Gå til innhold

Ikke bare over 35, men over 40 ;)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Phu... må bare "snakke" eller fortelle (få ut) dette til noen.

Etter neste mens setter vi altså i gang og prøver :D

Har to fantastiske tenåringer fra før, var sikker på at dette holdt for meg, og enda sikrere da jeg og mannen min flyttet fra hverandre (10år siden), aldri om jeg skulle ha mine, dine, våre..., men så traff jeg drømmemannen som ønsket seg veldig barn.

Livet ble veldig annerledes, tryggere og hverdagene fine :)

Jeg har brukt to år på å tenke over dette, fram og tilbake, holdt på å bli sprø her.

Hadde noen sagt for ti år siden at jeg kom til å ønske et barn til, hadde jeg ledd og svart skråsikkert nei! :)

Men nå sitter jeg her da, klar, men også smertelig klar over at jeg er veldig seint ute, at vi muligens ikke får til dette.

Alt ble så nært og så skummelt.

Sånn, nå har jeg fått skravlet fra meg hehe vanskelig å holde for meg selv, noe som er så viktig i livet akkurat nå, så bra jeg har dere:) men på grunn av alderen min vil jeg ikke snakke med noen enda, kan jo hende vi ikke får det til, og da vil jeg slippe spørsmål.

Kanskje noen har en solskinnshistorier til meg? Jeg trenger det, for å holde motet oppe her :)

Så får jeg ta strenge blikk og himlende øyne når den tid kommer :/ hjelpes, hva er det jeg setter i gang med?

Takk til deg som leste :)

 

Anonymous poster hash: 4b1da...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Phu... må bare "snakke" eller fortelle (få ut) dette til noen.

Etter neste mens setter vi altså i gang og prøver :D

Har to fantastiske tenåringer fra før, var sikker på at dette holdt for meg, og enda sikrere da jeg og mannen min flyttet fra hverandre (10år siden), aldri om jeg skulle ha mine, dine, våre..., men så traff jeg drømmemannen som ønsket seg veldig barn.

Livet ble veldig annerledes, tryggere og hverdagene fine :)

Jeg har brukt to år på å tenke over dette, fram og tilbake, holdt på å bli sprø her.

Hadde noen sagt for ti år siden at jeg kom til å ønske et barn til, hadde jeg ledd og svart skråsikkert nei! :)

Men nå sitter jeg her da, klar, men også smertelig klar over at jeg er veldig seint ute, at vi muligens ikke får til dette.

Alt ble så nært og så skummelt.

Sånn, nå har jeg fått skravlet fra meg hehe vanskelig å holde for meg selv, noe som er så viktig i livet akkurat nå, så bra jeg har dere:) men på grunn av alderen min vil jeg ikke snakke med noen enda, kan jo hende vi ikke får det til, og da vil jeg slippe spørsmål.

Kanskje noen har en solskinnshistorier til meg? Jeg trenger det, for å holde motet oppe her :)

Så får jeg ta strenge blikk og himlende øyne når den tid kommer :/ hjelpes, hva er det jeg setter i gang med?

Takk til deg som leste :)

 

Anonymous poster hash: 4b1da...a9d

 

Nesten som og lese om meg selv dette ;)  Har dessverre ingen solskinnshistorie fortelle enda, men håper alt vi kan nå mål til slutt. Ta gjerne kontakt på melding om du ønsker det. :) Ønsker deg all lykke til i jakten på positiv test og baby. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennande!Eg har også to barn frå før,men ikkje så gamle som dine (7 og 5,5 år) og har vore skråsikker på at det var dei barna eg skulle få og så full stopp der...Men eit samlivsbrot og ein fantastisk ny mann seinare så har ønsket om eit barn komme gitt :S Blir 37 i haust og har berre ein eggleder inntakt-så eg er jo litt spent på om dette blir eit totalt håplaust prosjekt eller om det kan klaffe etter år stund med prøving! Vi får heie på kvarandre her inne! Det er spennande dette her! :-D Eg/vi har heller ikkje delt dette med nokon...altså om prøvinga ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 45 år og vi fikk en liten solstråler for 7 mnd siden. Hun har gjort familien komplett sammen med sine eldre søsken på 9 og 16 år.

Vi har ønsket oss Nr.3 siden 9-åringen var liten, men først når jeg var godt over 44 meldte hun sin ankomst.

 

Ønsker dere lykke til med prøvingen, det er mulig å få det til selv om man er godt over 40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg er også over 40. Har tre barn fra før hvor yngste er 9 år. Har nå nylig møtt ny partner og vi har lyst på et barn sammen. Siden vi begge har blitt såpass oppi årene og det er mange år siden forrige barn for oss begge, så føler vi ikke vi kan vente så vi kjører rett og slett på. Veit jo ikke om vi er særlig fruktbare noen av oss lenger sjøl om vi begge har lagd alle våre til sammen fire barn på første forsøk.

Er nå i første prøvemåned så er veldig spent på hvordan dette går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge ønsket nr 3, og sagt at "aldri over 40"....men slik ble det altså ikke:

 

Fikk så nr 3 med 43, men føler meg likedan som for 7 år siden, da nr 1 kom. Dette blir nok sikkert det siste barnet, tenker jeg, men man skal jo aldri si aldri. Skal i hvert fall nyte tiden fullt ut. Har masse overskudd, gode netter, koselige barn og en super fornøyd baby...

