Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #1 Skrevet 5. april 2016 Det sitter en dame som tydeligvis jobber i barnevernet. Hun jobber tydeligvis i Oslo, men har vært her jeg bor for å plassere et barn i fosterhjem. Hun har til nå hatt fire telefonsamtaler der hun har diskutert ulike saker. Hun har ikke nevnt navn, men hun har diskutert sakene ganske grundig med folk.. Burde jeg ringe inn til barnevernet og si fra? Anonymous poster hash: ab9cd...2ff
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #2 Skrevet 5. april 2016 Ja, hun bryter taushetsplikten Anonymous poster hash: 7ba7d...4ee
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #3 Skrevet 5. april 2016 Dette er alvorlig! Jeg hadde sagt fra. Sånt gjør man bare ikke Anonymous poster hash: 1136c...1e0
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #4 Skrevet 5. april 2016 Problemet er at jeg ikke vet navnet hennes. Men jeg kan kanskje ringe inn og nevne noen av sakene hun har jobbet med og at hun bla plasserte et barn her i dag? Anonymous poster hash: ab9cd...2ff
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #5 Skrevet 5. april 2016 Du skulle ha tatt bilde v henne i smug og sendt til dem Anonymous poster hash: 12678...3c3
Iiiiik Skrevet 5. april 2016 #6 Skrevet 5. april 2016 Hun bryter helt klart taushetsplikten sin. Samtidig er det vanskelig for deg å "melde" henne, det er jo en barneverntjeneste i hver bydel i Oslo, så det vil koste deg en del anstrengelse å finne frem til henne.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #7 Skrevet 5. april 2016 Kan man identifisere hvem hun prater om? Hvis det, så har hun brutt den. Anonymous poster hash: b292f...48b
TinaK 1990 Skrevet 5. april 2016 #8 Skrevet 5. april 2016 Du ringer og forklarer HVA du har hørt. Så sier du hvilken buss, da er det enkelt å finne ut hvem dette er. Absolutt ikke greit. Ta ansvar og ring teamleder i barnevernet.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #9 Skrevet 5. april 2016 Du overhører en dame du ikke kjenner, som snakker i telefonen med noen du ikke vet hvem er, om ukjente mennesker. Vet du at hun faktisk jobber i barnevernet og har du egentlig fått vite noe konfidensielt om noen? Anonymous poster hash: ea1bf...e9a
TinaK 1990 Skrevet 5. april 2016 #10 Skrevet 5. april 2016 Du overhører en dame du ikke kjenner, som snakker i telefonen med noen du ikke vet hvem er, om ukjente mennesker. Vet du at hun faktisk jobber i barnevernet og har du egentlig fått vite noe konfidensielt om noen? Anonymous poster hash: ea1bf...e9a Man diskuterer ikke slike saker i mobiltelefon på en buss uansett!!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #11 Skrevet 5. april 2016 Dette bør helt klart meldes til barnevernet slik at de får satt fokus på hvor man kan ta slike samtaler og ikke. For de fleste vil jo det hun prater om ikke gi noe som helst informasjon, men sitter det noen i familie eller venner som hører på får de jo tilgang på taushetsbelagt informasjon. Anonymous poster hash: a03ec...9b4
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #12 Skrevet 5. april 2016 Har vi gjort alle leksene til noen på helse og sosialfag med taushetsplikt som emne snart? Eller kommer det mer? Anonymous poster hash: 2fada...4c4
Iiiiik Skrevet 5. april 2016 #13 Skrevet 5. april 2016 Dette bør helt klart meldes til barnevernet slik at de får satt fokus på hvor man kan ta slike samtaler og ikke. For de fleste vil jo det hun prater om ikke gi noe som helst informasjon, men sitter det noen i familie eller venner som hører på får de jo tilgang på taushetsbelagt informasjon. Anonymous poster hash: a03ec...9b4 Og dessuten skader hun jo en tjeneste som allerede har et dårlig rykte, det er heller ikke så bra. Hvis folk tror at saksbehandlere sitter på bussen og snakker om "hva som helst", tjener det ikke til noe godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå