Gå til innhold

Hvor lenge varer alkohol "avhengighet"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det siste åre tatt meg 1-2 glass rødvin på kvelden for å sove. Jeg har nå bestemt meg for å slutte, men hvor lenge går det før jeg får tilbake vanlig søvn? 

Anonymous poster hash: 5c565...319
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finges ingen fasit men er detta ei trøst for søvn. Bør du stoppe for det kommer ein dag det ikkje hjelper med 1-2 glass men meir.

Anonymous poster hash: ca792...498
Skrevet

Finges ingen fasit men er detta ei trøst for søvn. Bør du stoppe for det kommer ein dag det ikkje hjelper med 1-2 glass men meir.

Anonymous poster hash: ca792...498

Ikke noe trøst, men heller for å bli litt døsen. Jeg har alltid hatt søvnproblemer, og vin hjelper. Men nå i går droppet jeg vinen, og jeg lå halve natten og fikk ikke sove. Jeg fikk jo ikke sove før jeg begynte med vin heller, men det er nok i alle fall ikke bedre, nå som jeg er blitt vandt til å drikke vin før leggetid. 

Anonymous poster hash: 9a099...343

Skrevet

Finn en alternativ rutine, om det er å lese litt (bok, en kjedelig en! ikke mobil/Ipad da lyset fra disse forstyrrer), telle sauer eller enkel meditasjon. Jeg brukte f.eks. å slappe av i kroppen del for del fra tærne (hver enkelt tå, fot, ankel, legger, knær osv.) og opp, sovnet som regel ganske kjapt, mest fordi det ble kjedelig  :sleeping:  Gangetabellen funker også start på 1*1, og ta det sakte (glem det hvis du er talldyslektiker, det skal være kjedelig og hjelpe deg å ikke tenke på andre ting). Ta deg en kopp avslappende te, og gjør deg klar for kvelden i god tid, gjerne rett etter siste måltid så du slipper å fjerne sminke og pusse tenner etter at du har blitt trøtt. Jeg våkner i hvert fall veldig igjen av tannpuss og vann i ansiktet.

Jeg slet med søvnen da jeg var yngre, men det ble heldigvis bedre etter at jeg fikk barn. Jeg har en sjelden gang brukt alkohol, men det har kun vært et par ganger da jeg var så stressa at jeg ikke klarte "skru av" hodet.

Skrevet

Det har hjulpet meg å høre på sånne avslappings/hypnose-lydspor på iPod når jeg skal sove. Jeg har ørepropper i, og det tar 20-30 å høre på disse. Det er veldig avslappende, og det blir lettere å sovne etterpå.

Jeg har brukt de av Paul McKenna, men er sikker på at de finnes på norsk også.

Anonymous poster hash: 11f98...605

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...