Føler meg utrolig heldig og håper det samme for dere som ønsker seg en til med langt over 40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Blir 39 nå til høsten , trodde jeg var ferdig med barn (har en på 13 og en på 10), men så møtte jeg en, noen år yngre enn meg og uten barn. Alt føles så rett med oss, så vi har bestemt oss for bare å kjøre på og prøve. Har en p-ring igjen, når den er oppbrukt så blir det å se hvordan det går :-) Grugleder meg ;-)



Anonymous poster hash: 60d83...604
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid spontant i en alder av 40 år og det kun ca 5 mnd etter forrige fødsel. Har to ivf barn på 1 og snart 3 år :) Er i uke 31+ nå :)

 

Lykke til!!



Anonymous poster hash: 9ba20...ab6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også spontant gravid like etter at jeg fylte 42 år. Er nå 36+4. Her var vi helt ferdige med flere barn. Har to på snart 8 og 4 år, så forskjellen blir ikke så stor.

 

Var ufrivillig barnløs i mange år, før ting endelig begynte å skje, men dette hadde vi ikke forventet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

38 år med en datter på 8 fra tidl. ekteskap. Ny og yngre mann som ikke har barn fra før, så da er det bare å kjenne på motet i brøstet og sette i gang her også :) Kjempeskummelt!!! Redd for at det bare vil føles slitsomt ut med baby når man er sliten i utgangspunktet. Men hvem vet, kan jo bli supert! :D



Anonymous poster hash: 8c990...3df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Eg fyller 40 i år, og eg og mannen min har prøvd på nr 3 i fleire år no. For eit år sidan hadde me vårt første prøverørsforsøk. Men etter 2 ferskforsøk og 2 fryseforsøk, har eg fortsatt ikkje blitt gravid. :( Men eg gir ikkje opp heilt enda! Me skal i gang med vårt siste ferskforsøk i oktober, og eg håpar veldig at det skal bli vår tur no! :)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg er 45 og har prøvd i over 2 år.

 

Er det andre som har blitt gravid i den alderen på normal måte uten hjelp ?

Har fulgt deg på avstand en stund her inne. Er eggdonasjon et alternativ for deg? Det vil sannsynligvis gi deg den beste sannsynligheten for å lykkes? Klem.

 

 

Anonymous poster hash: 192be...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt deg på avstand en stund her inne. Er eggdonasjon et alternativ for deg? Det vil sannsynligvis gi deg den beste sannsynligheten for å lykkes? Klem.

 

 

Anonymous poster hash: 192be...8b0

 

Nei, vi har bestemt oss kun den vanlige måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 7 måneder senere...
På 12.4.2016 den 23.53, Gamlemor :) skrev:

Jeg er 45 år og vi fikk en liten solstråler for 7 mnd siden. Hun har gjort familien komplett sammen med sine eldre søsken på 9 og 16 år.

Vi har ønsket oss Nr.3 siden 9-åringen var liten, men først når jeg var godt over 44 meldte hun sin ankomst.

 

Ønsker dere lykke til med prøvingen, det er mulig å få det til selv om man er godt over 40.

Så fantastisk!! 😊Fikk du henne naturlig eller ved ivf?

Anonymkode: e8669...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2017 den 2.49, Anonym bruker skrev:

Så fantastisk!! 😊Fikk du henne naturlig eller ved ivf?

Anonymkode: e8669...0ef

Helt naturlig 🙂 Et lykketreff når vi hadde gitt opp håpet for lengst 🙂

Anonymkode: 8b26a...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg er 41 og har 3 barn på 20, 18 og 8 år. Vært sammen med min nåværende i snart 6 år og han har ingen barn. Da vi begynte å bli klar for å gi han en sjans til å bli far, så kom jeg i overgangsalderen. 39 år gammel.. sjokket og sorgen var stor. Men plutselig nå i april og mai fikk jeg 2 menstrasjoner.. begynte med eggløsnings tester og graviditetstester som bare det.. ikke fått mensen siste gang, men hadde eggløsning i helgen.. og graviditets testene viser svak strek.. jeg vet ikke hva jeg skal tro.. men håper sterkt på et lite mirakel :) Lykke til til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Olsenmamma skrev:

Jeg er 41 og har 3 barn på 20, 18 og 8 år. Vært sammen med min nåværende i snart 6 år og han har ingen barn. Da vi begynte å bli klar for å gi han en sjans til å bli far, så kom jeg i overgangsalderen. 39 år gammel.. sjokket og sorgen var stor. Men plutselig nå i april og mai fikk jeg 2 menstrasjoner.. begynte med eggløsnings tester og graviditetstester som bare det.. ikke fått mensen siste gang, men hadde eggløsning i helgen.. og graviditets testene viser svak strek.. jeg vet ikke hva jeg skal tro.. men håper sterkt på et lite mirakel :) Lykke til til dere alle :)

Jeg er 45 år men har prøvd i 3 år no. Har mista 3 ganger. Så jeg og håper på eit mirakel.

 

krysser og håper det blir noe 😄🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...