Gå til innhold

Spørsmål om barnehageplass.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår har fått barnehageplass her fra august som vi har takket ja til. Nå ser det derimot ut til at vi må flytte til en annen kommune pga ny jobb. Vi må da si opp plassen vi har takket ja til (og betale to mnd regner jeg med), men hvordan går jeg frem for å prøve å finne ny bhgplass i den andre kommunen nå som opptaket er over? Vi kan i verste fall klare å ha henne hjemme frem til januar, men det nytter ikke med et helt år ekstra. Vet forøvrig at det er minst en bhg i den kommunen med noen ledige plasser enda.

Anonymous poster hash: 44aef...7fd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare søk i vei. Og ring opptakskontoret i den nye kommunen og spør

Skrevet

Hvis barnehagen er innen "rimelig" avstand fra det nye stedet ville jeg beholdt plassen og søkt overflytting til barnehagen på det nye stedet. Kun for å ikke risikere og stå uten plass fram til barnehagebyttet.

Om det ikke er et alternativ så kan du høre med barnehagen om hvordan reglene for oppsigelse er når barnet ikke har begynt ennå. Kanskje står det noen på venteliste som kan overta plassen. Da slipper dere også å betale ;)

Anonymous poster hash: b8447...a39

Skrevet

Kanskje det går å søke overflytting? Ville sjekket det før jeg sa opp en barnehageplass.

Anonymous poster hash: 24285...d09
Skrevet

Takk for svar, det skal jeg undersøke :) 

Den nye plassen er 4 mil unna, så det blir problematisk å beholde den, spesielt siden vi kun har en bil og den må samboeren bruke for å komme seg til jobb (håpløse arbeidstider). Men jeg har mulighet til å være fleksibel frem til jul om jeg må, så vi finner forhåpentligvis en løsning. Om ikke det går må det heller bli pendling til jobb, men det er fryktelig dyrt pga avstand og bompenger så håper vi kan få løst dette :) 

Anonymous poster hash: 44aef...7fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...