Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #1 Skrevet 6. april 2016 Den ene mener at kyssing er greit,den andre at det er utroskap. Den ene mener alt bør kunne prates om, den andre har regler om at visse emner ikke en gang skal nevnes. Den ene mener man bør komme til en enighet om ting,den andre mener man skal ha frihet til å gjøre hva man vil. Den ene mener tillitt kommer med åpenhet, ærlig og enighet, den andre mener tillitten skal være der fullt fra starten. Den ene mener at når man er såret,trenger man å prate ut og bearbeide,den andre mener et enkelt unnskyld er nok før man legger det dødt og går videre... Hvem bør gi seg på hva her? Er det i det hele tatt noe poeng i å gå videre? Det er så stor forskjell her,at den ene parten vil bli såret,eller den andre sint... Noen med synspunkter og erfaring? Anonymous poster hash: 7f612...f04
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #2 Skrevet 6. april 2016 Hm...jeg pleier å si at motsetninger tiltrekker hverandre, men ikke når det gjelder de store verdiene som dere tydelig ikke er enige om Anonymous poster hash: 80fcb...88b
Tulisa Skrevet 6. april 2016 #3 Skrevet 6. april 2016 "Er det i det hele tatt noe poeng i å gå videre?" Nei, tenker jeg
Marriet Skrevet 6. april 2016 #4 Skrevet 6. april 2016 Med så ulikt verdisyn hadde jeg driti i det. Blir jo for dumt at den ene skal gi seg i denne sammenhengen.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #5 Skrevet 6. april 2016 Kyssing er utroskap. Ellers er jeg 100% med person Nr 1 i dine eksempler. Anonymous poster hash: 7899f...a55
BareEnTil Skrevet 6. april 2016 #6 Skrevet 6. april 2016 Dette hadde ikkje eg orka. Grunnleggende uenig i viktige saker.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #7 Skrevet 6. april 2016 Ingen bør gi seg. De vil leve på forskjellige måter. Begge måtene er greie, men de fungerer ikke sammen. Anonymous poster hash: 82e69...348
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #8 Skrevet 6. april 2016 det der er ingen fremtid.. så lenge den ene mener det er utroskap, er det den som har rett...men om den andre mener noe annet vil han el hun være det før eller siden..bare å drite i det. Anonymous poster hash: e5b3f...27c
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #9 Skrevet 6. april 2016 Kyssing er utroskap. Ellers er jeg 100% med person Nr 1 i dine eksempler. Anonymous poster hash: 7899f...a55 Da er det isåfall meg du er enig med hele veien.... Takk for svar alle sammen. Jeg har vanskelig for å forstå han, at han klarer å tenke som han gjør uten å ha noe som helst følelser bortsett fra "sånn skal det bare være,ellers blir jeg sint,for du bestemmer ikke over meg". (kort oppsummert altså) Jeg føler ikke det går an å lage noe som helst trygghet utifra dette, og når jeg ikke engang fåe lov å snakke om enkelte ting,da føler jeg at han overhodet ikke har forståelse for ulike følelser. Jeg skal liksom bare godta, han skal få gjøre som han vil siden han mener det er riktig, og det er bare tull om jeg evt sitter såret igjen. Hvis ikke stoler jeg ikke på han,sier han... For meg handler det ikke ene og alene om å stole på eller ikke. Det handler også om forskjellige grenser,og at man må være enige om visse "livssyn" i et forhold for å føle seg trygg. Men det skjønner han ikke. Hi Anonymous poster hash: 7f612...f04
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #10 Skrevet 6. april 2016 Disse to personene passer ikke sammen vil jeg si. Man er faktisk nødt til å finne en partner man passer litt bedre sammen med enn dette ellers ender det med tårer, bitterhet, uvennskap og brudd. Anonymous poster hash: b2b17...ea9
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #11 Skrevet 6. april 2016 Dette forholdet hadde jeg ikke orka... Anonymous poster hash: 01458...e07
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #12 Skrevet 6. april 2016 Jeg var i et sånt forhold. Hovedproblemet var at han liksom satt med fasiten på hvordan et forhold skulle være, sånn var det bare og ferdig med det. Jeg hadde ingenting jeg skulle sagt. Helt greit at han definerer hva slags forhold han vil være i, men det var ikke det samme forholdet som jeg ville være i, og når han ikke var villig til et eneste kompromiss så droppa jeg det rett og slett. Anonymous poster hash: 577f2...054
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #13 Skrevet 6. april 2016 Jeg ser jo at dere har rett... Ville bare høre andres meninger, for han mener at ting vil gå fint bare jeg godtar og stoler på han... Men det er null forståelse på noe som helst, han mener vi ikke en gang skal kunne diskutere det,for det er ikke noe å diskutere. Da kommer han med påstander om at jeg prøver å bestemme... Selvom jeg faktisk bare prøver å fortelle han hva jeg føler rundt forskjellige ting, i håp om at vi kanskje kan bli enige om noe som er greit for begge. Man må jo gi og ta, ellers går det ikke. Her føler jeg at den eneste som må gi er meg... Hi Anonymous poster hash: 7f612...f04
Yellow Brick Road Skrevet 6. april 2016 #14 Skrevet 6. april 2016 Hvem vi er enige med, betyr ingenting, for begge har rett i sine hoder og begge kan sikkert finne noen som mener at den andre parten er helt håpløs. Problemer er at her er det to personer med så forskjellige meninger om noe som er veldig viktig i et forhold, og det hadde jeg hatt vanskelig for å leve med over lenger tid, og i alle fall med tanke på et varig forhold. Det er det du må gjøre, vurdere om du kan leve med den andre partens meninger som er så forskjellige som dine.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #15 Skrevet 6. april 2016 Hvem vi er enige med, betyr ingenting, for begge har rett i sine hoder og begge kan sikkert finne noen som mener at den andre parten er helt håpløs. Problemer er at her er det to personer med så forskjellige meninger om noe som er veldig viktig i et forhold, og det hadde jeg hatt vanskelig for å leve med over lenger tid, og i alle fall med tanke på et varig forhold. Det er det du må gjøre, vurdere om du kan leve med den andre partens meninger som er så forskjellige som dine. Nei, det kan jeg ikke. Jeg var åpen for å kanskje klare å finne en ok mellomting som kan fungere for begge, men han rikker seg ikke av flekken... Så nei, det kan jeg ikke leve med,at han alltid skal overkjøre meg og blåser i mine følelser totalt... Hi Anonymous poster hash: 7f612...f04
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #16 Skrevet 6. april 2016 Et sånt forhold kommer ikke til å fungere i lengden. Dette er såpass grunnleggende verdier at om man er såpass uenige her, så kommer det alltid til å være gnisninger eller at den ene parten vil måtte være underkuet, og uansett er det ikke bra. Anonymous poster hash: 575c3...960
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #17 Skrevet 6. april 2016 Oisann! Det var mye ulikt. Om dette er i starten av et forhold så hadde jeg sett røde varsellamper. Personlig hadde jeg ikke gått videre i dette forholdet for det er for store forskjeller mellom dere. Tenk hvordan ting vil bli når det blir mer seriøst, hus og lån og barn senere. Er det store forskjeller allerede nå vil kansje grøfta bli enda større senere. Anonymous poster hash: 3d0e8...e5b
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #18 Skrevet 6. april 2016 Nei, det kan jeg ikke. Jeg var åpen for å kanskje klare å finne en ok mellomting som kan fungere for begge, men han rikker seg ikke av flekken... Så nei, det kan jeg ikke leve med,at han alltid skal overkjøre meg og blåser i mine følelser totalt... Hi Anonymous poster hash: 7f612...f04 Bare husk at du gjør akkurat det samme med ham. Du vil ha et forhold på dine premisser, han vil ha et forhold på sine premisser. Anonymous poster hash: 82e69...348
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #19 Skrevet 6. april 2016 Bare husk at du gjør akkurat det samme med ham. Du vil ha et forhold på dine premisser, han vil ha et forhold på sine premisser. Anonymous poster hash: 82e69...348 Det gjør hun jo ikke. Hun er villig til å inngå kompromisser, det er ikke han. Anonymous poster hash: 577f2...054
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #20 Skrevet 6. april 2016 Bare husk at du gjør akkurat det samme med ham. Du vil ha et forhold på dine premisser, han vil ha et forhold på sine premisser. Anonymous poster hash: 82e69...348 Jeg er ikke helt enig med deg der. Jeg har ønsket å komme til en enighet vi begge kan leve med,ikke bare en løsning jeg kan leve med. prate ut om ting og se om man faktisk er så bastant når man hører den andres meninger og forklaringer. Men han skal ha det akkurat slik han sier,uten rom for å en gang diskutere ting... Hi Anonymous poster hash: 7f612...f04
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #21 Skrevet 6. april 2016 Oisann! Det var mye ulikt. Om dette er i starten av et forhold så hadde jeg sett røde varsellamper. Personlig hadde jeg ikke gått videre i dette forholdet for det er for store forskjeller mellom dere. Tenk hvordan ting vil bli når det blir mer seriøst, hus og lån og barn senere. Er det store forskjeller allerede nå vil kansje grøfta bli enda større senere. Anonymous poster hash: 3d0e8...e5b Ja, det er akkurat det jeg er redd for også... Hi Anonymous poster hash: 7f612...f04
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #22 Skrevet 6. april 2016 Dette forholdet er dødfødt. Gå videre. Anonymous poster hash: 86f8b...59b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå