Gå til innhold

Kan vi klare oss? (Ang inntekt og deltidsjobb)

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 mill i boliglån. 3 barn under 7 år. Mannen tjener 550 000 og fra høsten tenker jeg og jobbe deltid, siden jeg ikke får noen heltidsstilling, men da kommer jeg til å tjene ca 150 000, kan vi klare oss? Noen som er i samme situasjon?

Anonymous poster hash: c8d02...bc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I fjor tjente jeg 200.000 (aap) og mannen 400.000. 3 mill i lån, men vi betaler nesten bare renter. 4 barn.

Vi klarer oss vi, alle har klær og ingen går sultne.

Men det er ikke akkurat sus og dus, ikke rom for økonomisk spontanitet, budsjettene må følges. Går bra likevel da.

Ikke helt som vi hadde tenkt oss, hadde jeg vært i full jobb hadde jeg tjent mer enn mannen. Å bli syk rett etter svangerskapspermisjoner, ulønnet permisjon i påvente av barnehageplass osv anbefales ikke, da blir beregningsgrunnlaget for aap lavt.

Anonymous poster hash: 74c0b...624

Skrevet

Det kommer jo an på så mangt. Umulig å svare på med så lite informasjon. Dere må sette opp et detaljert budsjett, og det blir nok trangt.

Men da vil dere vel ha utbetalt 35-40 000 i mnd? Og rundt 10 000 i boliglån hver mnd. Er det veldig midlertidig kan dete be om avdragsfrihet på lånet og bare betale renter en periode. Men jeg ville ikke gjort det over mange år. Så må dere se på de andre kostnadene. SIFO har standard (minste-)satset for hva man trenger til mat, hygiene, transport osv. Dere vil kanskje ikke ha råd til bil f.eks. Jeg vil tro de fleste "unødvendige" kostnader må kuttes, som ekstra kanalpakke til tv, treningssenter, fritidsaktiviteter for barna kanskje, div medlemsskap, restaurantbesøk, gå på byen, minumalt med shopping, dyre reiser. Hvor omfattende dette blir kommer helt an på hvilken livsstil dere er vant til!

Anonymous poster hash: 0feaa...733

Skrevet

I fjor tjente jeg 200.000 (aap) og mannen 400.000. 3 mill i lån, men vi betaler nesten bare renter. 4 barn.

Vi klarer oss vi, alle har klær og ingen går sultne.

Men det er ikke akkurat sus og dus, ikke rom for økonomisk spontanitet, budsjettene må følges. Går bra likevel da.

Ikke helt som vi hadde tenkt oss, hadde jeg vært i full jobb hadde jeg tjent mer enn mannen. Å bli syk rett etter svangerskapspermisjoner, ulønnet permisjon i påvente av barnehageplass osv anbefales ikke, da blir beregningsgrunnlaget for aap lavt.

Takk for svar!!

Skrevet

Om dere klarer dere om dere tjener 700 000 i året? Vil tro det, om dere ikke sløser så mye. 

Anonymous poster hash: cd3f2...1f3
Skrevet

Det kommer jo an på så mangt. Umulig å svare på med så lite informasjon. Dere må sette opp et detaljert budsjett, og det blir nok trangt.

Men da vil dere vel ha utbetalt 35-40 000 i mnd? Og rundt 10 000 i boliglån hver mnd. Er det veldig midlertidig kan dete be om avdragsfrihet på lånet og bare betale renter en periode. Men jeg ville ikke gjort det over mange år. Så må dere se på de andre kostnadene. SIFO har standard (minste-)satset for hva man trenger til mat, hygiene, transport osv. Dere vil kanskje ikke ha råd til bil f.eks. Jeg vil tro de fleste "unødvendige" kostnader må kuttes, som ekstra kanalpakke til tv, treningssenter, fritidsaktiviteter for barna kanskje, div medlemsskap, restaurantbesøk, gå på byen, minumalt med shopping, dyre reiser. Hvor omfattende dette blir kommer helt an på hvilken livsstil dere er vant til!

Anonymous poster hash: 0feaa...733

Hei! Takk for svar! Ja, vi skal sette opp budsjett, men dette kommer til å bli sånn i minst 2 år til. Bilen må vi ha, men både internett hjemme, tv abonnementer og mannens mobilbruk og treningssenter betales av jobben hans.

Hi

Skrevet

Dytt

Skrevet

Er det virkelig så dårlig inntekt? Vi er ikke veldig langt unna dervi altså, men syns vi klarer oss uten problemer (og vi sløser også..).

Anonymous poster hash: 45641...b66

Skrevet

Takk for svar!!

Vi bruker selvfølgelig barnetrygden også, får jo nesten 4.000 i mnd i barnetrygd

Har en liten buffer på regningskontoen og et fast trekk på 300 fra meg og 300 fra mannen til en sparekonto, ellers brukes rubbel og bit

Skrevet

Vær bevisst på bruken av penger, ha kontanter til mat og bruk bare de. Er det vanskelig. Ha de en hel mnd så del opp i ukesbunker.

Vær strukturert så vil det gå fint. Blir kansje ikke middag ute tre ganger i mnd, men mye kos man kan lage hjemme og.

Anonymous poster hash: 362a4...cdd

Skrevet

Vi tjener det samme når begge jobber fullt så ja, fullt mulig.

Anonymous poster hash: 74056...86a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...