Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #1 Skrevet 5. april 2016 Jenta må mest sannsynlig ha tannregulering. Har hørt at det er skikkelig vondt. Noen med erfaring? Hva kan vi gjøre for henne i forhold til smerte? Noen som vet hva det hele vil komme på? Hvor ofte kommer regningene? Anonymous poster hash: 85e62...cba
MissZanta Skrevet 5. april 2016 #2 Skrevet 5. april 2016 Ikke vondt men kan være ømt. Koster mellom 13 og 20 tusen ved 75% refusjon Mindre refusjon = større kostnad
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #3 Skrevet 5. april 2016 Hvor mye det koster, kommer an på hvor mye hun faktisk trenger det, er behovet stort da blir mye dekket. Smerter er det den første uka etter å ha satt det på, og etter hver stramming gjør det vondt i ca 1-2 dager. Anonymous poster hash: ffa07...a41
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #4 Skrevet 5. april 2016 Jeg betalte 75000 for min, men den var rent kosmetisk. Anonymous poster hash: ed048...13c
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #5 Skrevet 5. april 2016 Håper ikke det blir så mye som 75000, da ryker nok sommerferien!! Regner med alt ikke betales med en gang? At vi kan betale hver mnd? Eller blir det mye renter da? Huff, dette kan jeg virkelig ingenting om. Er ikke kosmetisk, så da får vi kanskje noe refundert? Anonymous poster hash: 85e62...cba
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #6 Skrevet 5. april 2016 Rundt 20.000 kostet det for sønnen vår. Regningene blir fordelt utover tiden reguleringen sitter på, du betaler ikke for neste års tannlegebesøk i år. Her kom det regninger på drøye 2.000 kr hver andre-tredje måned Anonymous poster hash: 56102...5bb
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #7 Skrevet 5. april 2016 Rundt 20.000 kostet det for sønnen vår. Regningene blir fordelt utover tiden reguleringen sitter på, du betaler ikke for neste års tannlegebesøk i år. Her kom det regninger på drøye 2.000 kr hver andre-tredje måned Anonymous poster hash: 56102...5bb Det hørtes veldig betryggende og overkommelig ut!! Da blir det ca 1000 i mnd, det skal vi greie:)! Anonymous poster hash: 85e62...cba
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #8 Skrevet 5. april 2016 Det er vondt. Tennene blir så ømme hver gang det strammes. Det beste du kan gjøre mot det er å lage supper, ta av skorper på brødskiva og ha mat som kan spises med tunge og gane. Dette er heldigvis forbigående, og kommer tilbake ved hver stramming. Man kan også få mye sår i munnen av reguleringen. På apoteket får man kjøpt en gjennomsiktig masse, det har nesten samme konsistens som skoletyggis, som man kan forme og legge på reguleringen der den gnager på kjøttet. Dette er også forbigående, og verst når reguleringen er ny. Pris aner jeg ikke, men ser du har fått andre fornuftige svar rundt det☺ Anonymous poster hash: 7b9f0...8bb
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #9 Skrevet 5. april 2016 Det er individuelt hvor vondt det er. Noen opplever det slik Anonym over meg beskriver, andre opplever det litt ubehagelig. Da jeg hadde regulering for x antall år siden, brukte jeg voks opp og ned og i mente. Eldste her har brukt voks én gang. Jeg hadde vondt, spiste brødskiver uten skorpe, eldste her har aldri tatt av skorpa. Voks får man vel som regel hos tannlegen. Men alt dette får dere informasjon om hos tannlegen. Anonymous poster hash: ba994...b1f
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #10 Skrevet 5. april 2016 Opplevde strammingene som fryktelig vonde i 1-3 dager etterpå. Anonymous poster hash: 812c3...7d1
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #11 Skrevet 5. april 2016 Det er vondt. Tennene blir så ømme hver gang det strammes. Det beste du kan gjøre mot det er å lage supper, ta av skorper på brødskiva og ha mat som kan spises med tunge og gane. Dette er heldigvis forbigående, og kommer tilbake ved hver stramming. Man kan også få mye sår i munnen av reguleringen. På apoteket får man kjøpt en gjennomsiktig masse, det har nesten samme konsistens som skoletyggis, som man kan forme og legge på reguleringen der den gnager på kjøttet. Dette er også forbigående, og verst når reguleringen er ny. Pris aner jeg ikke, men ser du har fått andre fornuftige svar rundt det☺ Anonymous poster hash: 7b9f0...8bb Høres ikke godt!! Tusen takk for tips, greit å ha i bakhode!! Anonymous poster hash: 85e62...cba
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #12 Skrevet 5. april 2016 min gutt har nylig fått regulering. 40 % moderasjon og ca ett års behandlingstid. Vi fikk forespeilet ca 10,000 i kostnad Anonymous poster hash: 49f41...5fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå