Anonymous poster hash: 215ee...4b6
❤lille stjerne❤ Skrevet 6. april 2016 #4 Skrevet 6. april 2016 Har gitt hepatitt A i tillegg til mine pga mye reising.
❤lille stjerne❤ Skrevet 6. april 2016 #5 Skrevet 6. april 2016 Da vi tok fikk vi beskjed at den varer i 30 år i allefall og trolig livet ut for de fleste, men kan ikke dokumentere at den varer livet ut.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #6 Skrevet 6. april 2016 Har googlet litt nå. Fant ut at om en vet at en trenger beskyttelse, for eksempel, bor med noen med hepatitt B, så bør en måle antistoffer for å være helt sikker. Men en regner som regel med at disse vaksinene varer livet ut. Anonymous poster hash: 215ee...4b6
TPK Skrevet 6. april 2016 #7 Skrevet 6. april 2016 Nei, vi tar bare de vanlige vaksinene. Vurderer å ta en ekstra mot hjernehinnebetennelse når de blir ungdommer, og kanskje BCG (tuberkulose). De snakker jo om at det kan blomstre opp igjen nå med så mange flyktninger.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #8 Skrevet 6. april 2016 Har vaksinert ungene mot hepatitt A+B pga reising. Anonymous poster hash: 2e4e9...ade
Tipp topp Skrevet 6. april 2016 #9 Skrevet 6. april 2016 Barna er vaksinert mot hepatitt A. Kombivaksinen for A og B var ikke så vanlig den gang, ellers hadde de fått den.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #10 Skrevet 7. april 2016 Glemte å si at hele familien tar influensavaksine hvert år. Sikkert ikke så nødvendig lengre, men begynte når det ene barnet var 3 år og ble anbefalt av legen pga. astma. Han er blitt mye bedre i astmaen nå, men har på en måte blitt litt rutine, også er det jo veldig greit å slippe influensa. Anonymous poster hash: 215ee...4b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå