Gå til innhold

Dere som jobber i kommune eller stat - ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dere noe om når man senest må ha beskjed om feriesøknad er godkjent eller ikke? Her er det frist i barnehage og SFO for å si fra når ungene skal tas ut i ferie, og det går ikke an å endre det etterpå. Hva hvis arbeidsgiver ikke svarer innen denne fristen? Blir jeg da nødt til å ta bittesmå barn med på jobb og ha dem der hele dagen? Far har ikke rett på ferie i år.

Anonymous poster hash: 739ba...320
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har rett til å få fastsatt ferien minst to måneder før den skal avvikles.

Skrevet

Du har rett til å få fastsatt ferien minst to måneder før den skal avvikles.

Hmm... da blir det for sent å si fra til barnehage og SFO :( Da får jeg bare ta unga med på jobb hvis jeg ikke får vite før og ikke får godkjent feriesøknad.

Skrevet

Hmm... da blir det for sent å si fra til barnehage og SFO :( Da får jeg bare ta unga med på jobb hvis jeg ikke får vite før og ikke får godkjent feriesøknad.

Men det vanlige er 1. mai.

Ang. Barnehagen: ungene skal ha tre uker sammenhengene ferie mellom mai-september, barnehagen kan ikke bestemme når. Gi beskjed om at du ikke har mulighet til å gi beskjed før du kan.

Skrevet

Men det vanlige er 1. mai.

Ang. Barnehagen: ungene skal ha tre uker sammenhengene ferie mellom mai-september, barnehagen kan ikke bestemme når. Gi beskjed om at du ikke har mulighet til å gi beskjed før du kan.

Ok, håper de går med på det.

Skrevet

Dette problemet har jeg hatt i flere år. Barnehagen skal ha ferie oppgitt allerede i mars. Jeg får vite ferie rett før første mai. Jeg sier til barnehagen at jeg ikke vet enda, sure miner hvert år. Jeg har en jobb hvor jeg ikke kan ta med meg barnet mitt på jobb, så de må bare vente til jeg vet.

Anonymous poster hash: c4909...716

Skrevet

Dette problemet har jeg hatt i flere år. Barnehagen skal ha ferie oppgitt allerede i mars. Jeg får vite ferie rett før første mai. Jeg sier til barnehagen at jeg ikke vet enda, sure miner hvert år. Jeg har en jobb hvor jeg ikke kan ta med meg barnet mitt på jobb, så de må bare vente til jeg vet.

Hva hvis man ikke får beskjed 1. mai? Kan man kreve å få det?

Skrevet

Hva hvis man ikke får beskjed 1. mai? Kan man kreve å få det?

Barnet mitt går i kommunal barnehage og jeg har ikke funnet noen regel noe sted om at ferie må oppgis innen en viss dato. Så jeg gir beskjed når jeg vet.

Skrevet

Jeg jobber i staten og har allerede fått beskjed om at jeg har fått ferien som ønsket. Her er søknadsfristen på jobb 15/3, og da er det i grunn kjapt gjort å legge den kabalen i god tid før 1. mai. Kan du ikke høre med arbeidsgiver om du kan få svar på dette før fristen i bhg?

Anonymous poster hash: e8aa9...5ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...